6 uurs race Francorchamps

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

voor de tweede keer dat ik een motorrace fotografeer en ik heb er een hoop plezier in gehad....en daar gaat het om toch...
ruim 1200 foto's gemaakt en veel geëxperimenteerd maar ondanks alles toch zo'n 400 erg mooie foto's.
je begrijpt dat 10 foto's dan een kleine selectie is.
sommige zijn van achter het hek genomen en daar zit een kleine waas in maar al met al vond ik ze dan toch mooi genoeg om te plaatsen.
de lef gozer met zijn knie en elle boog aan de grond (foto 5) is niet helemaal scherp maar toch wel even de moeite om te laten zien dacht ik zelf.
Ik ben benieuwd of jullie punten ter verbetering hebben.
Dank voor het kijken.


1

40392

2

40393

3

40394

4

40395

5

40396

6

40397


7

40398

8

40399

9

40400

10

40401

Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

2, 6 en 7 spreken me het meeste aan. Heb wel het idee dat sommige platen iets aan de lichte kant zijn, maar wellicht heb je daar bewust voor gekozen. En hier en daar mis je inderdaad net wat scherpte, maar daar heb ik zelf ook last van bij dit soort foto's. Leuke reeks!

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Heel eerlijk; na je intro verwachtte ik wat moois.
Werd daarna toch wat teleurgesteld...

Ga mee met mijn voorvanger. Scherpte is niet verkeerd, maar kan met wat meer oefening toch echt beter. Maar pannen is nu eenmaal zeer lastig, oefening baart kunst.

De foto,s missen de typische "bite" die we van motor/autosport gewend zijn. Over het algemeen wat te licht en weinig kleur en contrast. ik mis toch echte scherpte, mooi tot iets overdreven verzadigde kleuren, wat meer detailopnames.
Ik weet het, de meesten van ons zijn geen profs.
Maar met je materiaal en inmiddels opgedane kennis en kunde moet het toch beter kunnen.
Met nabewerking moet er ook nog wat meer uit te halen zijn denk ik.

Nr. 6 komt het meest in de buurt van wat ik bedoel.
Nr. 3 vind ik wel een mooie totaal registratie trouwens,

Maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken...
Had me voorgenomen dit jaar ook weer eens wat te doen in deze tak van fotografie.
Maar niets van terecht gekomen. En het seizoen loopt alweer ten einde...
Volgend jaar dan maar...
Zou zoiets wel eens een keer als foto uitje willen doen met paar fotografen die dit goed beheersen.
Gezellig en leerzaam....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Aan de foto's te zien waren dit geen pro's. (de motorrijders dan!!!)
Dan is het eigenlijk altijd lastig om in bochten goede foto's te maken.

Nu ken ik het circuit ook niet, dus kan niet over de plekken praten ;)
Ik werk sinds kort ook wat meer met nabewerken. even wat extra kleuren en wat croppen.

verder is eigenlijk alles qua scherpe ect al gezegt.

@ Frank:
Er is nog een groot event in dat er aankomt.
Britisch SuperBike
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicole30

maak je deze foto's uit de hand of met een statief?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

nog even een 2e blik gegund.
Mijn commentaar oogt wat streng als ik het zo teruglees...
ZIjn prima platen voor een 2e keer met deze tak van fotografie bezig zijn hoor.
Wat dat berecht kun je terecht tevreden zijn..

Maar inmiddels weet ik ook zeker dat er met nabewerking meer uit te halen valt...
Dat kun je nog trotser zijn. hihi
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Mijn excuses dat ik pas heel laat reageer.
Ten eerste iedereen bedankt voor jullie reactie en moeite om dit even te bekijken.
Ik heb deze foto's allemaal uit de hand gemaakt.
verder vind ik dit circuit een van de mooiere...zo niet de mooiste om te fotograferen.
Niet dat ik overal kom maar dit circuit is het circuit dat mij het meest aanspreekt qua omgeving en je kan er eigenlijk bijna overal foto's maken.
Ik heb nog geprobeerd om in de binnen ring (voor het hek) foto's te maken maar daar werd ik natuurlijk al snel verwijderd ha ha.
Ik was op uitnodiging hier naar toe gereisd, op zich ben ik meer van de autorace of MotoCross maar ook daar kom ik niet zo vaak...gewoon omdat ik geen vrienden heb die daar om geven en omdat mijn gezin me ook liever thuis hebben ha ha ha.
Het smaakt zeker naar meer...ben dus ook van plan om vaker naar de cross te gaan kijken...(Dit weekend in Lierop mis ik alweer)
Dus kan ik ook vaker gaan oefenen...
wat de nabewerking betreft ben ik het absoluut mee eens dat er meer uit te halen valt dus daar ga ik nog eens voor zitten.
De scherpte valt ook wat tegen hoewel ze na het uploaden toch wel verslechterd zijn.
Ik blijf nog even oefenen en natuurlijk plaatsen...en voorlopig weer even verder met de portretten....

enne Frank.

ik kan wel wat hebben hoor!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik vind je serie in elk geval afwisselend qua standpunten.
en foto's 1,2,6 en 10 spreken me het meest aan. inderdaad sommigen in de nabewerking nog iets aanzetten, dan komt het goed.
pannen is een techniek die lastig is (alhoewel ik er óók geen ervaring mee heb op circuits of zo) maar ik vind het echt niet gek gedaan.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Voor een tweede keer heb je het pannen heel aardig gedaan, zeker gezien het feit dat je vanaf de tribune schoot. Toch blijf ik maar kijken naar foto 1. Die steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Ik kan er niet de vinger op leggen maar er is iets wat me aantrekt.
De lichte gele zweem vind ik een pluspunt, de opstelling van de persoon in de achtergrond vind ik ook geslaagd. Hij heeft er misschien niets mee te maken maar als totaal beeld vind ik het erg fijn om naar te kijken.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dank je Road8 enPanther1881

De persoon bij de motor is de zoon van de eigenaar van deze Ducati.
Dus de foto is zo bewust gemaakt, met wat crossprocessing heb ik de kleuren wat warmer gemaakt.
Ik ga gewoon nog veel oefenen!
Grt marco
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Graag gedaan Marco. Wat de foto betreft; dat maakt de foto extra geslaagd!
Mag ik als nabewerkings-noob vragen wat 'cross-processing' is?
Grtz,
Roel
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

De meeste zien het als het instagram affect volgens mij maar dit is waar het om draait eigenlijk.

http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... toshop.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

En toch vind ik de bewerking geslaagd.
Heb altijd het gevoel dat bij instagram een truukje wordt toegepast om het truukje zelf, niet om er een beter eindresultaat van te maken.
Bedankt voor de uitleg en ik zal em onthouden.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar