Zonsondergang Den Oever

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Het is weer even geleden dat ik wat gepost heb. Hier een recente foto van een avondtripje naar Den Oever, na zonsondergang met zicht op het wad. Dat hij mag smaken.

40612

Groet, Ruud
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

mooi moment, mooi plaatje, sterke compositie, gaaf gebied
alleen op mijn monitor oogt ie iets aan de groene kant ?

groetjes,
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Hij smaakt.
Mooie sfeervolle plaat.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Wat een kleuren prachtig!!!
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Prachtige plaat, hier hou ik van! :D Mooi lijnenspel.
Hoekje rechtsonder vind ik jammer.En persoonlijk zou ik de horizon liever niet zo in het midden zien. Ik denk dat de foto nog sterker wordt wanneer je een stuk van de bovenkant af cropt, in het bovenste deel van de lucht gebeurt toch niet zo veel. Of je zou een stukje van de onderkant af kunnen halen zodat dat hoekje steen (ofzo?) rechtonder weg is.
Kon je bij de paaltjes komen of was dat te veel blubber? Vraag ik even uit nieuwsgierigheid en eigenbelang hoor, in verband met mogelijk plannen van een tripje Den Oever :lol:
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties!

@ Nemi: Over de compositie valt te twisten. De stenen onderin heb ik er bewust bij gehouden omdat dit een inleiding in het beeld geeft. De centrale horizon maakt voor mij dit beeld evenwichtiger. De regel van de derden heb ik hier bewust losgelaten. Het geeft het beeld een weidsheid en benadrukt de stilte (vind ik dan... :-) )

Ik maakte de fout om te denken dat de voorgrond uit zand bestond maar moest dat bekopen met natte en stinkende sokken. Met laarzen aan kan je er wel bij komen.

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Lekkere kleuren. Ik zie hier waar ik zelf iedere keer tegen aan loop met dit soort foto's en dat is de erg rommelige voorgrond. Als ik terplekke sta dan valt het me nooit op, tot ik de foto inlaad en dan zie ik het als storend. Echt een oplossing heb ik er nog niet voor, wellicht toch meer op detail focussen dan op een wijds zicht. Ik vind het moeilijk.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Laszlo, voor mij voegt de voorgrond juist wat toe en ben hier bewust naar op zoek geweest. Ik snap wat je bedoelt maar door wat te laten zien wordt het niet alleen maar een horizon met mooie kleurtjes en wat paaltjes als je begrijpt wat ik bedoel. Juiste de structuren in de voorgrond maakt het voor mij interessant.

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ja Ruud ik begrijp dat. Ik vind die stenen en het groen wel goed uitkomen en idd toevoegen, alleen blijf ik met al die andere kleine verstoringen zitten o.a. in het klei en het water. Zou mijns inzien een stuk mooier zijn als dat glad zou zijn. Hoe dat te doen geen idee, maar het zou mooier zijn, denk ik :-)

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Dan had ik een andere dag met hoger water moeten kiezen. Dan zijn de omstandigheden weer heel anders. Conclusie: nog maar vaak heen gaan voor andere omstandigheden.

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

RPGraphix schreefCOLONDank jullie voor de reacties!

@ Nemi: Over de compositie valt te twisten. De stenen onderin heb ik er bewust bij gehouden omdat dit een inleiding in het beeld geeft. De centrale horizon maakt voor mij dit beeld evenwichtiger. De regel van de derden heb ik hier bewust losgelaten. Het geeft het beeld een weidsheid en benadrukt de stilte (vind ik dan... :-) )

Ik maakte de fout om te denken dat de voorgrond uit zand bestond maar moest dat bekopen met natte en stinkende sokken. Met laarzen aan kan je er wel bij komen.

Groet,
Ruud
Valt ook over te twisten hoor, zoals ik al zei vind ik hem evengoed heel mooi! De voorgrond (m.u.v het puntje rechts dus) vind ik echt wat toevoegen omdat de lijn links zo mooi vanaf de hoek de foto in loopt.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie zonsondergang. ik begrijp dat je de voorgrond wil betrekken in de foto maar vind het niet helemaal gelukt. Wel komt het lijnenspel mooi uit maar echte details mis ik. Daarvoor zit je te ver af van de stenen om die close in beeld te zetten.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar