SD of CF of beide Canon 1D Mark III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
slakkie75
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2010 21:46
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

ik heb ooit ergens gelezen (dacht ik) dat je bij een Canon 1D Mark III de foto's kan opslaan op een CF en een SD en dan ook nog in verschillende resolutie's.
Weten jullie hoe ik dit moet instellen of heb ik me vergist en kan dit helemaal niet?

Gr. Sander
Canon 5D Mark III + Sigma 12-24mm*Canon 24-105mm L IS USM*Canon 70-200mm L USM*Canon 100mm macro*Canon 50mm 1.8 II*Speedlite 430EX II*Speedlite 580EX II*Redged RTA-424*Redged RMA-432
http://www.slakkiefoto.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ja SD en CF support, klopt.

Wat de resolutie betreft, zoek eens naar sRAW in de manual. :-)
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... nd_jpeg.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Introduced with the EOS-1D Mark III, S-RAW provides all the advantages of a RAW file, but in a smaller file size. An S-RAW file has approximately one-fourth the pixel count and approximately half the file size of a RAW image. Just like RAW images, S-RAW images can be adjusted and processed with Digital Photo Professional software (supplied with the camera). S-RAW will appeal to wedding photographers, for example, who do not need full resolution for wedding candids, but who do need the post-production control RAW offers.

Advantages
Smaller file size than RAW (so more images can be captured to a media card)

Disadvantages
Lower resolution than RAW
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Dat klopt idd.

Je kunt ook RAW en jpg gescheiden op de twee verschillende kaarten opslaan. Staat wel ergens in de handleiding.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Je kunt in het menu per kaart instellen welk formaat je op die kaart wil opslaan; bij beide keuze uit L, M1, M2, S, RAW of sRAW, waarbij 1 de CF-kaart is en 2 de SD-kaart. Daarnaast kun je via een andere menufunctie de mate van compressie (JPEG-kwaliteit genoemd) instellen voor L, M1, M2 en S. Die geldt echter voor de compressie op zich en staat los van de keuze wat op welke kaart wordt geschreven.
Gewoon... spullen.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De handleiding maar eens lezen, lijkt me :wink:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
slakkie75
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2010 21:46
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reactie's. Heb iets meer tijd genomen om de handleiding door te spitten en heb onderdaad gevonden hoe het werkt.
Canon 5D Mark III + Sigma 12-24mm*Canon 24-105mm L IS USM*Canon 70-200mm L USM*Canon 100mm macro*Canon 50mm 1.8 II*Speedlite 430EX II*Speedlite 580EX II*Redged RTA-424*Redged RMA-432
http://www.slakkiefoto.nl
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Geen idee hoe dit bij de mk3 gaat maar voor de mk2N moet voor het wegschrijven naar 2 kaarten wel de back-up functie in het menu aan staan. Alleen de optie aanzetten van het wegschrijven naar 2 formaten is nog niet genoeg op formaat 1 naar kaart 1 en formaat 2 naar kaart 2 te schrijven. Staat de back-up functie niet aan op een mk2N gooit ie dus beide formaten van het beeld naar 1 kaart. Wellicht iets om nog even te controleren.

Ik vind het overigens een fijne optie. Soms is het gewoon rete handig om vlot JPEG's op een SD-kaart te hebben.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar