***

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Yggdrasill
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014 08:18

Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik vind hem te donker..
twan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2009 10:47

Ik vind hem prachtig zo!

gr. twan
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooi foto, prima kleuren. Goed resultaat!
Misschien ff het witte puntje (lampje of zo) rechtsonder wegshoppen? Want daar kwam ik als eerste "terecht" bij het bekijken van je foto.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik moet even mijn reactie iets nuanceren. Ik keek op mijn werk en daar zag ik bijna niks, thuis zag het er beter uit. Ietsjes lichter kan nog wel. Hij lijkt mij ook niet helemaal recht te staan?
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Horizon lijkt inderdaad scheef te staan, Het donkere staat me wel aan maar zit er veel ruis in of ligt dat hier aan dit scherm?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Scheefte vind ik niet erg. De donkere lijn van de skyline loopt symmetrisch aan de donkere wolkenlijn.
Ik zie inderdaad ook ruis. Ik snuffel net in de exif (via Flickr). Deze foto is genomen met een PowerShot SX200 IS. ISO 200 zou eigenlijk geen ruis mogen geven.
Het is een compact, maar volgens mij zit er ook een M, AV, TV en P-stand op. Wellicht kan je hiermee je sluitertijd, diafragma en iso bedienen. Ik heb ook een Powershot (nu in de automatische stand aan mijn dochtertje gegeven), maar ik kan me herinneren dat er toch stiekem veel mee kan.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Vreemde topic naam ***

Ondanks de vele, positieve reacties misschien de volgende keer een pakkende naam geven met wat meer inhoud in je bericht. Je kan het ook even aanpassen, Yggdrasill.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Bart H..
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 16:02

Iets meer oplichten zou het goed doen. Topicnaam is idd wat vreemd.
Brell

Zelf vindt ik de foto iets te donker.
De foto lijkt scheef te staan maar misschien komt dat vanwege de kromming in de oever.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Foto staat volgens mij ook scheef, de brug(?) en de gebouwen lijken niet recht. Vind daarnaast de ruis te aanwezig en de foto wat te donker. De lucht was in ieder geval mooi genoeg om te fotograferen maar om er een mooie foto van te maken is er meer nodig.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Hij zou ook van mij iets lichter mogen.
Misschien knalt het ornaje in de wolken dan net iets meer
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Yggdrasill
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014 08:18

Bedankt voor jullie reakties en tips;
deze foto is min of meer per ongeluk ontstaan;met een compactcamera id.-want ik wilde eigenlijk alleen wat planten fotograferen-
ik hou ook helemaal niet van fabrieken aan de horizon maar zag dit plaatje voor mij en dacht hmmm... misschien toch wel aardig;
de onderbelichting die ik op het scherm zag maakte de foto juist op een of andere manier juist (voor mij persoonlijk) weer heel bijzonder;
nu heb ik de foto wat lichter gemaakt maar zie dan helaas heel veel ruis;
mocht iemand adobe hebben en de ruis er uit willen en/of kunnen halen dan hoor ik het graag.
John
Gebruikers-avatar
Yggdrasill
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014 08:18

Gebruikers-avatar
Yggdrasill
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014 08:18

ps,
ook de horizon wat rechter gezet;
echter was het rechter gedeelte van de horizon gewoon dichterbij en daardoor geeft het een ietwat scheef beeld
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Moeilijk onderwerp om mee te beginnen hoor. De update vind ik echt veel beter, maar kijk wel uit dat het er niet al te onnatuurlijk uit gaat zien. Ik denk daarbij vooral aan de verzadiging en zo. Het is nou eenmaal zo dat het oog een heel veel betere camera is dan welk apparaat ook. Je zult dus altijd wat trucjes moeten uithalen, maar daar staat dit forum gelukkig vol mee :).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar