diergaarde blijdorp

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

gister een warm dagje blijdorp gedaan. dieren hadden er ook last van lagen bijna allemaal te slapen. ik leer graag dus alle kritiek en opmerking zijn welkom. weet iemand hoe je die hinderlijke tak wegkrijgt bij het hoofd van de amoerpanter. groetjes krista

foto1

40408

foto2

40402

foto3

40403

foto4

40404

foto5

40405



foto6

40406

gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Mooie serie, nr 4 vind ik erg mooi, alleen jammer van dat takje voor zijn kop
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Het eerste wat me opvalt is de groene kleur van foto 1 en 4. Komt wat vreemd, onnatuurlijk over en over de hele foto zie ik een groenzweem :( .
Dan zou ik me over de blaadjes voor de panter niet zo druk maken. Vind ze niet echt storen. Wel jammer dat je net de nagels van zijn rechterpoot (af)geknipt hebt. Je ziet ze misschien wel niet maar dat stukje poot hoort er wel bij.
Bij de giraffen zou ik een klein stukje naar links zijn gaan staan. De achtergrond stoort nu nogal en is mooier als die geheel groen zou zijn.
De vlinder op foto 2 is niet verkeerd. Toch zou ik hier de gehele vleugel scherp willen zien, wel een mooie rustige bg.
Foto 3 vind ik de mooiste van je serie :). Scherpte mooi op de oogjes, geringe DOF doet het hier goed en de bg (vooral de kleuren) is erg mooi en zacht. Jammer dat links het pootje het kader raakt.
Verder niets mis met je laatste 2 van het vosje (?) al zijn ze ook niet echt spannend.

Hoop dat je hier iets aan hebt, mogelijk krijg je nog andere/meer tips :wink:

Jan
Canon materiaal
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

hoi Jan,

bedankt voor je tips. natuurlijk kan ik hier wat mee voor de volgende keer dat ik ga. de groenzweem kreeg ik helaas niet uit de foto's. de amoerpanter zat achter glas, misschien kwam het daardoor. Jans ook bedankt voor je reactie. groetjes krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar