Stavoren

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Marrit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010 13:23

Ik ben gisteren weer naar Stavoren geweest, dit keer toen de zon onderging

01

35589

Deze foto is misschien niet helemaal scherp, maar vind de uitstraling ervan toch wel erg mooi.

02

35590

03

35591

04

35592

Ik ben niet helemaal tevreden over de foto, ik vind de zon nogal duidelijk in beeld. Wat kan ik hier de volgende keer aan doen?
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Het meest logisch lijkt me: zorgen dat de zon niet in beeld komt. Je kan de zonsinvloed ook laten zien zonder hem zelf in beeld te hebben.
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Ik vind foto 3 wel erg mooi .. maar valt wel totaal buiten de serie
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 zoals je aangeeft is hij niet scherp. Komt waarschijnlijk omdat je hem op de autofocus had staan. Bij dergelijk tegenlicht raakt die wel vaker in de war. De horizon in het midden vind ik zelf ook wat minder geslaagd.
#2 Ook bij deze vond ik de compositie (hoewel horizon niet in het midden) niet zo geslaagd. Ik had graag wat meer diepte in de foto gezien. Dit had je kunnen bereiken door met de dijk mee te fotograferen
#3 Goed gezien en goed uitgevoerd (wel een beetje vreemde eend in de bijt)
#4 Goed uitgevoerd, goede compositie. (de persoon aan de rechterzijde, die half in beeld staat, had ik er nog wel even vanaf gehaald)

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik ga mee met mijn voorganger, foto 1 is gewoon mislukt en zou ik niet geplaatst hebben
Marrit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010 13:23

Dankjewel voor het commentaar. Bij foto 4, had ik inderdaad niet gezien dat er nog een persoon voor de helft op stond. Ik zal deze nog verwijderen. Foto 3 valt wel buiten de serie, had ik misschien onder aan het rijtje moet zetten.

@ mitchel1986, Ik vind de foto zelf niet mislukt, anders had ik hem hier ook niet geplaatst. Hij is niet scherp, maar zoals ik al zei; "
Deze foto is misschien niet helemaal scherp, maar vind de uitstraling ervan toch wel erg mooi."
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Foto 3 past absoluut niet in het rijtje maar is voor mij wel de aller mooiste.
foto 1 is inderdaad onscherp en heeft flare vlekken. die hier onbedoeld zijn. is dan ook de minste
foto 2 en 4 zijn mooi. waarbij 4 meer laat zien qua sfeer dan foto 2
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar