Dierenpark Amersfoort

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Vanmiddag een paar uurtjes naar Dierenpark Amersfoort geweest. Een aantal leuke foto's kunnen maken, waaronder onderstaande 8)

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Mooi, hoor! De eerste drie vind ik niet zo bijzonder, de uil kijkt net de verkeerde kant op, bij de tweede vind ik die lichte veeg rechts naast de aap hinderlijk en bij de derde vind ik het kleine aapje leuk maar de grote niet.... ik hou ook niet zo van apen, misschien ligt het daaraan. Maar de andere foto's vind ik super! De moeder-aap met het kleintje zijn bijna menselijk, die vind ik dan ook wel heel speciaal.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

De 'menselijke trekjes' van de apen heb je erg goed in beeld gebracht :wink:
Maar ik vind de achtergronden van foto 2 , 3 en vooral 5 niet lekker kijken, nogal druk.
Je laatste 3 foto's zijn prima, knap gezien en vastgelegd.

Gr. Jan
Canon materiaal
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor jullie reacties Elsbeth en Jan.

Wat betreft de uil, het leuke aan deze compositie vind ik dat de veertjes bij z'n snavel zo grappig en pluizig naar voren komen. Bij een uil die je recht in je gezicht aankijkt zie je deze veertjes niet zo goed.
Wat betreft de achtergronden, zelf vind juist de apen mooi loskomen tegen kleurrijke achtergrond ;)
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke serie waarbij de ene plaat mij meer aanspreekt dan de andere.
bij de uil had ik direct de vraag, waar is zijn andere oog (verwachtingspatroon :lol:) totdat ik zijn snaveltje zag.
de kleurrijke achtergronden bij 2,3 en 5 maken inderdaad dat de apen loskomen van de achtergrond, het maakt de plaat ook wat drukker, niet storend voor mij hoor.
4 en 7 zijn natuurlijk aandoenlijke momenten, mooi gezien en die krullenbol op 8 is ook erg fotogeniek.
ik weet niet wat je afstand was tot de apen, maar op een paar foto's heb ik het idee dat ik (mogelijk door het diafragma van 5.6) net wat scherpte(diepte) mis, foto 2 (neus of tong van het aapje) en foto 3 (neus van moeder aap).
Kan natuurlijk ook zijn dat IK toe ben aan een nog betere leesbril :lol: (in dat geval heb ik NIETS gezegd)
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor je reactie Roland! Zou kunnen dat de scherpte op enkele een tikkie soft is....ik zal nog eens met een loep bekijken :)
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

sunblade schreefCOLONBedankt voor je reactie Roland! Zou kunnen dat de scherpte op enkele een tikkie soft is....ik zal nog eens met een loep bekijken :)
jouw kwaliteit kennende, zal ik toe zijn aan een nieuwe bril, dus laat die loep maar zitten :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Vind nr 3 het mooiste! Vooral om de interactie bij de aapjes en de scherpte :wink:
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Had trouwens een tikje minder bokeh gemogen. Maar dat is een kwestie van smaak
Just my opinion.

Gr. Joff
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Roland, eerlijk is eerlijk, de foto is een tikkie soft, dus je had toch gelijk :)

Joffreyon, wat bedoel je met minder bokeh....? Bokeh is bokeh, die kan je niet meer of minder maken. Bedoel je misschien meer scherptediepte ?
Akumal

Sommige foto's kunnen inderdaad nog wel wat verscherping gebruiken.
2 tikkeltje centraal maar wellicht zo gedaan ivm dat steentje links, anders mis je dat verloopje.
3. fraai hoor met dat kleintje.
4. schattig hoor, als het kon wellicht een een verticale uitsnede, om de kleine iets meer te benadrukken.
6 mooi close en intieme blik.
7 hier denk ik ook een verticale, om het moment meer te benadrukken. Vlekje rechts had ik even weggepoetst ;-).
8. heel fraai portret, evt de schaduwen iets oplichten en iets na verscherpen ;-)

Mooie afwisselende reeks.
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Ik bedoel idd: Scherpte/diepte
Just my opinion.

Gr. Joff
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor je goed opgemerkte kritieken Rob ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar