en.... actie!

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Mijn honden weer eens :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

Mijn doel was scherpstellen op de ogen. Verrassend moeilijk met honden die nooit zo lopen als je denkt...
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Rastaaaaa met een bite.... prachtig!
Opspattend gras en ehm... kwijl?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Water denk ik. Het gras was nat ;)
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Maar goed dat je er bij hebt gezet dat het om honden gaat, bij de laatste was ik anders niet zeker :)
Nicole30

geweldig echt superleuke serie dit :)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Altijd lastig om eigen huisdieren etc fototechnisch gezien ook interessant te maken voor anderen.
Die missen de emoitionele betrokkenheid. Zelf ben je vaak al snel blij als het beestje er van de 10 clicks 1x scherp op staat. De rest van de fotografische waarde wordt dan al (te) snel ondergeschikt.
Als eigenaar van 2 bordercollies spreek ik uit er ervaring... :wink:

Over de foto,s;
Het lage stanpunt heeft voor- en nadelen.
Op 1 staat de krullebol te centraal, achtergrond is wat rommelig en staat schuin en een halve hond op foto 3 heeft het voor mij ook niet.

Maar nr 2 en ook 4 zijn voor mij als kijker ook nog wel interessant.
Daar is de compositie goed gekozen (al dan niet met croppen) met goede kijk / aktieruimte voor de hond.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Foto 2 vind ik erg leuk, ik zou alleen die paal op de achtergrond weg halen. Dat moet niet al te lastig zijn. Foto 1 is ook grappig maar je zit met teveel rommel op de achtergrond. De andere foto's zijn meer foto's voor jezelf.
Evengoed vind ik dat je hier een paar mooie, behoorlijk scherpe en duidelijk herkenbare zwarte honden neerzet bij foto 1 en 2, terwijl helemaal zwart altijd lastig fotograferen is. En de actie spat er vanaf!

Even off-topic: wat is de laatste hond met de blauwe ogen voor hond? Heel opvallend, die lichte ogen in dat grijze gezichtje...


Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Dank jullie wel :)
Zwarte honden zijn idd niet altijd even makkelijk, maar aangezien ik alleen deze 3 heb, ben ik niet anders meer gewend ;)

Die laatste hond is een kruising Pumi. Ze is blue merle en heeft daarom van die gekke ogen. Haar ene oog is bijna helemaal blauw met een bruine streep er door, en haar andere is nog gekker.

Zie hier:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Wat een ongelooflijk opvallende hond, en wat een speciaal fotomodel. Ik kan me voorstellen dat ze inspirerend werkt - hij of zij.....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicole30

verdorie wat n mooi beestje zeg! hypnotiserend ! :)
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

whahaha die 1e :-)
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Nicole30 schreefCOLONverdorie wat n mooi beestje zeg! hypnotiserend ! :)
Die zwart grijze? Mooi is uhh relatief zeg maar. Ik vind haar heel bijzonder maar heb erg aan haar wonderlijke uiterlijk moeten wennen.

Maar ach, ze past wel mooi tussen die 2 zwartjes. Zijn ook niet bepaald allerdaagse honden :)
Nicole30

Ja joh die ogen prachtig gewoon!
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Knap hoor zo in actie!!! Ik fotografeer dat eigenlijk nooit...hopelijk binnenkort eens een poging doen!
Vind je puli het leukst!! Zo grappig die dreadlock's en die ogen van je andere hond zijn wel heel bijzonder!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar