Orchideeënhoeve

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

In de kerstvakantie ben ik naar de Orchideeënhoeve geweest, en ik was verrast. Een leuke plek om een los te gaan met je camera! Hier wat van mijn plaatjes.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. De hoeve heeft ook een grote vlindertuin, en deze beauty vond ik op de grond
Afbeelding

4. Op de hoeve is ook een tuin met Lori's die gevoerd mogen worden, wat een schattige beestjes
Afbeelding

5. En er zijn ook wat reptielen te bewonderen, deze zat op de rand van de bak tegen het glas, en het was onmogelijk om hem helemaal op de plaat te krijgen door storende elementen
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan, en wat kan beter?
Laatst gewijzigd door 5 op Jasmino, in totaal 2 keer gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

er is iets niet helemaal goed gegaan denk ik , je heb een webadres tussen image haakjes gezet als je dat IMG aan het begin en eind van iedere zin verandert in url moet het goed komen
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik begrijp niet waarom hij de foto's niet laat zien, ik heb precies hetzelfde gedaan als de andere topics die ik heb gepost. Ook dat zijn webadressen die eindigen op een .jpg extensie (link van smugmug), en die laat hij tussen de IMG-tags gewoon zien.
Edit: heb ook even geprobeer met de url-tag, maar dan gebeurt er precies hetzelfde.

Iemand?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik heb de url gekopieerd naar m'n browser, en daar zijn ze wel te zien. Strange...

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Kan een moderator hier zijn of haar licht eens over laten schijnen, want ik begrijp er echt helemaal niets van....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Zijn het wel jpg plaatjes?

als ik de url met copy en paste naar mn browser verplaats en ik wil ze 'opslaan als' dan geeft ie aan dat het bmp plaatjes zijn. even een snelle analyse...

ik kan het natuurlijk mis hebben.. je zou ze dan moeten omzetten naar jpg... misschien kan iemand anders dit ook even testen?
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

ik heb er 1 opgeslagen op mn schijf, (om te testen) het zijn idd bmp's...
omzetten dus naar jpg ...
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Daar zou ik zelf nou nooit achter gekomen zijn. Hoe komt het dan dat hij in de foto wel de extensie jpg meekrijgt?
Ik heb deze foto's op smugmug gezet met de publisher van lightroom, dus zonder te exporteren. Daar gaat het dus mis blijkbaar........
Kan ik in de publisher van lightroom iets anders instellen zodat ik dat probleem in de toekomst niet meer heb? Wellicht zijn er nog meer LR gebruikers die ook publiceren naar smugmug hier?

Ik ga de foto's in elk geval opnieuw uploaden op smugmug.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Nou, ik heb nu vanuit LR alle foto's opnieuw geëxporteerd als jpg, die heb ik vervolgens naar smugmug geupload, en de links aangepast (m.u.v de laatste foto in het rijtje). En nog steeds laat hij de foto's niet zien. Ik begrijp het echt niet.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik heb zelf geen lightroom, dus heb ik even op Youtube een filmpje opgezocht met de zoekterm 'lightroom publicer' en die gaf aan dat je bij de 'Publish Services to SmugMug' bij (File Settings => Format) JPG kunt selecteren, wellicht is het daar bij jou mis gegaan....?

Bovendien heb je laatst ook een dierenruinreeks geplaatst, dus je kan het wel... 8)

mocht dit geen oplossing zijn kan ik je alleen nog adviseren om zelf even op youtube te kijken en de zoekterm 'lightroom publicer' ingeven.... aangezien ik zelf geen lightroom heb laat ik het nu maar even voor wat het is.... succes....

misschien zijn er hier lightroom experts op het forum die je verder kunnen helpen, mocht het nu nog niet goed gaan...


Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Foto,s van Jasmino

In de kerstvakantie ben ik naar de Orchideeënhoeve geweest, en ik was verrast. Een leuke plek om een los te gaan met je camera! Hier wat van mijn plaatjes.

1
Afbeelding
2
Afbeelding

3. De hoeve heeft ook een grote vlindertuin, en deze beauty vond ik op de grond
Afbeelding

4. Op de hoeve is ook een tuin met Lori's die gevoerd mogen worden, wat een schattige beestjes
Afbeelding

5. En er zijn ook wat reptielen te bewonderen, deze zat op de rand van de bak tegen het glas, en het was onmogelijk om hem helemaal op de plaat te krijgen door storende
elementen

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan, en wat kan beter?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alstublieft Jasmino ik heb het maar even voor je gedaan met imgur gaat het beter http://imgur.com/" onclick="window.open(this.href);return false; :D
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Mooie kleurrijke reeks! Nr 4 is wel heel erg mooi, misschien iets te centraal, maar mij hoor je niet klagen! ;-)

Groet,

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Anoniem 4

Het probleem dat de foto’s niet zichtbaar zijn, zit ‘m in het gebruik van accenten in bestands- c.q. map-/foldernamen.
Doe dat niet, soms gaat het goed, maar hier geeft het problemen.

Hier is de ë in Orchideeënhoeve de boosdoener.

Verander die ë in %C3%AB en je zult zien dat het werkt.

Dit werkt niet

CodeCOLON Alles selecteren

[img]http://jasmino.smugmug.com/Netherlands/Orchideeënhoeve/i-tJmNMPw/0/L/IMG_8189-L.jpg[/img]
Dit werkt wel

CodeCOLON Alles selecteren

[img]http://jasmino.smugmug.com/Netherlands/Orchidee%C3%ABnhoeve/i-tJmNMPw/0/L/IMG_8189-L.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank Illuminatus en Maurice-e! Ik ga de namen even veranderen in mijn openingspost. Jemig zeg, alweer iets geleerd vandaag!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik had vandaag dus weer zo'n probleem. In de foldernaam op smugmug heb ik een è gebruikt, en dus laat hij de foto's niet zien op dit forum, zonder dit teken te veranderen. Ik heb met behulp van de post van Illuminatus en google gevonden dat je op dit forum deze speciale karakters dus moet veranderen in een karakter in de code UTF-8. Ik dacht, ik vermeld het maar even hier, dan kan ik het zelf ook later weer terugvinden ;-)

Hier een link met de codes: http://www.utf8-chartable.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
En voor de duidelijkheid: bij ë zie je de code C3 AB en dat wordt dus genoteerd als %C3%AB.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Jasmino schreefCOLONIk had vandaag dus weer zo'n probleem. In de foldernaam op smugmug heb ik een è gebruikt, ...
Een klein beetje hardleers ben je wel. :D

Illuminatus schreefCOLONHet probleem dat de foto’s niet zichtbaar zijn, zit ‘m in het gebruik van accenten in bestands- c.q. map-/foldernamen. Doe dat niet, soms gaat het goed, maar hier geeft het problemen.
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik ben helemaal niet hardleers, ik ben gewoon eigenwijs en een Pietje Precies. Ik wil dat mijn mappen bij Smugmug onder de juiste naam te vinden zijn. Maar ik heb het toch opgelost! Voor mij werkt dit prima zo.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Anoniem 4

Als je het heel bewust doet, wil ik dat niet hardleers noemen, maar onverstandig.
Programmatuur is veelal Engelstalig en die taal kent geen accenten zoals wij die kennen (overgenomen van de mediterranen).
Bij bestands- en foldernamen luistert dat soms heel nauw. Ook op je eigen computer kan bepaalde programmatuur daar problemen mee hebben.
Programma's die synchroniseren hebben daar nog wel eens een handje van.
Het is daarom in de IT-wereld een goed gebruik om in bestands- en foldernamen geen accenten te gebruiken, hoe mooi en correct dat soms ook is.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De Lori is wel heel erg fraai in scherpte en kleur. Het centrale mocht wat anders maar je zet hier een fraaie plaat neer.
De overige zijn mooie registraties maar houden bij mij de aandacht minder lang vast!
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank je Jo! Deze foto's heb ik gemaakt met de tamron lens, toen had ik nog geen macrolens en ook geen tussenringen. Die Lori's zijn overigens erg schattig, je mag ze voederen bij de hoeve. Helaas raakte onze pleegzoon helemaal in paniek van die losvliegende prachtvogeltjes en had ik dus niet zoveel tijd om uitgebreid te experimenteren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar