Lightroom 5

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

Ik was op zoek naar een boek over Lightroom (Op dit moment gebruik ik alleen DPP) en kwam het volgende bij bol.com tegen Lightroom v5 MP Dutch DVD Set (€ 33,99) en Adobe Photoshop Lightroom 5.0 (€ 135,00).
Ik heb nog even niet door wat de verschillen zijn (behalve de prijs); wie helpt mij :roll: op weg ...

Het boek wat ik voor ogen heb is "Ontdek Adobe Photoshop Lightroom 5", maar ook hier zijn suggesties meer dan welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken, Jaap
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Het maakt niet veel uit wat je voor boek je aanschaft. Het is veel belangrijker om lekker aan de slag te gaan met het pakket.

Op youtube is overigens ook heel veel te vinden over het gebruik van Lightroom!

Veel succes en plezier er mee! Ik ben er aan verslaafd.....
Groeten, Jaap
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Filmpjes zijn niet voor iedereen... ik vind het niets, je kunt niet even snel zoeken naar waar je naar op zoek bent en het kost ongelooflijk veel tijd. Maar dat is persoonlijk, anderen vinden het namelijk wel prettig.

De boeken van Scott Kelby staan goed aangeschreven. Ik heb zelf "het lightroom 3 boek voor digitale fotografen" en het is een goed boek. Er stond niet in wat ik zocht :( maar als boek is het wel goed.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

Dank jullie wel voor jullie reacties, maar het gaat mij meer om wat het verschil is tussen
1) Lightroom v5 MP Dutch DVD Set (€ 33,99) en
2) Adobe Photoshop Lightroom 5.0 (€ 135,00).
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Julienne Kost legt alles super uit in haar filmpjes.. de LR expert.. Google haar maar eens...
Johnalb

pijlltje schreefCOLONDank jullie wel voor jullie reacties, maar het gaat mij meer om wat het verschil is tussen
1) Lightroom v5 MP Dutch DVD Set (€ 33,99) en
2) Adobe Photoshop Lightroom 5.0 (€ 135,00).
Volgens mij is:
1) upgrade - moet je al een versie van lightroom hebben-
2) full version
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

haamhof schreefCOLONJulienne Kost legt alles super uit in haar filmpjes.. de LR expert.. Google haar maar eens...
ook Julienne Kost legt niet het verschil uit tussen Lightroom v5 MP Dutch DVD Set (€ 33,99) en Adobe Photoshop Lightroom 5.0 (€ 135,00).
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik bedoel te zeggen: ga eens daar kijken voor je een boek aanschaft...
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ook ik denk dat je je de aanschaf van een boek kunt besparen. Lekkjer gaan werken en als je iets niet snapt is google je vriend. Mocht je tot het type mens behoren dat een boek vele malen prefereert boven digitaal gedoe kan ik je Dhr. Kelby van harte aan bevelen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heb meneer Kelby hier liggen :) Heb ik al heel wat aan gehad met LR.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 3

Ga er maar van uit dat de eerste prijs (34€) de prijs voor een boek is en de laatste, maar na even zoeken op google niet de laagste.. de prijs voor het pakket is. MP staat overigens voor MultiPlatform=Windows en Mac.
Dat je voor 34 € nog enkele DVD's krijgt is mooi meegenomen. Daar staan waarschijnlijk wat instructiefilmpjes op.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Bij mij werkt de link niet naar de producten.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik moest volgens mij iets van 75 euro betalen voor update naar 5.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het was handiger geweest als je die producten van Bol.com even gelinked had.. dan had iedereen zelf even kunnen kijken wat de verschillen dan zouden zijn en hoefden we niet te gissen of zelf bij bol.com te gaan zoeken voor jou.

Voor wat betreft die eerste: http://www.bol.com/nl/p/lightroom-v5-mp ... 013568492/" onclick="window.open(this.href);return false; staat het antwoord op jouw vraag al bij de vraag bij het product:

Vraag: Zit hier een geldige licence key bij?
Antw: Beste, Het betreft hier alleen software van Adobe zonder licentie. Met vriendelijke groet, Billy

Oftewel je betaald enkel voor de dvd set, je mag daarna alsnog een licentie aanschaffen bij Adobe a €125,-
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Nu begrijp ik het niet meer. Gaat het nou om Lightroom 5 zelf of om een boek over Lightroom 5?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Die verwarring had ik eerst ook... Hoewel TS het over een boek heeft, gaan de aangehaalde producten bij Bol.com juist over de software ;) Maar door zijn opmerkingen over een boek werden wij een beetje op een dwaalspoor gebracht, want zijn vraag ging over de verschillen tussen 2 software pakketten.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik begrijp het weer ;-)

Vraag over de software lijkt me voldoende beantwoord lijkt me zo.
Wat eventueel ook nog te overwegen is, is de aanschaf van een oude LR4 versie (voor weinig) en die upgraden.

Overigens staat hier een uitgebreide video over LR5
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar