Deens Drieluikje

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Om nog even in de sfeer van het mooie Deense Funen te blijven, bijgaand een 3-luikje.

Groet!
Dward

43678

Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuk 3-luikje Dward. Het kleurverschil in de luchten valt nu wel extra op :lol:
vind 1 en 2 de beste, fijne rustige uitstraling, 3 doet me niet zoveel.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Tsja, het licht is daar geen dag anders. De kans dat je 3 keer in een week tijd de zelfde kleur in de lucht krijgt is nihil.
De bedoeling was om een rustige foto bovenaan te plaatsen, iets minder rustig in het midden en nog wat minder rustig helemaal onderdaan.
De onderste is genomen op zo'n 100 meter uit de kust. Ik sta hier tot m'n borst in het water terwijl de golven me tegemoet rollen bij een sterk aflandige wind. Erg verfrissend allemaal.

gret!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

De eerste doet mij niet zo veel. Misschien de compositie, of dat ik een echt onderwerp mis.... Wellicht te rustig :)
De tweede is mijn favo, die vind ik echt geweldig mooi.
De derde is ietsje te druk voor me en dan met name door de achtergrond (huizen). De golven zo op je af, waanzinnig idee!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Ik vind ze alle drie wel wat hebben, allemaal verschillend met een eigen karakter.
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

De eerste 2 vind ik mooi, de laatste vind ik wat minder passen door de drukte(achtergrond, golven)in de foto.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
alsatian
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2014 10:34
CONTACTCOLON

Prachtig gebied! Voor mij springt de 2e er echt boven uit.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Doordat foto twee er zo uit springt lijken de andere minder terwijl dit ook mooie foto's zijn. De laatste vind ik iets aan de donkere kant.

Wat een prachtige lokatie trouwens !

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Inderdaad prachtige weidse locaties!
Alle drie spreken ze mij aan.
De laatste is mooi op golfhoogte.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vind de laatste ook het minste, vind de golven in de voorgrond niet zo mooi. Foto twee vind ik de mooiste. Foto 1 is een typische lange sluitertijd compo, vind 'm nu te rustig.
Er zitten wel wat vlekjes in de lucht op foto 1.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Tsja, smaken verschillen. Ik vind de eerste de fijnste, vanwege de enorme rust die dat beeld oproept. De tweede vind is ook mooi, en de derde roept herinneringen op aan boottochten in Scandinavië. Dus voor mij zijn ze allemaal goed!

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Akumal

Mooi man, lekker fris allemaal. Knap bedacht/ uitgevoerd!!!
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

RDF schreefCOLONFoto twee vind ik de mooiste. Foto 1 is een typische lange sluitertijd compo, vind 'm nu te rustig.
Er zitten wel wat vlekjes in de lucht op foto 1.
De sluitertijd van foto 1 = 1/400 niet echt lang dus. De verwarring ontstaat waarschijnlijk doordat sommige stukken van het water erg vlak zijn terwijl er op andere stukken juist een windvlaag overheen gaat en er een kleine kabbel op het water zichtbaar is. bij lange sluitertijd was de reflectie van met name de eerste paal ook niet zo duidelijk geweest. De kleine vlekjes in de rechter bovenhoek op de bovenste foto zijn vogels.

Wel leuk om te lezen dat de meningen over de onderste foto nogal verschillen. Voor mijzelf zit de spanning in de golven die recht op me afkomen en het contrast in de foto. Een dergelijk standpunt van de fotograaf zie je niet zo heel vaak.
De bedoeling was om een rustige foto bovenaan te plaatsen, iets minder rustig in het midden en nog wat minder rustig helemaal onderdaan. Maar dat heb ik al eerder geschreven.

Bedankt voor alle positieve reacties!

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar