Macro lensen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Alle objectieven kunnen kapot, ook die van Canon. Maar het is altijd vervelend natuurlijk.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Closeshooter schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONEnige echte verschil zit hem in de AF, de Canon is op dit gebied wat sneller, tevens schuift deze niet uit (Tamron, Sigma in ieder geval wel, tot haast tweemaal hun lengte).
had het over de 100 mm varianten, de 150 en 180 van Sigma blijven inderdaad "binnenboord"
De (huidige) 105mm van Sigma schuift ook niet uit tijdens het focusseren.
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/74 ... ff?start=2" onclick="window.open(this.href);return false;
In this review we will have a look at the Sigma AF 105mm f/2.8 EX DG HSM OS macro. Its predecessor was quite successful already and this new version is offering a couple of innovations such as an optical image stabilizer and especially a constant physical length across the focus range. As such it competes with the very comparable Canon EF 100mm f/2.8 USM L IS.
Verder helemaal eens met het verhaal van Closeshooter.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik loop achter merk ik, vroeger wanneer alles nog beter was, schuifde de sigma nal behoorlijk uit, nu schijnbaar niet meer :oops:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Idol0mantis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 09:48
WoonplaatsCOLON Amstelveen

Hallo,

Ten eerste, wil ik iedereen hier erg bedanken voor de adviesen. Ik heb nu inderdaad op MP rond gekeken en zag dat iemand een nauwelijks gebruikte Canon 100 mm L IS USM te koop had aangeboden met nog een jaar garantie(originele aankoopbon), zonnekap, en leren hoesje voor 650.

Dus heb ik hem een e-mail gestuurd met de vraag of ik de lens ook eerst kon uittesten. Dat kon.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb goed gelet of het zoomen wel goed werkte(zowel handmatig als auto), de IS, of het wel scherp was, of er niets tussen het glas zat, geen scheurtjes, of ie wel soepel draaide, etc etc.

Na een uitvoerige inspectie bleek de lens inderdaad als nieuw te zijn, en de testfoto's die ik daar maakte waren erg goed, en de lens was erg makkelijk te gebruiken. Alles ging gelijk een stuk soepeler en beter dan bij m'n Tamron. Dus heb Ik hem gekocht.

Eenmaal weer thuis heb ik onder andere de volgende foto's gemaakt, wel bij schemering en alleen even met de AF en flits. Hier zijn de resultaten:

Extatosoma Tiaratum man gezichtje:
http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2013/ ... 62r34a.jpg
Drosera Aliciae zonnendauw haartjes:
http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2013/ ... 62r39z.jpg

Kan uitteraard beter,maar ik blijf oefenen en morgen bij daglicht, ga ik er is de hele dag mee naar buiten.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

~Roderick
"Therefore my thinking I'll incubate
and search in the duality of I and Me
'cause from trumpets you can alienate
But from silence you can't flee" ~ Vintersorg - E.S.P. Mirage
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Met de lens is iig niks mis zo te zien. Nu kan er gewerkt worden aan de compositie enz.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar