The hooded man

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mister Cramer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013 23:21
WoonplaatsCOLON Hillegom

Hallo iedereen, ik heb hier 2 foto`s (de een onbewerkt en de ander flink door de photoshop molen gehaald).
Het resultaat van de bewerkte is een samenvoegsel van diverse tutorials die ik op internet gevonden heb.
Ik had toen photoshop nog niet zo lang en was toch benieuwd wat ik er door uit te proberen uit kon halen.
Later wel het clasroom in a book voor aangeschaft (CS5).

Ik ben heel benieuwd naar jullie kritiek/commentaren.

Onbewerkt:

38847


Bewerkte versie:

38849

Alvast bedankt voor het kijken en de commentaren.

Groeten Nick
Canon60D, Canon EF-S 18-85mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200 f4 L IS USM, Canon Speedlite 430 EX II,
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Hoi Nick,
Je hebt er heel veel werk en aandacht aan besteed! Respect!
Maar ik vind het lastig om er inhoudelijk iets over te zeggen omdat het mijn ding niet zo is.
Waarom reageer ik dan? ... Omdat ik een brandende vraag heb: Wat bedoel je met 'het clasroom in a book'?

Gr Anita
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Vind de pose van de man mooi, boeiend, spannend. Voor opname 1 zou ik eerder wat meer contrast hebben toegepast, maar dat is smaak. #2 is heel byzonder een alien ... De ogen zijn goed gelukt maar de huid vind ik te surrealistisch met die spiegeling... En ook dat is smaak... Veel werk in gestopt zo te zien. Toch leuke platen overall.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de bewerking erg verrassend! Die gebouwen rechts zouden in deze opname gemist kunnen worden. Ik zou die ongeveer gelijk maken aan de ruimte links.
Gebruikers-avatar
Mister Cramer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013 23:21
WoonplaatsCOLON Hillegom

Bedankt voor de reacties!
@Anita:
Er moest staan "classroom in a book", ik (of eigenlijk mijn toetsenbord) was een S vergeten.
Maar wat het is, zo heet het Adobe Photoshop CS5 lesboek. Die had ik aangeschaft omdat mijn kennis van Photoshop destijds nul komma nul was.

@Wibo:
Wat betreft opname 1 heb je gelijk, die had beter gekund. Alleen op het moment dat ik hem nam, was het van iets minder belang. Ik wilde namelijk eens kijken hoe de sepia instelling van de camera er uit zou zien. En toen ik eenmaal photoshop had, leek me dit een goede foto om eens te bewerken. Geen haren enzo, egale achtergrond, de moeilijkheidsgraad was naar mijn idee niet zo groot.
De eerste foto was dan eigenlijk meer om te laten zien van, dit is het origineel en foto 2 is wat ik er van heb gemaakt.
Wat betreft foto 2, die ogen vond ik ook erg goed gelukt voor een eerste keer, dus daar was ik wel heel blij mee!
En de huid, ik heb meerdere textures geprobeerd om over het gezicht te plakken (voornamelijk stenen, boomschors, waterdruppels) maar daar werd het niet echt mooier op. Toen kwam ik een foto van 3 glazen tegen en die heb ik toen gebruikt en dat resultaat was ik veel meer tevreden mee. Al met al heeft er inderdaad aardig wat werk in gezeten.

@Jonggolde:
De achtergrond met de gebouwen is een foto van de skyline van New York thv de Brooklyn bridge (als ik me niet vergis). Dus gelijk maken is in dit geval wel wat lastig. Maar voor de volgende keer dus beter de achtergrond meer symmetrisch houden?

Groeten Nick
Canon60D, Canon EF-S 18-85mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200 f4 L IS USM, Canon Speedlite 430 EX II,
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Nick,
Wist niet dat dit soort boeken bestonden: zou je dat aanbevelen, voor iemand die wel al de basis kent?
Gr Anita
Gebruikers-avatar
Mister Cramer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013 23:21
WoonplaatsCOLON Hillegom

anita2000 schreefCOLONNick,
Wist niet dat dit soort boeken bestonden: zou je dat aanbevelen, voor iemand die wel al de basis kent?
Anita,
Wat is de basis? Wanneer je ongeveer weet waar de knoppen zitten en de kwaliteit van een foto kunt verbeteren (qua kleuren, helderheid, e.d), maar ook niet meer dan dat? Dan is het wel een aanrader.
Wanneer je bekend bent met het maken van selecties, lagen, klonen, zeg maar het echt manipuleren van een foto (achtergrond van een portretfoto veranderen, maken van een panorama)? Dan weet ik niet of het een aanrader is, ik denk dat je dan het meeste wat in het boek staat al onder de knie hebt.

Ik heb namelijk door diverse tutorials op internet proberen na te maken al wel gemerkt dat er veel meer uit photoshop te halen valt dan het boek vertelt.
Bijvoorbeeld wat ik gedaan heb met mijn gezicht en wat ik gedaan heb met mijn ogen, staat nergens in het boek beschreven.

Ik heb het boek destijds gewoon bij Bol.com besteld. Was toen volgens mij iets van 30-35 euro.
Als ze hem nog verkopen, staan daar ook nog wel recensies over het boek.

Groeten Nick
Canon60D, Canon EF-S 18-85mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200 f4 L IS USM, Canon Speedlite 430 EX II,
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar