Tapuit

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Het vrouwtje kon ik dicht naderen, maar het (mooiere) mannetje bleef helaas buiten bereik.

Afbeelding
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Jammer dat de wazige voorgrond nogal wat aandacht vraagt. Maar de houding van de Tapuit en scherpte is goed.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Fraaie foto. :D :D
Ik volg Chris in zijn opmerking over de wazige voorgrond en m.i. ligt er een vale sluier over de plaat(tegenlichtinval?).
Misschien is het mogelijk om dit effect in de kleurbalans, mede door wat extra contrast te veranderen...........
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ze staat er netjes op, ik vind het sfeertje zo wel mooi; wat betreft de wazige voorgrond sluit ik me bij de opmerkingen aan :)
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

hij staat er zeker mooi en scherp op !
leuke plaat.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Als dit een volledige opname is, zou je de foto onder en rechts kunnen croppen. Het gedeelte met het vogeltje vind ik prachtig. Een beetje van de onscherpte mag gerust blijven. Vind ik wel mooi, maar nu is het gewoon iets te veel in verhouding tot de gehele foto.
Gebruikers-avatar
arend66
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012 12:06

Tapuit staat er prachtig op!
Wat betreft de voorgrond ben ik het met de meeste eens,jammer en storend!
Wat is er mooier dan buiten te zijn en te genieten van al het natuurschoon om je heen!

Groeten Ard
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Tapuit staat er inderdaad netjes op.
als je voor een vierkante uitsnede had gekozen had je de onrustige stuk aan de rechterzijde weg kunnen laten.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar