Canon, de bal is aan jullie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

als je de nieuwe camera's van Sony A7, A7r en de Olympus OMD-EM1 neemt dan moet Canon (en Nikon) flink uit gaan pakken willen ze nog aansluiting vinden bij de mirrorloze toestellen, met name de Sony's zijn indrukwekkend te noemen, daarbij ook nog eens scherp geprijst.
Spannende tijden breken aan hoop ik...
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Het klinkt erg aanlokkelijk inderdaad.. Zeker nu er een full frame versie op de markt komt/is van Sony.. het scheelt alleen al een enorme bak gewicht tov een spiegelreflex. Ben benieuwd naar de eerste resultaten...
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Mijn vrouw heeft een Olympus OMD- EM5 (met verwisselbare lens) omdat een spiegelreflex camera voor haar toch te zwaar was. Zij gebruikt vooral de macro-lens van Olympus en is daar zeer tevreden over. De bijgeleverde flits wordt ook zeer veel gebruikt. Canon en Nikon zullen inderdaad een tandje moeten gaan bijsteken.
Paul
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

haamhof schreefCOLONHet klinkt erg aanlokkelijk inderdaad.. Zeker nu er een full frame versie op de markt komt/is van Sony.. het scheelt alleen al een enorme bak gewicht tov een spiegelreflex. Ben benieuwd naar de eerste resultaten...
In de praktijk valt dat erg mee......De neiging tot overdrijven en overschatten ontstaat al snel bij dit soort nieuwe ontwikkelingen, maar de cijfers spreken voor zich: 474/465gr vs 755gr voor een 6D). Een schokkend verschil van 200gr dus.

Bijna niemand zal voor zo'n set allemaal nieuwe lenzen gaan aanschaffen, je zult waarschijnlijk je FF lenzen gewoon blijven gebruiken waardoor het verschil op een totale set weleens verwaarloosbaar zou kunnen zijn. Het is leuk om er zo iets bij te hebben, wellicht met 1 mooie zoom. Dan heb je een mooie set als je eens de toerist gaat uithangen en iets minder volume/gewicht mee wilt nemen.

Maar hoe meer keuze hoe beter natuurlijk.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Volgens mij hebben Canon en Nikon deze slag al verloren. :D
Overigens ben ik wel met GdH eens dat er ook wel snel overdreven wordt.
Maar toch ben ik benieuwd hoe Canon en Nikon gaan reageren.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

@closeshooter

Je stuurde mij een PB met de vraag of ik nog in het bezit was van de 24-70 2.8
Afgelopen maandag heb ik je een pb gestuurd met het antwoord, alleen heb ik geen reactie meer van je mogen ontvangen.

Heb je interesse laat het dan even weten svp

groeten,

Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dit is een frontale aanval van Sony, maarreh, Canon en Nikon hebben voldoende kracht om deze aanval te weerstaan. Olympus en Panasonic moeten zich zorgen maken, 4/3's vs. APS-C is nog te doen, maar tegenover FF is 4/3's problematisch. Sony wil graag meedoen met Canon en Nikon, maar het is erg moeilijk om daar tussen te komen, de A7 en A7r zijn niet voor alle fotograven de meest geschikte cameras, maar voor wie ze wel geschikt zijn.... Indrukwekkend.

De A7 met de Zeiss 24-70/4 weegt ongeveer 900 gram, de 6D met de 24-70/4L weegt ongeveer 1300 gram, dat is duidelijk verschil en dat zal voor sommigen zeker doorslaggevend zijn!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Tjonge jullie hebben het over grammen. Niet over kilo's.

Afbeelding

Ik vind hem niet echt mooi, moet ik eerlijk zeggen. Dan liever de Olympus E-M1.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

@addy 101
Ik denk dat juist Canon en Nikon zich wel zorgen moeten gaan maken. :D
De aanval is niet alleen ingezet door Sony, maar juist ook door Fuji, Panasonic, Ricoh en Olympus.
Net als bijna iedereen trek je de vergelijking door naar FF, maar hoe groot is die markt nu eindelijk en mikken deze genoemde producenten dit soort producten hierop?
Zou die FF markt groot genoeg zijn om Nikon en Canon uitsluitend daarop te laten overleven? Persoonlijk denk ik dat de APS-C /Compact/CSC markt wel heel veel groter is.

V.w.b. jouw opmerking dat Sony graag wil meedoen met Canon en Nikon heb je volkomen gelijk als je zegt dat het moeilijk is om daar tussen te komen. Maar dat geldt dan alleen voor de situatie bij de spiegelreflexen.
Op het gebied van spiegelloze camera's, premium en luxe compact's is de situatie geheel anders en beide grote merken hebben hier nauwelijks tot niets aan te bieden en ben ik bang dat zij deze slag al verloren hebben zonder er aan deelgenomen te hebben.
Ik ben dus echt wel heel erg benieuwd of er een reactie van de grote 2 komt.

V.w.b. het gewichtsverschil ben ik het helemaal met je eens. 200 of 400 gram mag dan wel niet veel lijken maar als je aan een spieraandoening of artrose lijdt is dit juist heel veel.
Ook als je wat ouder wordt is 400 gram veel als je er een dag mee om je nek moet lopen.
Is voor mij al reden geweest om een Olympus Pen erbij te nemen. Sinds ik deze in mijn bezit heb laat ik mijn 6D steeds vaker thuis bij een dagje uit en gebruik deze hoofdzakelijk nog voor studiowerk.
Ook mijn 24-70L 2.8 heb ik te koop staan omdat hij te zwaar voor mij is geworden.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe bv zo'n Sony in de hand ligt in vergelijking met een spiegelreflex.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Wat is nu eigenlijk het probleem en is het er wel?

Ik heb geen aandelen Canon, ben geen echte fanboy en heb mooi Canonspul dat nog jaren meegaat.
Nuchter gesproken mag Canon morgen van de markt verdwijnen (hetzelfde geldt ook voor de andere merken).

Kijk ook eens naar de postieve kant: echte fotografie is een beroep of een serieuse hobby en de gemiddelde DSLR is te ingewikkeld voor de meesten.
Die stappen dan over naar iets anders, lichter, makkelijker.
Gewoon kwiekjes maken, zoals vroeger; niets mis mee.

Virtuele problemen zijn niet op te lossen in een reëele wereld.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hear hear,
Al zou ik met een jaartje of 5 toch wel toe zijn aan nieuwe bodies... En dan is het wel verrekte handig als Canon dan nog overeind staat :) De kosten van de overstap zullen niet te mals zijn dan... :cry:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

A Bit of A7R Sanity:
http://www.lensrentals.com/blog/2013/12 ... a7r-sanity" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar