Twijfel tussen compact en dslr

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
cristina
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 06:54

Nou, heerlijk geslapen en ik ben er ook uit, ik neem de d100 met kitlens en een 50mm f1.8.
Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp!!
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ga nou eerst eens de body's ergens in de hand nemen....kiezen alleen van scherm/papier is niet de beste keuze :-).
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ja, dat was ook eigenlijk mijn vraag, beslis en koop je puur via het internet of heb je ook daadwerkelijk "gevoeld en geproefd" in een winkel. Aangezien het al langer geleden is dat je er 1 had, en er intussen veel is veranderd in de vorm en vormgeving wel heel erg raadzaam vinden.
Ik ben zelf onlangs overgestapt op een systeemcamera maar ik moet zeggen dat het "hoe ligt ie in de hand gevoel", kan ik met de knoppen uit de voeten etc. voor mij een groot aandeel in de aankoopbeslissing heeft gehad.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

cristina schreefCOLONik ben er ook uit, ik neem de 100D met kitlens en een 50mm f1.8.
Weet je zeker dat je niet liever de 40mm STM kiest ipv de plastic-fantastic? :D
Verzameltopic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 7&t=102242" onclick="window.open(this.href);return false;
cristina
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 06:54

GdH en Karin; nee ik ga niet kijken want dan weet ik al wat er gebeurt... ik ken mezelf en kom dan hoogstwaarschijnlijk met totaal iets anders thuis :roll:
wennen moet je toch aan een nieuw apparaat en nu heb ik er goed over nagedacht en dit lijkt me de beste keus, en grote handen heb ik ook niet. :D

Pieterr, die 50 mm kan ik heel voordelig van iemand overnemen, vandaar. Interessant draadje trouwens, nog niet allemaal in voor-mij-begrijpelijke-taal maar dat gaat vast komen!
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

cristina schreefCOLONGdH en Karin; nee ik ga niet kijken want dan weet ik al wat er gebeurt... ik ken mezelf en kom dan hoogstwaarschijnlijk met totaal iets anders thuis :roll:
wennen moet je toch aan een nieuw apparaat en nu heb ik er goed over nagedacht en dit lijkt me de beste keus, en grote handen heb ik ook niet. :D
Kan niet anders zeggen dat ik dat een slechte aanpak vindt. Een camera in de praktijk is wat anders dan het lezen van een review of een brochure. Zeker als je nog niets hebt uit dezelfde lijn kan je niet goed beoordelen of je de bediening prettig gaat vinden.... en dat is echt geen onbelangrijk aspect. En waarom die obsessie met de D100? Begrijp me niet verkeerd, het is vast een prima camera. Maar je betaald extra voor het kleinere formaat terwijl je niet eens zeker weet dat je dat prettig gaat vinden. Het is ook erg relatief, met lenzen erbij maakt het je wellicht een stuk minder uit dan je nu denkt.... Research hier is goed, maar even vastpakken is beter. En waarom dan niet gelijk naar een vergelijkbare Nikon kijken. Bediening is anders en je kan alleen zelf bepalen of je dat iets uit vindt maken of dat je geen voorkeur hebt.

Ren dus gewoon even iets als Foka, Camera-express of Mediamarkt binnen en pak er één vast.
Gebruikers-avatar
Peppi van den Berg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

+1.
Research op internet is prima, maar er gaat niets boven het in het echt voelen van de camerabody.
Canon 5D Mark III, Canon 24-70, Canon 70-200 en nog wat losse dingetjes.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Bij research op het internet wordt vaak de "shutter lag**)" over het hoofd gezien.
Meestal is een DSLR daar superieur in.

**)Vertragingstijd tussen indrukken van de sluiterknop en het daadwerkelijk nemen van de foto.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
cristina
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 06:54

Hai allemaal,
ik wilde even laten weten dat het toch de d100 is geworden met de kitlens, ik ben er heel blij mee en vind de menu's ook logisch ingedeeld.
GdH; ik heb wel verschillende modellen gezien en een beetje mee geprobeerd bij vrienden en familie, een vriendin van me heeft een 7D, mijn zus de 600D en van een kennis kon ik een 450D overnemen maar ik vind het kleine formaat wel erg prettig en denk dat ik dat icm zo'n kleine lens gewoon ook wat makkelijker meeneem.
Ik heb ook nog eens vakantie nu dus alle tijd om ermee aan de slag te gaan :D

bedankt iedereen voor de goede adviezen!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar