dichtgevroren dok

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Het was dus best een beetje koud, ook hier...

Het halfbrakke water besloot toch een laagje te maken en alles wat vast lag nog vaster te leggen.
Ik had ondanks het polarisatiefilter problemen met het licht: vaal zonnetje, wolken, mist, smog...
Besloot een hdr te maken en deze nogal te bewerken met tonemapping, om het geheel een beetje een surrealistische uitstraling te geven.
Helaas ben ik niet verder gekomen met het verwijderen van de nog aanwezige ruis. Zal een andere optie moeten zoeken dan ps elements, dus als iemand suggesties heeft... :roll: :lol: , graag!

Opmerkingen zijn natuurlijk zeer welkom!

35438

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ruis stoort me helemaal niet, eerder de onscherpte op de achtergrond. Toch vind ik het een mooie plaat!

Groeten.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De compositie is prima. Maar wat mij betreft had de scherpte op het schip mogen liggen en niet op de sneeuw op de voorgrond of je had voor een grotere DOF moeten kiezen (een kleiner diafragma), zodat het gehele plaatse scherp was.

Bij ISO100 kun je volgens mij nauwelijks ruis hebben bij dit soort foto's of de ruis moet bij de nabewerking zijn ontstaan.
Ik meen wel iets van een halo rond het schip te zien.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoewel ik de opmerkingen van de heren hierboven kan beamen, is het een fijne foto. Top!
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

mooie plaat met een fraaie bewerking

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik ga mee met Peter, als de scherpte op zowel voorgrond als het schip had gelegen, dan was de plaat af.
de bewerking vind ik erg goed passen bij deze foto, dat heb je mooi gedaan.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Hele mooie compositie en belichting, prachtig. Die softe touch maakt hem juist ook wel apart imo.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Het resultaat van de bewerking kan wel bekoren.

De compositie zelf bevalt mij echter een stuk minder.

Teveel voorgrond.
Het aanmeer oog is te prominent in beeld en ontneemt zicht op de boot.
Blijft de aandacht vragen, mede ook door de scherptekeuze..
Een stapje of 2 naar rechts had het oog vrijgemaakt van de boot, met misschien nog een stukje doorkijk en de boot was ook wat meer zichtbaar geweest.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Fijne kleuren, mooie bewerking. Qua compositie zag ik ook liever het aanmeeroog los van het schip. De onscherpte vind ik eigenlijk wel passend.
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dank voor jullie opmerking! Leuk om te horen dat hij voor ieder in een ander opzicht al dan niet kan bekoren 8) .

Wat de compositie betreft kan ik meegaan met de opmerkingen. Heb ook foto's vanuit een ander standpunt genomen, met oa. een doorkijkje door het oog, maar er staan aan die kant zoveel storende elementen (bouwcontainers e.d.) dat ik hiervoor niet heb gekozen.
De onscherpte naar achteren heb ik wel bewust gedaan. Ik wilde een surrealistische combinatie van onscherpte en compleet verstoorde verhoudingen in grootte, wat betreft oog, schip, kraan en gebouwen (is maar een bescheiden bootje) .

Nogmaals dank voor jullie reacties!

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar