Dagje Keukenhof

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hallo EOS-ers 8)

Dit is mijn eerste set foto's die ik op dit forum aan jullie zou willen voorleggen. Ik ben redelijk nieuw in de fotografie (sinds 2010 ongeveer) en heb nog steeds het idee dat ik veel moet leren. Gelukkig kan ik dat hier.

Ik heb het topic LEES DIT VOORDAT JE FOTO'S PLAATST! [update 20-07-2010] doorgenomen en begrijp het verschil tussen testcase en showcase, maar ik zie die termen niet terug komen in het forum, dus als ik hier iets fout doe dan heb ik het dus toch verkeerd begrepen :?

Ik had zelf alleen bij #1 qua expositie, focus en DOF een goed gevoel en bij de rest totaal niet (beetje dertien in een dozijn), maar ik ben hier om te leren dus plaats ik ze toch (hoe zeer ik me er ook voor schaam haha :) )

De foto's:

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

Heel erg bedankt voor jullie commentaar in ieder geval.

Groeten,

Martijn
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Mooie, maar wel erg drukke foto's.
#2 en #3 vallen een beetje uit de toon.
Bij#2 vind ik de tak die boven in beeld te voorschijn komt storend. Ook zijn de rode bloemen hier niet scherp
#3 is de eniste close-up die er tussen zit. Dan vind ik het jammer van de paarse viooltjes tussen de witte bloemen.
De overige foto's vind ik mooi en geven een goed beeld van de keukenhof
Kijk ook eens op mijn Flickr
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Een leuke weergave van de keukenhof idd.

Vind 2 tm 5 een beetje donker qua belichting, zeker als je die vergelijkt met de eerst. Ze mogen allen wel een beetje frisser en lichter van kleur.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

De eerste is eigenlijk de beste. Zowel qua compo als qua belichting.
Persoonlijk zou ik voor een lager standpunt hebben gekozen en binnen een beperkt scherpte-diepte gebied een een groep bloemen scherpt te fotograferen. Dit hoeft niet per sé een klein groepje te zijn hoewel zoveel bloemen wel hiertoe uitnodigen. Verder is de belichting van foto 2=5 aan de donkere kant.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Bedankt voor jullie commentaar, heel erg nuttig :)

@peter1970: die tak vond ik achteraf ook storend. Mijn idee was om een soort dieptegevoel ermee te creeren, maar dat is eigenlijk overdone nu (het veld had natuurlijk al diepte)

@jef-w: inderdaad erg donker en zouden wat frisser kunnen. Nog tips omdat met nabewerking voor elkaar te krijgen?

@Dward: Ik was bang dat met een lager standpunt het effect van de afbuigende bloemen naar rechts weg zou zijn (of bedoel je niet bij nummer 1?). Ik had het natuurlijk wel kunnen proberen :D
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hm.. mijn ideeen zijn er ook al uitgesproken..
over testcase/showcase.. er is een tijdje terug besloten dat er geen onderscheid meer zal zijn en gewoon alles in 1 topic genaamd: Toon je foto's
vandaar .. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ah, toppie :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar