Landschapjes van Costa Rica

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Tijdens de vakantie in Costa Rica heb ik natuurlijk niet alleen kolibrietjes gefotografeerd, maar ook nog een aantal landschappen. Hoewel Costa Rica niet echt een heel mooi land is, namelijk vooral landbouw en plantages, kom je zo af en toe een plek tegen die wel de moeite waard is om te fotograferen. Dat vond ik in ieder geval bij onderstaande plaatjes. Ben benieuwd hoe jullie over deze foto's denken:

#1

36713

#2

36718

#3

36714

#4

36721

#5

36712

#6

36716

#7

36717

#8

36719

Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Mooi hoor!!! Bij foto 2 was het misschien mooier geweest om een héél laag standpunt te nemen :lol:

Zonder dolle een hele mooie serie!!


Gr. Leo
mark leeman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2011 21:38
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste wel gelijk heel erg fraai. Centrale compositie werkt erg goed hier, goed gezien. Fijn licht en contrasten ook.

De overigen zijn ook niet slecht, maar nr. 1 vind ik echt het sterkst. 3 en 6 mogen er ook zeker zijn, mooie overzichtjes met prima composities. 3 is door de aanwezigheid van de dieren extra interessant. 8 is een echte ansicht kaart, maar daardoor zeker niet slecht. Vind het donkere verloop in de lucht naar het midden toe wat minder.

4 is ook fraai, maar wordt een beetje doorbroken door het kale stuk in de voorgrond uiterst links. Denk dat deze met wat croppen links en evt. onder beter uitkomt.
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Erg fraaie serie , met name de 5de , ik had alleen de tractor weggehaald.

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Prachtige foto's van een gevarieerd landschap :) .
Foto 3 vind ik erg geslaagd, veel te zien en toch niet te druk. Goed standpunt gezocht.
Ook nr 4 is heel mooi. Heldere kleuren en een mooie lagenwerking.
Ik ben onder de indruk :wink: .

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Heel mooie serie, met nr 4 en 8 als toppertjes.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Heel zorgvuldig gekozen en vastgelegd, prima serie als geheel.
Geen echte favo, maar bij 7 is het net of ik er sta en het kan ruiken.
En ondanks het ansichtkaartgehalte van de laatste; Ik wil dar best even vertoeven.. ;<)

Wat kleine dingetjes.
Op 2 en 5 is het groen in de hoeken op mijn scherm wat onnatuurlijk van kleur.
En op de laatste had ik dat extra stukje palm weggewerkt of gecropt.
Maa desondanks, dank voor het mee mogen kijken.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Heel erg mooi. Ik ben ook onder de indruk van de landschappen zelf, de diversiteit.
Ik heb een aantal opmerkingen, maar soms is het wat muggeziften, geef ik toe: zie het als ideeën.

1. prachtig. Mooi, die centrale plaating van die berg. Past perfect in het hele plaatje
2. Lekker riviertje. Als er kans was geweest dichter op die stronken in het water de komen, was dat misschien iets geweest om meer mee te nemen in je compositie. Dat maakt de foto wat spannender
3. Leuk doorkijkje. Toch oogt de foto erg druk met al die bomen. Die op de voorgrond overheerst misschien net te veel
4. Heerlijk beeld. Misschien een beetje meer inzoomen (of dichterbij) om dat kale stuk links buiten beeld te houden. Dan komen de bloemen nog meer naar voren
5. Prachtig, dat verloop. Ik hoop dat je ook een foto zonder die grashelling gemaakt hebt, alleen die bergen. Lekker abstract.
6. Mooi. Door dat hek lijkt het alsof er 'achter dat hek' een heel andere wereld te zien is.
7. Dit blijven moeilijke omgevingen om foto's te maken. Het blad valt lekker op, misschien had het nog prominenter in beeld kunnen zijn, om een rustpunt te krijgen.
8. Beetje traditioneel plaatje van een zonovergoten palmstrand. Niks mis mee, gewoon mooi.

Je foto's geven me de kriebels... ik zou er zo heen willen gaan. (ooh, kon dat maar...)
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Prachtserie, met stuk voor stuk mooie platen, ieder met hun eigenheid. Ik ga dus niet kiezen, vind de serie als geheel geslaagd.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
resias
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 10:50
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Pracht serie, voor mij 3 en 6 de toppers.
Maar de hele serie mag er wezen en goed dat je laat zien dat er op Cuba wat meer te zien is als vogeltjes of de stad.
groeten Resias
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie en afwisselende serie. Mijn voorkeur in willekeurige volgorde 1,3,4,5,6
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

een hele mooie serie zet je hier neer, ik heb niets meer toe te voegen aan de voorgaande commentaren.
heel prettig om naar te kijken.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

+1
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Heel mooi. Foto 3 en 4 zouden groot bij mij aan de muur mogen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Hele prachtige serie platen gemaakt! TOP :D :mrgreen:
Nr. 1 ; 3 ; 6 zijn voor mij de mooisten, dat maakt de anderen zeker niet overbodig, echt mooi gewoon!


M.v.g.,
LBtmff
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en de soms kritische noten (waar ik me helemaal in kan vinden overigens).

Foto 2 is gemaakt vanaf een vrij hoge brug. Ik heb de foto gemaakt op 10mm, inzoomen zou betekenen dat ik of de krokodillen er niet meer op zou krijgen, of de horizon niet. Beide was geen optie voor mij. Als ik voor een lager standpunt gekozen zou hebben...zou ik zeer waarschijnlijk opgegeten zijn door de vele (grote) spitssnuitkrokodillen die in het water en op de oever lagen :wink: Hier nog even de brug, en de andere kant van de brug:

36737

36738

Foto 3 vind ik zelf ook erg druk. Het was een prachtig plekje om te zien, en de foto maakt dit ook wel duidelijk denk ik. Ik heb ook eentje gemaakt met een wat andere compo...die oogt in ieder geval iets rustiger:

36736

Een abstracte foto van de bergjes heb ik iets later proberen te maken, maar het resultaat viel mij wat tegen. Ik zal 'm toch ff laten zien:

36739

De wat donkereblauwe lucht rondom de kruin van de palm bij de laatste is mij ook opgevallen. Oorzaak het polarisatiefilter. Ik probeer hier altijd wel op te letten als ik door de zoeker kijk, maar het is me dit keer aan mijn aandacht ontglipt, of het is niet altijd even goed te zien door de zoeker, maar op het computerscherm wel.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Prachtige serie, een aantal hebben een mooie gelaagdheid.
Ik vind de originele 3 trouwens toch wel mooier hoor. ;) Soms mag een landschap ook gezien worden zoals het is, ook al is het wat drukker, met boom is de foto minder kaal , geeft meer diepte en maakt de foto spannender.
Verder heb ik niet veel kritiek, en is je serie lekker Costaricaans genieten.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks.
ben alleen niet zo weg van die pola.
grt,bouk.
Akumal

Genieten zeg, heerlijke compo's en fijne kleuren!!!.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt nog Stefan, Bouk en Rob!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar