Is er iemand in het bezit van een Powershot S95?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

Hallo,

Mijn S95 maakt een rammelend geluid als ik er (zachtjes) mee schud.
Dit geluid maakt hij zowel als hij uitstaat en als hij aanstaat.
Ook maakt hij een zo'n soort geluid tijdens het scherp stellen.

Naar mijn idee was dit eerst niet en nu vraag ik me dus af of dit normaal is?
Verders werkt hij prima.

Alvast bedankt.
Groeten Rolf.
mdbphotography

Bij spiegelreflex camera's is het vaak de stabilisatie, als de camera uit staat of de lens er af is dan kan het zijn dat de lens kan rammelen omdat het stabilisatie mechanisme niet in de positie gebracht is door de camera om vast te klikken zodat er niks stuk gaat tijdens transport.

Gezien de S95 ook stabilisatie heeft lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat daar het getik vandaan komt, merk je nog wel dat de stabilisatie het doet?
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

De stabilisatie doet het prima.
Groeten Rolf.
BartW.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 01:57
WoonplaatsCOLON VOORBURG

Hallo Rolf,
ik heb in mijn verzameling (Haha) geen S95 maar wel een G1X. De ervaring met het rammelend geluid op jouw camera had ik met de mijne ook. Ik hoop voor jou dat deze de zelfde is als de mijne. De buitenste ring om de lens op de camera zat een iets los waar deze normaal vast hoort te zitten. Rechts onder aan de voorkant naast de lens zit op mijn toestel een knopje waarmee die ring los en van het toestel kan worden gehaald. Door deze vast te zetten was het rammelen voorlopig verholpen. Toch wanneer je de camera zoals ik bij straatfotografie op verschillende houdingen hanteer loop ik de kans daar meer te maken zal krijgen. Ook voor mij een grote ergernis met dit toestel dat ik onbewust aan het filmen ben omdat mijn rechter duim waarmee ik het toestel vast houd de startknop voor het maken van een filmpje heb aangeraakt.

B@rtW.
Laatst gewijzigd door 1 op BartW., in totaal 23 keer gewijzigd.
5D MkIII+Grip | PS G1X | 5D MkII+Grip | 50D+Grip |EF 28-300mm. F/3.5-5.6 L IS USM | EF 24-70mm. F2.8 L USM | 70-200mm. F4 L USM | EF-S 17- 85mm. 1:4-5.6 IS USM | 2x 580EX II | TC-80N3| Manfrotto 190CXPRO4 + 324RC2]



Zoekt en gij zult vinden!
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Kan je de rammel eens omschrijven?
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

jjas schreefCOLONKan je de rammel eens omschrijven?
Het is een rammelend geluid, alsof er iets los zit. Volgens mij niet de ring om de lens.
Groeten Rolf.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Is dat niet gewoon het "kogeltje" o.i.d. voor de detectie van de stand van de camera (staand/liggend)?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar