vuurwerkfestival Scheveningen 2013 deel 2

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Afgelopen weekend weer naar Scheveningen geweest om een aantal foto's te maken van vuurwerk. Het weer werkte deze keer goed mee, weinig wind en geen regen. Ik ben vlak bij het water gaan staan om foto's te maken waarbij ik geen publiek op de foto heb staan, ik vind dat niet mooi op de foto maar misschien vinden jullie dat wel, ik lees het wel. Op foto 1 na heb ik geen omgeving van de Pier op de foto kunnen zetten want door inzoomen en croppen van de foto's verdween de omgeving . Ik ontvang jullie feedback van harte.


1.

40490


2.

40491


3.

40492


4.

40493


5.

40499


6.

40498


7.

40489


De exif gegevens zijn hetzelfde als vorige week: canon D40/ ef-s 17-85mm F4-5.6 IS USM/ f/9.0 /
100 ISO en deze foto's zijn bewerkt in lightroom 4.


groet
Theo
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Prachtige foto's. Heerlijk om naar te kijken.
Complimenten!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Vind ze heel mooi hoor alleen de zee vind ik een beetje storend, maar dat is vast persoonlijk.
ik had er ook heen gewild maar dat ging niet met de trein ivmb de tijd dat het afgelopen was.
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Knap gedaan hoor!!! 1 klein puntje als je de voorgrond laat zien zoals de zee hou dan je horizon in de gaten die staat af en toe wat scheef ;)
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het goed gedaan!
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Vind het een mooie reeks, volgend jaar ook maar eens heen, zeker gezien ik er op 15 min fietsen vanaf woon. Inderdaad enige puntje let op de horizon.
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
Nicole30

supermooi! wat was je sluitertijd?
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Gave foto's zeg, fijne kleuren !
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Bedankt voor jullie complimenten en feedback. Ik zal bij het nawerken van RAW foto's de horizon in de gaten houden dat het horizontaal staat als ik de voorgrond op de foto wil houden. Wat de voorgrond betreft , in dit geval de zee, sommige foto's haal ik de voorgrond weg bij vuurwerkfoto's omdat er klein vuurwerk wordt afgestoken die hoog in de lucht tot uitbarsting komt en op de foto staat het er wat geisoleerd bij t.o.v. de omgeving, het vormt geen 1 geheel naar mijn gevoel.

Antwoord op de vraag van Nicole30:
Ik heb mijn toestel m.b.t. de sluitertijd in de BULB-stand gezet en een draadontspanner gebruikt en de sluitertijden zijn op gevoel gemaakt. Ik probeer een foto te maken waarbij ik de "pijl" ziet opstijgen en de ontspanner gaat gebruiken voor het moment van de uitbarsting en afsluit als de lichtsporen gaan verdwijnen.
EXIF gegevens: foto 1 - 3 sec
foto 2 - 6 sec
foto 3 - 3 sec
foto 4 - 3 sec
foto 5 - 5 sec
foto 6 - 4 sec
foto 7 - 3 sec

groet
Theo
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar