Canon 17-55 f/2.8 IS USM naar de knoppen...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zo, ik had ook een “oops-moment”je…

Gisterochtend was ik aan lekker aan ’t fotograferen. Had de Can 17-55 f/2.8 IS USM op mijn 60D en schoot vanaf statief. Toen ik klaar was, wilde ik m’n camera van het statief halen. Ik pakte de camera beet (althans, dat dacht ik), en haalde de handel om waarmee ik de snelkoppelingsplaat van mijn statief ontkoppelde.

En met dat ik mijn camera en objectief naar beneden zag duikelen, merkte ik pas dat ik niet de handgreep van mijn camera, maar de pistoolgreep van mijn statiefkop vast had…. hoe bedoel je, suf... :shock: :cry: :evil:

De combi van mijn 60D en 17-55 is recht naar beneden gevallen, recht op de zonnekap (die het frontelement dus goed beschermd heeft). Ik hoopte nog even dat ik er zonder schade af kwam, maar helaas… Het objectief focust niet meer. Zowel de AF als de MF werken niet, als ik aan de focusring draai gebeurt er niets meer. Als ik het objectief schudt, rammelt er iets. Ik ben dus bang dat er iets afgebroken is.

Morgen maar even bellen met mijn verzekering om te kijken of er iets gedekt wordt en zo ja, welke actie ik moet ondernemen.

Wordt vervolgd…

grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ai... dat is mooi balen Marco!

Hopelijk dekt de verzekering je schade volledig
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

wat een pechdag zeg, het kan iedereen overkomen!!
heb je, behalve het objectief, niets beschadigd aan je camera?
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Hallo Marco,

Als je weinig of niets claimt bij je verzekering doen ze vaak nooit moeilijk, maar hou wel rekening met je eigen risico!

Even nieuwsgierig, wat kost deze buis met glas nieuw?
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Anoniem 4

Marco, dat is goed pech hebben. Ik hoop inderdaad voor je dat de verzekering dekt en liefst met nieuwwaarde en zonder eigen risico.
Mocht het niet zo zijn, dan is het een ritje naar Rofa waard. Als de schade meevalt, zou je er misschien met een beter objectief (goed gekalibreerd) uit kunnen komen.
Ik duim voor een goede, weinig kostende oplossing en snelle reparatie/vervanging zodat je snel weer aan de slag kan met dit fantastische objectief. Sterkte.
wernerfotografie

Zijn er dan wel verzekerings maatschappijen die dit soort "pijnlijke momenten"vergoeden zonder eventuele extra (kostbaarhedenverzekering??) af te hebben gesloten?

Lijkt mij toch dat als je er niet voor verzekerd bent je ook gewoon dikke "pech" hebt. Moet wel zeggen dat dit ook echt pech is en eeuwig zonde is. Ik leef in iedergeval wel met je mee en ben ontzettend benieuwd naar de verdere ontwikkelingen. (door dit soort incidentjes heb ik ook besloten om wel een kostbaarhedenverzekering af te sluiten)

Succes !!
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Balen! Ik hoop dat de verzekering iets kan betekenen voor je.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi Marco,
Klinkt niet al te best...
Het is maar een stuk gereedschap, maar dan toch.
Ik zou er wel even deprie onder zijn.
Groetjes Corwin.
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Oef, succes ermee, balen zeg.
Mocht je verzekering het niet dekken dan in ieder geval rofa benaderen, misschien valt de schade nog mee.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

wernerfotografie schreefCOLONZijn er dan wel verzekerings maatschappijen die dit soort "pijnlijke momenten"vergoeden zonder eventuele extra (kostbaarhedenverzekering??) af te hebben gesloten?
Dit valt (meestal) onder inboedel.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Anoniem 4

Nou, dan zou ik de kleine lettertjes van je inboedelverzekering nog maar eens lezen, anders zou het als het jou gebeurt wel eens een pijnlijke verrassing kunnen worden.
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Kan het natuurlijk fout hebben, want ik spreek nooit een verzekering aan.

klik
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Autjs! :oops:
Heb eind vorig jaar m'n 70-200 4.0 IS zien stuiteren op heel dunne vloerbedekking. Voorste lens samenstelling moest toen vervangen worden. Laten doen bij Tech repair. Dat geintje koste meende ik ongeveer 350 euro.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb wel een uitgebreide inboedelverzekering (met extra dekking voor computer- en fotoapparatuur), maar niet apart onder de noemer "kostbaarhedenverzekering" of iets dergelijks. Hoop vandaag uitsluitsel te krijgen. Hopelijk valt het mee! Als ik 'm nu nieuw moet kopen, ben ik toch een kleine € 900,00 kwijt, en da's toch behoorlijk geld.

Mocht ik er verzekeringstechnisch niet uitkomen, zal ik inderdaad RoFa benaderen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

your worst nightmare zeg maar....balen zeg . ik hoop voor je dat de verzekering de schade dekt.
en dat je maar geen 'imagoschade' opgelopen hebt.
sterkte ermee.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Balen Marco. Hoop voor je dat het toch nog goed uitpakt verzekeringtechnisch. Succes.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zojuist contact gehad met Unive. Ik heb geen kostbaarhedenverzekering, maar wel de meest uitgebreide inboedelverzekering (superieur, voor de kenners).

Resultaat? Ik mag een offerte opvragen, als de reparatiekosten onder de nieuwprijs liggen moet ik ' m laten repareren, als dat niet zo is moet ik daar een verklaring van overleggen en krijg ik een nieuwe.

Ik ben een gelukkig man, zowel met het resultaat als met het feit dat ik voor een goeie dekking gekozen heb! Volgende week maar even bij RoFa in Den Haag binnenlopen dus!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

dat is goed nieuws ! gefeliciteerd met de goede afloop.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Super, scheelt weer wat nachtrust.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
rocksoff
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2013 14:00

De apparatuurverzekering van NPO is perfect voor dit soort gevallen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar