Aankoop eos 600d of 700d met welke twee lenzen??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Marvinthemartian
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013 10:55

Beste lezer,

Sta op het punt om een camera te kopen en weet nog niet of het de 600d of 700d gaat worden. Beide geen ervaringen mee. Daarnaast zoek ik kwalitatieve goeie lenzen voor dagelijkse huis/tuin fotografie maar ook een extra lens voor in zuid afrika. Wie kan me wat aanbevelen of mijn keuze doen beperken in het oerwoud der mogelijkheden?
Alvast veel dank!
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik denk dat je eerst even moet aangeven wat je budget maximaal zou kunnen zijn, alvorens iemand je iets kan aanraden. Daarnaast: wat bedoel je met huis- en tuinfotografie? Dat klinkt alsof je nog geen enkele ervaring hebt met fotograferen, in ieder geval niet met een DSLR. Probeer even eerst aan te geven wat je hoopt te willen gaan fotograferen, dan kunnen we in ieder geval bedenken wat dat daarbij het meest praktisch is.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Voor huis/tuin fotografie (lees: walkaround) zou ik zeker de 15-85mm overwegen (€625).

De 700D kost momenteel €639 bij Foka waarbij je verder nog €50 terugkrijgt via de Canon cashback actie.

Verschillen tussen de 600D en 700D: http://snapsort.com/compare/Canon-600d- ... n-EOS-700D" onclick="window.open(this.href);return false;
Marvinthemartian
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013 10:55

Alvast bedankt voor de reactie.
Wat betreft mijn ervaring zal het mijn eerste DSLR camera worden en een eerste begin van twee objectieven. Wat betreft het budget: rond 700€ voor de body en de objectieven rond de 600-1000€.
Een walkaround lijkt me een aardige optie en om daarnaast een objectief te hebben voor bijv het kruger park in zuid afrika. Een bescheiden bijv telezoom voor afstand/sportacties of moet ik aan iets anders denken?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Marvinthemartian schreefCOLONEen bescheiden bijv telezoom voor afstand/sportacties of moet ik aan iets anders denken?
Vroeg of laat gaat iemand h'm in dit topic noemen dus alvast bij deze. :wink:
Gebruikers-avatar
zneel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2005 21:48

Dan zou ik voor de 700D gaan, 622 bij Konijn en nog 50 euro cashback. Heb 'm zelf ook (sinds gisteren) met een Tamron 28-75 f 2,8 (ca. 360 euro) en een Canon L EF 70 - 200 f4 (tegenwoordig ook te koop beneden de 600 euro). Twee fijne lenzen. Tezijnertijd nog wel iets in de groothoek sfeer.

Inderdaad, daar heb je 'm al ......
een Canon body met wat lenzen .......
Marvinthemartian
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013 10:55

zneel schreefCOLONDan zou ik voor de 700D gaan, 622 bij Konijn en nog 50 euro cashback. Heb 'm zelf ook (sinds gisteren) met een Tamron 28-75 f 2,8 (ca. 360 euro) en een Canon L EF 70 - 200 f4 (tegenwoordig ook te koop beneden de 600 euro). Twee fijne lenzen. Tezijnertijd nog wel iets in de groothoek sfeer.

Inderdaad, daar heb je 'm al ......
Waarom heb jij voor de Tamron 28-75 f 2,8 gekozen?
Laatst gewijzigd door 1 op Marvinthemartian, in totaal 23 keer gewijzigd.
Marvinthemartian
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013 10:55

Pieterr schreefCOLON
Marvinthemartian schreefCOLONEen bescheiden bijv telezoom voor afstand/sportacties of moet ik aan iets anders denken?
Vroeg of laat gaat iemand h'm in dit topic noemen dus alvast bij deze. :wink:
Thx :)
Gebruikers-avatar
zneel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2005 21:48

Goede prijs performance, mooie scherpe foto's .....
Heel tevreden met deze lens.
een Canon body met wat lenzen .......
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

De 70-200 4.0 heb je in 2 versies, met en zonder IS. De meningen zijn over IS verdeeld. Ikzelf zou niet gouw een 70-200 zonder IS aanschaffen.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zonder negatief te willen over komen.

Wanneer ga je naar afrika?
Want zonder enige ervaring kan dit wel eens een onaangenaam dure aanschaf worden.
Fotograferen met een dslr en losse lenzen is een heel stuk lastiger dan met een compactcamera.
Daarvoor is echt meer kennis en kunde vereist en heel veel oefening.
Zelfs op automatische stand kunnen resultaten wel eens tegenvallen.
Nog los van eventuele kennis van nabewerking.

Dus als de reis niet zo heel ver weg is adviseer ik eerst een goede en veelzijde compact aan te schaffen.
Zoals een canon sx50 of andere superzoom.
En daarna misschien aanschaf van een dslr te overwegen.

Wil je toch een dslr maakt de keuze tussen genoemde camera,s niet zo heel veel uit.
Je zult beide moeten leren kennen.
De genoemde 15-85 is in ieder geval een uitstekende walk around. Gezien je kennis op dslr gebied lijkt een lichtsterke lens me nog niet noodzakelijk.
De ook reeds genoemde 70-200 F4 (zonder IS) is heel erg goed, geld zeker waard.
Beide lenzen staan bekend om hun scherpte, dus als de foto,s niet scherp zijn kan het daar normaal gesproken niet aan liggen.

Een stuk goedkoper alternatief voor die telezoom, maar wat prijs/neeldkwaliteit betreft ook erg goed is de 55-250 zoom. Ook lichter en minder opvallend. Ook kets om met een lange reis te overwegen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik denk dat Frank een paar hele goede adviezen geeft!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Je zou eventueel ook nog naar een uitloop 650D kunnen kijken. Die zullen nu ook wel voor een wat lagere prijs op de markt gezet zijn.

Wat een goede walk-around is, dat is de 18-135 STM. Met een 600/650/700D kun je ook goed filmen en de kwaliteit gaat ver boven de gemiddelde camcorder. Met de 18-135 heb je een objectief die daar speciaal voor is aangepast.


Paar mooie voorbeelden:

http://www.youtube.com/watch?v=tm8C76c-jtA" onclick="window.open(this.href);return false;

low light
http://www.youtube.com/watch?v=cv2mgaTfD4g" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=yo0J9Ya6dQ0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=yzGAbCwP9AY" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Mijn advies zou ook de Canon 15-85mm en de 55-250mm zijn. Die 15-85mm is een topper en zeker blijvertje mits je overstapt op fullframe :wink: , daarvan ben ik overtuigd.
De Canon 55-250mm is een objectief met een mooi bereik, met een meer dan goede kwaliteit tov de aankoopprijs.

De Tamron 28-75mm is een goed objectief, ik heb deze ook gehad maar dan voor een fullframe. Met een cropcamera zoals de xxxD is je groothoek beperkt.
Die 15mm van de 15-85mm is echt super.

Medeforumlid Edwin biedt hier ook nog het een en ander 2e hands aan.
Misschien zit daar wat geschikts tussen voor een redelijke prijs. Die Canon 17-55mm is een geweldig objectief, samen met die 55-250mm lijkt me dat een hele mooie koop.
En als je wilt kun je ook nog een camera met een 18-135mm objectief van hem overnemen.
Of alleen de camera met de 2 objectieven uit zijn andere advertentie. Lijkt mij een prachtset om mee te starten!

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=108973
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=108972" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door 1 op karin115, in totaal 1 keer gewijzigd.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

De 15-85 mm is alleen een topper indien beperken van de scherptediepte een stijlmiddel is dat je niet gebruikt!
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
travel57
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2013 23:11
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik sta ook op het punt een EOS 700D te kopen, en dan wordt het voor mij om te beginnen de 18-135mm STM lens, en later wil ik dan de 55-250mm aanschaffen. Hoop dat dit een goede keus gaat worden, want wat is dit moeilijk
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

travel57 schreefCOLONIk sta ook op het punt een EOS 700D te kopen, en dan wordt het voor mij om te beginnen de 18-135mm STM lens, en later wil ik dan de 55-250mm aanschaffen. Hoop dat dit een goede keus gaat worden, want wat is dit moeilijk
Er zijn er meerdere hier die de 55-250 aanbevelen, ikzelf zou voor de 70-300 gaan. Die 18-135 schijnt heel goed te zijn, vooral (en waarom heb je anders een 700D) als je ook filmt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar