full body reportage

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Arthuropp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2011 17:46
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Hallo allemaal,
Het is voor mij een hele tijd geleden op dit forum, maar inmiddels heeft het forum toch weer mijn aandacht getrokken. Laatst was ik een weekendje in Amsterdam met de familie, onder andere met mijn broer en zijn vriendin. Ik fotografeer al ruim 2 jaar met de 1000d en heb ruim een jaar de 100mm 1.8 usm in mijn bezit. Ook beschik ik over een opzetflitser met nog wat strobist accesoires en de standaard kitlens. Nou had ik met mijn macro lens wat portretjes geschoten, waarna iedereen nogal enthousiast was over de foto's. De vriendin van mijn broer wilde wat full-body portretten naar een modellenbureau sturen en vroeg of mij dat leuk leek. Dat leek me als beginnend fotograaf een mooie uitdaging en ik ga binnenkort een beetje met haar brainstormen over de locatie etc. De 100mm bevalt uitstekend als portretlens, maar om daar een full-body portret mee te schieten wordt de afstand toch al erg groot, wat me niet echt praktisch lijkt. Zelf zat ik te denken om de 50 mm 1.8 hierbij aan te schaffen, vanwege de prijs/kwaliteit verhouding waar ik nog best wat positieve berichten over hoor. Hoe denken jullie hierover? Zijn er verder nog tips of ideeen waarmee ik rekening kan houden? Mijn budget ligt max. rond de 200,-, maar daar mag wel van af geweken worden. Ik hoop jullie hierbij genoeg informatie te hebben gegeven.
Groet,
Arthur
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Of de 100 mm niet geschikt is ligt helemaal aan de beschikbare ruimte die je hebt natuurlijk.
50 mm op crop zal ook nog wat ruimte vergen, maar een stuk minder dan de 100.
Op zich is, zoals zo vaak beschreven de 50 mm de centjes dik waard, al dan niet 2e hands.
En daarna als walk-arount en lichtsterke lens altijd bruikbaar.

Ik lees echter niets over je ervaring met studiofotografie.
Als serieuze intro voor een modellenbureau zou ik mezelf heel eerlijk afvragen of je de kwaliteiten in huis hebt om portfoliowaardig materiaal te maken.
Want een 1e indruk is daar, nog meer dan elders, goud waard.

Is het antwoord een kweet niet of waarschijnlijk niet, kijk eens uit naar iemand die dat wel zou kunnen.
Genoeg fotografen die wel kunnen en willen doen denk ik.
Is het antwoord ja, dat kan ik, heel veel succes, maak er wat moois van en misschien zien we ze hier dan ook wel verschijnen... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

waar heb je die gekocht de 100 mm 1.8 ?, die wil ik ook 8)

de 50 mm is eigenlijk een nobrainer, niet om volopen op 1.8 te gebruiken maar gestopt naar 2.8 en/of meer een erg goed lensje.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Arthuropp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2011 17:46
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Frank64 schreefCOLONOf de 100 mm niet geschikt is ligt helemaal aan de beschikbare ruimte die je hebt natuurlijk.
50 mm op crop zal ook nog wat ruimte vergen, maar een stuk minder dan de 100.
Op zich is, zoals zo vaak beschreven de 50 mm de centjes dik waard, al dan niet 2e hands.
En daarna als walk-arount en lichtsterke lens altijd bruikbaar.

Ik lees echter niets over je ervaring met studiofotografie.
Als serieuze intro voor een modellenbureau zou ik mezelf heel eerlijk afvragen of je de kwaliteiten in huis hebt om portfoliowaardig materiaal te maken.
Want een 1e indruk is daar, nog meer dan elders, goud waard.

Is het antwoord een kweet niet of waarschijnlijk niet, kijk eens uit naar iemand die dat wel zou kunnen.
Genoeg fotografen die wel kunnen en willen doen denk ik.
Is het antwoord ja, dat kan ik, heel veel succes, maak er wat moois van en misschien zien we ze hier dan ook wel verschijnen... ;<)
Bedankt, daar kan ik wat mee. Dat ik de foto´s ga maken is al wel een feit, want mocht het nog tegenvallen of niet helemaal naar wens zijn, dan kunnen we altijd nog verder kijken. De 50 mm ga ik ook aanschaffen, dan kan ik daar ook alvast wat mee oefenen. Wat betreft mijn ervaring, ik heb een tijd terug een cursus gevolgd in de studio en daarna zelf nog wat portretjes geschoten, maar niet voor verdere bijzondere doeleinden zoals een modellenbureau.
Ik ga de opdracht gewoon aan en dan zien we wel of het wat is of niet, dan zal ik ook gelijk jullie goedkeuring vragen ;-).
Closeshooter schreefCOLONwaar heb je die gekocht de 100 mm 1.8 ?, die wil ik ook 8)

de 50 mm is eigenlijk een nobrainer, niet om volopen op 1.8 te gebruiken maar gestopt naar 2.8 en/of meer een erg goed lensje.
Ik weet niet meer precies waar ik die heb gekocht, maar dat was in ieder geval een site die naar mijn inzicht volgens kieskeurig.nl het best over kwam qua prijs/levering. Echt een super lens is het! Zeker voor macrofoto's is hij uitermate geschikt, maar ook voor andere foto's is hij geweldig! Bedankt voor je tip over de 50 mm. Die ga ik ook zeker aanschaffen.

Bedankt allen!
Groet,
Arthur
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Hij, jij en wij hebben het denk ik over de canon 100 mm f 2.8 macro....
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ok, de ts'er is nog niet zo bekend met het sarcasme wat ik soms tentoonspreid :lol:
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar