7D traag...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
UPP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 10:44

Mijn 7D is traag. Ik heb filmpjes op youtube gezien waar als een mitrailleur foto's gemaakt worden. De mijne doet dat niet. Ik heb 'em op high speed staan en als ik de knop ingedrukt houd, dan doettie 3 keer snel een foto nemen, dan een kleine pauze en doetie foto voor foto in een matig tempo. Moeilijk uitleggen in tekst natuurlijk, maar het gaat een beetje zo: taktaktak... tak tak tak etc. Batterij is vol. Memory card is een DanDisk Extreme 60MB/s 16GB. Als ik RAW uitzet en alleen JPG schiet maakt dat niks uit. Ook laagste kwaliteit JPG zet geen zoden aan de dijk. Ik heb me suf gegoogled, maar kan niks specifieks vinden. Waarschijnlijk type ik de verkeerde zoekwoorden in. Anyway: m'n eerste vraag is waar zou dit aan kunnen liggen? En m'n tweede vraag is meteen: wat zijn de 'snelste instellingen'?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Staat hij wel op continue opnamen of op enkelbeeld?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Heb je bracketing niet aanstaan?

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Staat ruis onderdrukking misschien ingesteld??
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik vond dit na ff speuren. Ik weet niet of het klopt, maar misschien heb je er iets aan?

So heres where the issue with the 8 fps in M mode stands. According to Canon the 7d has a built in "smart" metering system that tries really really hard. Too hard. Because when in M mode in low light the 8 fps drops to 4 fps. Im talking aobut fully M. Focus/All types of metering/Noise Reduction Disables/No highlight tone priority/ANYTHING. But somehow in M mode liveview it is not effected. In liveview it can still rattle of its 8 fps. Same goes for Tv and Av mode. Neither is effected by this. Now am I the only one who is baffled by Canons choice in engineering here? I mean they built the camera to do this. It even says it in the manual (pg93). Maybe its just my style, but i personally need the 8 fps in lowlight because I use strobes to light my night scenes most of the time. So I and many other users think Canon needs to get its act in gear and deal with the issue (if possible) in a future firmware. I mean the 8 fps works in all conceivable modes other than FULLY MANUAL?!!? Because it is trying to smart meter? That sounds pretty dumb to me. I have however found a way around the "glitch" without having to waste battery and not be able to see my dark scenes in liveview and it is to simply hold down the DOF preview button before and during the shooting. Now if this can interrupt the "glitch", how hard could it be to fix it in a firmware?! Cmon Canon...where you that desperate to get the 7D on the market that you could not fix this issue? The fact that they put it in the manual and think its fine is very overwhelming to me. People photograph at night or in dark studios using strobes no? Am I alone here? I have talked to Canon a couple times allready trying to press the issue and to let them know about the dof preview "fix" and they were suprised at that one. But the more the merrier as the saying goes. Send some emails people. Make some calls? Or just sit there and deal with 4 fps. If there is hope it lies with the proles!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
UPP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 10:44

Hij staat op hoge snelheid, Auto Exposure Bracketing staat uit, maar ik ben 't in de ruisonderdrukking hoek gaan zoeken. Ik heb zowel 'ruisreductie lange sluitertijd' als 'Hi ISO ruisreductie gedeactiveerd en nu doettie 't wel :D Wat ik alleen niet begrijp: ik gebruik ISO 100 en een snelle sluitertijd... waarom vertraagt hij dan? Vreemd. Grappig verhaal over de M stand. Ga ik eens uitproberen.
Maar nu heb je nog tal van instellingen bij C.FnIII:Autofocus/Drive. Ik heb al eens gelezen dat je denkt wanneer je 'AIservo tracking gevoeligheid' op SNEL zet, dat dit goed uitpakt, maar het tegendeel schijnt waar te zijn. Wat zijn nu de beste instellingen om bij sportfotografie een zo'n snel mogelijk apparaat te krijgen zonder natuurlijk in kwaliteit in te boeten. Bedoel je kan alles wel uitzetten, maar is dat ook het beste? Of heb je al die 'grapjes' helemaal niet nodig?
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Heb overigens geen 7D, maar de instelling van de AI servo gevoeligheid ken ik wel. Die bepaald hoe snel de camera reageert op veranderingen of onderbrekingen. Als je een onderwerp aan het volgen bent en er komt kortstondig iets tussen jou en het onderwerp dan bepaald deze instelling hoe snel de camera reageert op zo'n onderbreking. Dit geld niet alleen voor onderbrekingen, maar ook natuurlijk voor wisselingen van onderwerpen.
Kun je trouwens uitleggen bij wat voor omstandigheden dit optreedt? Is het donker of licht? En aangezien je AF noemde, misschien moet je die even uitzetten en kijken wat ie dan doet. Niet zozeer als oplossing voor je probleem, maar meer om de fout te isoleren.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

UPP schreefCOLONWat ik alleen niet begrijp: ik gebruik ISO 100 en een snelle sluitertijd... waarom vertraagt hij dan? Vreemd.
Voor elke foto die er gemaakt wordt, wordt er nog een tweede foto achteraan gemaakt... Dus je halveert daarmee al je burstrate.. Daarbij zal het ook nog wat processing power/tijd kosten om die foto's daarna weer te vergelijken, wat ook nog een negatief effect kan hebben... Schiet je een enkele foto, dan zal het niet opvallen dat er nog een tweede foto achteraan komt, daarvoor gaat het dan te snel... maar in een reeks gaat het wel schelen
UPP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 10:44

Pfff waarom wordt dat niet wat beter uitgelegd in de handleiding, haha. Dan begrijp ik 't tenminste. Dankje!

Ik ben nog steeds op zoek naar de 'ideale snelste instellingen'. Als ik iets gevonden heb, dan laat ik 't hier weten voor de volledigheid van 't verhaal. Wel vreemd dat ik daar zo slecht iets over kan vinden. Ik zal toch niet de eerste zijn die zich dat afvraagd...
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

welke snelheid heeft je cf kaartje
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nettie schreefCOLONwelke snelheid heeft je cf kaartje
Memory card is een DanDisk Extreme 60MB/s 16GB
Maar de snelheid van het kaartje maakt hierin ook nog niet uit... Als het een langzaam kaartje zou zijn, zou hij nog steeds eerst zijn buffer vol kunnen schieten voordat hij in de problemen zou komen.. dan zou je die vertraging pas na een paar seconden gaan merken, en niet direct al.
De maximale buffer staat rechts onderin je zoeker, en die zal buSY geven als hij vol raakt, maar zal bij TS waarschijnlijk zover niet komen.

Overigens staat er in de handleiding wel iets over vermeld, op pagina 60: Als C.Fn II -2 Hi ISO-ruisreductie is ingesteld op [2: Sterk], wordt de maximale opnamereeks aanzienlijk verminderd (pag. 208)
UPP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 10:44

Oke bedankt, ik ga 't allemaal nog een keer (beter) doornemen.

Ik heb eindelijk iets gevonden. Het is dan wel voor de 1D IV, maar een hoop is ook toe te passen op andere modellen. Basisprincipes blijven 't zelfde.

http://cpn.canon-europe.com/files/produ ... ide_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Iets dergelijks bestaat ook voor de 7D.
Spit het [VerzamelTopic] van de 7D maar even door :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar