Kat

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Bonsai
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2013 06:13
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hey allemaal,

ik ben een beetje aan het rommelen geweest met de manuel instellingen van me camera (Canon 60D) (diafragma etc)
wat vinden jullie ervan? en waar moet ik de volgende keer op letten :)?


Afbeelding
Untitled by Daantjuh89, on Flickr

Afbeelding
Untitled by Daantjuh89, on Flickr

Afbeelding
Untitled by Daantjuh89, on Flickr
Eriklo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2013 15:43
WoonplaatsCOLON Lochem

Hier nog een kattenliefhebber....

Leuk beestje....
#1 vind ik leuk, vertederend, maar niet heel speciaal.
#3 ziet er op mijn iPad mooi scherp uit. Maar vind ik beetje saai qua compositie.
#2 mjammie..... Erg mooi! Lekker scherp op het oog. Zou de foto ook wel eens willen zien met een scherpe neus ;-)
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Hoi Bonsai,

Het commentaar van Eriklo verwoord redelijk mijn gedachten.

Nr 1, slapende kat, zou ik graag in een setting zien. Dus geheel met een beetje omgeving. Nu doet de foto me niets. Iets meer licht zou het beter doen.

Nr 2, het portret, kan erg mooi worden. Meer DOF zou het goed doen. Als je het portret zo schuin neemt vind ik persoonlijk een compositie met oren en kin mooier. "Pak" deze foto ook eens recht van voren dan met de compositie zoals je hem nu hebt.

Nr 3, half slapend, te donker op de ogen. In deze compositie denk ik dat het gehele beestje mooier uit zou komen. Wel met wat meer licht dan :)

Hoop dat je er iets mee kan :D
Groet, Marco

Flickr
Bonsai
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2013 06:13
WoonplaatsCOLON Rotterdam

tnx voor de reacties!

het is ook niet mijn kat hoor haha, ik was bij iemand en had me camera bij me en dacht laat ik maar eens weer wat gaan rommelen ermee en vooral met de manuel instellingen ;-)
omdat je daar van wat ik hier al voorbij heb zien komen (tevens ook op een andere fora) kan je zoveel meer leuke dingen maken!

ik moet zeggen dat het ook niet al te simpel was om deze fotos te maken of dat beestje draaide net weg...of had geen zin om stil te zitten of ging opeens weer van positie veranderen ;p
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Iets meer ruimte rond om het beestje vind ik zelf ook wel mooier, oortjes snorharen en bekjes vol erop.
Verder leuke foto's, heb alleen het idee dat je model er niet zo blij mee was ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar