Potloden in cirkels

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

na aanleiding van deze topic Fun met potloden.
Ben ik geïnspireerd geraakt om te kijken of dit mij ook lukt, met dank aan MarcoEOS550D voor het idee.
Hieronder de resultaten


#1

44594

#2

44595

#3

44596

#4

44597

gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Anoniem 3

Naar aanleiding van het topic... etc. etc.
Daar stonden ook een aantal verbeterpunten in.

Jammer genoeg zie ik ze hier niet terug.
De cirkels en punten van de potloden moeten perfect zijn, anders gaat de aandacht uit naar de imperfectie. Bijv. potloden die nét iets uit 'het lood' liggen, punten die afgebroken zijn, kleuren die niet elkaars opvolger zijn..

De scherpte is overigens ok.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Telescoop schreefCOLONNaar aanleiding van het topic... etc. etc.
Daar stonden ook een aantal verbeterpunten in.

Jammer genoeg zie ik ze hier niet terug.
De cirkels en punten van de potloden moeten perfect zijn, anders gaat de aandacht uit naar de imperfectie. Bijv. potloden die nét iets uit 'het lood' liggen, punten die afgebroken zijn, kleuren die niet elkaars opvolger zijn..

De scherpte is overigens ok.
Bedankt voor de opmerking Telescoop
Maar weet je hoe lastig is om alle potloden perfect goed te leggen ?
elke verschuiving die je maakt zorgt er weer voor dat de andere potlood iets verplaatst.
Je ziet inderdaad dat de twee oranje/gele potloden bij de eerste twee foto's inderdaad uit het centrum liggen.
Toen ik verder ging inzoomen ging me dat ook storen, toen kwam het frustrerende werk om ze allemaal perfect neer te leggen.
qua punten van potloden die helemaal gaaf moeten zijn en de kleuren die niet elkaar opvolgen is voor mij geen noodzaak.
Als alles 110% perfect zou zijn is het dan nog wel een foto of is het dan niet getekend/gefotoshopt oid?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

mark.beniers schreefCOLONMaar weet je hoe lastig is om alle potloden perfect goed te leggen ?
elke verschuiving die je maakt zorgt er weer voor dat de andere potlood iets verplaatst.
JA DAT WEET IK!!!! :mrgreen: :D Maar leuk dat je mijn idee uitgewerkt hebt, vind jouw resultaat overigens beter dan de mijne. Komt onder meer door de kleurstelling denk ik.

Ik ben op zoek naar het set perfecte potloden... :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar