Een van mijn liefdes.. :)

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

tjsah.. ze noemen me wel eens een "Chauvenist" en als ik eerlijk ben.. ja dat kan ik wel een beetje begrijpen..
ik hou ontzettend veel van deze mooie stad.. (hoewel het steeds minder wordt door het volk wat hier rond loopt laatste tijd maar dat terzijde..)
dit is een van de pleinen waar ik wel graag kom.. het is mooi, het is groot, best bekend (?)..
ik heb het over "Het Vrijthof"..!
nou hier dus een foto van gemaakt met/na de sneeuwval in de avond.. :)

Afbeelding

hoop dat jullie het wat vinden.. :oops:

gr.
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Hadden ze dat ding in het midden van het plein niet even voor je weg kunnen halen? .. en als je het er graag op hebt staan, dan was een beetje verlichting erop wel gewenst in mijn ogen.
In de rest van de huisjes op de achtergrond is niet zo veel scherpte te ontdekken. Komt dit misschien door het beperkte formaat van uploaden?
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

geen scherpte ? volgens mij is er wat me uw scherm of ogen ! , ziet er toch gewoon scherp uit

leuke plaat van het mooie Maastricht!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik vind het een sfeervol winterplaatje Billie!
Zonder muziekkoepel was het wss nog mooier geweest. Maar ja, wat doe je eraan, dat ding staat nu eenmaal op het Vrijthof.
Qua scherpte ben ik het eens met Kees, daar is helemaal niks mis mee!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Anoniem 4

Ik ben niet uit Mestreech, maar hou wel van Mestreech. Ken het plein en mag daar graag plaatjes van zien, maar liever nog zitten.
Dit mooie sfeerbeeld doet mij verlangen naar een heerlijk verblijf daar, maar wel in het voorjaar of zomer.
De muziektent staat er en daar kun je ook met een fototoestel wel omheen, maar ook weer niet, zoals blijkt.
Aan mijn scherm en ogen mankeert niets, maar ik mis ook iets aan scherpte. Ik ben heel voorzichtig met het maken van opmerkingen daarover, want ik weet uit er varing dat het uploaden naar het album van EOS-Digitaal scherpteverlies oplevert. Meestal verscherp ik daarom iets meer dan nodig is.
Ik hoop dat het origineel scherper is dan de hier geplaatste uitsnede.
Paar kleine dingen nog, de horizon is niet helemaal recht, het plein loopt naar links iets af. Het huis helemaal rechts gaat in een wat vreemde hoek omhoog.
Boven de dakranden zie ik een lichte halo.
Misschien voor de volgende keer om op te letten of bij een nieuwe bewerking van het origineel. Voor de rest gewoon een mooie plaat.
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Mooie foto, alleen lijkt het alsof hij scheef afloopt aan de linkerkant?
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Mooie foto, inderdaad jammer van dat koepeltje. Als je de foto van een hoger standpunt had gemaakt was het koepeltje misschien minder storend geweest omdat je dan de doorlopende lijn van de terrasjes niet had onderbroken. In dit geval had je dus wel een trapje mee moeten nemen.
Anoniem 3

Klopt... het Vrijthof loopt naar links af. :wink:
Ik vind het een mooie sfeerfoto.
Wel wat vertekening door het gebruik van groothoek. De daklijn lijkt me aardig recht, daaronder wordt het Vrijthof een tonnetje....

O... nu weet ik waarom ik altijd zo'n moeite heb om me daar staand te houden...
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Een mooie stad. Jammer dat ik er zover vanaf woon ;).
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Sjoen. ;)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Oeps, sorry voor de late reactie! Maar iedereen bedankt voor de reacties! Ik dacht dat ie rechtstond (huisjes) maar blijkt inderdaad niet zo te zijn.. Blijft toch lastig..
Is gemaakt met de 5D en 24-105.. :o
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Aan alle opmerkingen kan ik eigenlijk weinig meer toevoegen :) Maar wel een lekker sfeerplaatje van het Vrijthof!
Illuminatus schreefCOLONIk ben niet uit Mestreech, maar hou wel van Mestreech. Ken het plein en mag daar graag plaatjes van zien, maar liever nog zitten.
Dit mooie sfeerbeeld doet mij verlangen naar een heerlijk verblijf daar, maar wel in het voorjaar of zomer.
Sinds afgelopen weekend kan ik dat eigenlijk alleen maar beamen ;) Ben ook wel van Mestreech gaan houden (was er nog nooit geweest), erg leuke stad.. en heel gezellig om lekker op het Vrijthof wat te eten of drinken.. Maar man, wat was het berekoud, dus een volgende keer doen we dat wel in het voorjaar of de zomer inderdaad :)
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Toch lijkt het wel of de dakgoten helemaal horizontaal zijn, dus loopt het plein ietsje af ..
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Rocker schreefCOLONAan alle opmerkingen kan ik eigenlijk weinig meer toevoegen :) Maar wel een lekker sfeerplaatje van het Vrijthof!
Illuminatus schreefCOLONIk ben niet uit Mestreech, maar hou wel van Mestreech. Ken het plein en mag daar graag plaatjes van zien, maar liever nog zitten.
Dit mooie sfeerbeeld doet mij verlangen naar een heerlijk verblijf daar, maar wel in het voorjaar of zomer.
Sinds afgelopen weekend kan ik dat eigenlijk alleen maar beamen ;) Ben ook wel van Mestreech gaan houden (was er nog nooit geweest), erg leuke stad.. en heel gezellig om lekker op het Vrijthof wat te eten of drinken.. Maar man, wat was het berekoud, dus een volgende keer doen we dat wel in het voorjaar of de zomer inderdaad :)

leuk om te horen Rutger! haha :mrgreen:

Bart, de dakgoten zijn inderdaad helemaal horizontaal.. maar ik heb niet naar het plein gekeken.. (beetje heel erg niet slim.. haha :mrgreen:

bedankt voor de reacties!
gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
gs100
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013 19:56

schaif stoat laif
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Scheef Staat Lief?
ik snap 'm niet GS100.. haha :P
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Sjiek Billie!!
Gelukkig is onze stad niet vlak, hoewel met de fiets naar huis,.....pfffffffff.
De kompleminte vaan Gérard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind het wel wat hebben met die koepel. Leuk die spiegeling erin. De foto heeft een mooie combinatie van kleuren, vind ik.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ow, oeps.. hahaha hoezo late reactie?
bedankt nog he! :mrgreen:

gr. MIchel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar