Eindelijk dan toch :D (IJsvogels)

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Na twee jaar hoopvol langs waterkantjes te lopen (er zaten er ooit twee tegelijkertijd aan de waterkant pal voor mn huis!) en soms ergens onbeschut een paar uurtjes te gaan zitten realiseerde ik me dat die tactiek niet werkt. Een dagje in een schuilhut wel :D :D Ik ben wat beperkt met maar 200mm maar ben toch mega blij. Vorig jaar op vakantie in Sri Lanka ook al een keer de mazzel gehad. Toen had ik jammergenoeg mega weinig tijd en tsja.. Inmiddels kan ik ook gewoon net wat beter met mn camera overweg dan toen. Ik moet ook zeggen dat het 100x mooier voelt nu de foto's in Nederland gemaakt zijn. Op vakantie voelt het toch net even wat minder "echt" ofzo :) Binnenkort nog maar een keer terug bij iets mooier weer (dit was maandag, bewolkt met steeds regen en buien tussendoor :( ). Goede hoop dat ze bij iets beter weer wat actiever zijn en dat er wel een keer eentje komt parkeren op de stok pal voor de hut. Dan kijken al die kerels met toeters van lenzen op hun neus :lol:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Tips welkom :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Nemi, in totaal 15 keer gewijzigd.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Kijk deze heb je dien nemen ze je niet meer af. De foto's kunnen met mooi weer alleen nog maar mooier worden. Het is en blijft een pracht vogeltje.
Dit zijn twee leuke platen.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Gefeliciteerd, Ellen! Wat wordt je nieuwe project? IJsvogel in flight?
Mooie combo, laat goed zien hoe klein de ijsvogel is.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Als dat linker takje op foto 1 nou weg was geweest was die echt geweldig! (Nu ook wel trouwens)
Groeten,

Jichem
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Je hebt er zo te lezen veel tijd en energie ingestoken :wink: .
Mooi dat je nu deze foto's kunt laten zien. Nr 1 is een erg mooie, als nu ook nog zoals Jichem schrijft dat takje er niet was geweest . . .
Een supermooie bg heb je daar.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
arend66
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012 12:06

Zeker niet slecht voor je eerste ijsvogel! 200mm is natuurlijk vrij beperkt voor vogels, maar met
een schuiltentje en de juiste locatie en het nodige geduld kunnen toppers niet uitblijven!
Ook al maak je die topper niet deze ontmoeting blijft in je geheugen gegrift, mooi toch! :D
Wat is er mooier dan buiten te zijn en te genieten van al het natuurschoon om je heen!

Groeten Ard
Gebruikers-avatar
arend66
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012 12:06

Zal mijn mooiste ijsvogel tot nu toe hier ook eens laten zien! :)
Krijg je een idee van hoe de foto kan worden met veel geduld en inspanning! :wink:
Wat is er mooier dan buiten te zijn en te genieten van al het natuurschoon om je heen!

Groeten Ard
Gebruikers-avatar
jojoelsprao
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012 12:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Nou dan kan ik je de hand schudden ik maak ook veel uren!! om hem/haar er op te zetten maar het valt niet mee!!
Foto 1 vind ik zeker geslaagd!
Succes met de ultieme plaat!
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Deze foto's met 200 mm gemaakt.
Petje af hoor.
De eerste is een fijne plaat.
De tweede ook. Maar hier vind ik de achtergrond toch wel erg onrustig en dominant aanwezig.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

super goed dat je deze hebt kunnen vastleggen (ook nog 'ns met "maar" 200mm!)! :D

leuke platen, en ja.. foto 1 en dat takje.. :(

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! (en Ard: fijn te weten dat jij het mooier kan met wat geduld ;) )
Het takje bij #1 heb ik ter hoogte van de kop/snavel al een stuk waziger gemaakt. Heb ook sterk zitten twijfelen om die tak helemaal weg te shoppen, misschien probeer ik dat nog wel.
Zo veel moeite heb ik er deze keer niet eens voor gedaan trouwens :) een flinke reis met brommer/trein/bus/wandelen maar verder was het een kwestie van zitten en wachten en vertrouwen hebben dat het zou gaan lukken :)

@Rien: IJsvogel in flight zou leuk zijn ja :) de versies daarvan die ik nu heb (de eerste is al twee jaar oud trouwens) zijn niet zo, te ver weg en drukke achtergrond. Als t beessie nou op de tak voor de hut kwam zitten.. Daar circuleren wel foto's van dus het kán wel.. :D Binnenkort zeker weten nog een dagje zitten daar. Er zitten ook boomvalkjes. Heb daar ook nog wel een aardige foto van gemaakt maar zou met een blauwe lucht toch een stuk mooier zijn geweest dus ik weet wat me te doen staat binnenkort :D :D
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooi hoor. Blijven toch mooie vogeltjes.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Akumal

2 mooie shots, bij 1 ziet ie op een mooi takje. Knap in beeld gebracht met je 200mm!!!.
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

Ziet er mooi uit, vind ook de achtergrond wat dominant maar verder wel om trots op te zijn!
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
sunnykevin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 229
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2008 17:05

Mooie foto's van één van de mooiste vogels in Nederland.

gr.Kevin
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar