Make a Memory? Iemand ervaring

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

klopt Benny, en gezien de reacties die we terug krijgen lopen soms de rillingen over je lijf hoor.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Dank voor alle reacties!

Qua apparatuur leek mij inderdaad de helft van mijn normale spul nodig. De 1d, 50mm, statief met draadontspanner en evt. een extern flitsertje met snoot.

Ik zou die foto's niet eens in het portfolio willen hebben, in de goede zin van het woord. Ik neem aan dat de foto's niet al te lang na het ontslapen zullen worden genomen: moet je er bij nacht en ontij uit? En met 20 minuten moet je ook wel weer buiten staan, vermoed ik.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik denk dat, na het ontslapen, het kindje wordt onderzocht en gewassen. Het duurt ook nog een aantal dagen voordat de begrafenis of crematie is. Ik denk dat in die tijd een dag geprikt kan worden om foto's te maken. Volgens mij zal je niet bij nacht en ontij er op uit moeten, maar binnen een paar dagen wel snel kunnen schakelen.

Ik ben blij dat dit topic zo open en zonder taboe is. Ik hoop dat ik niet te open en direct ben geweest, maar dat zijn mijn vrouw en ik sinds het overlijden van ons zoontje Lucas geworden. Zoals ik het zie heb je meer aan dingen uitleggen dan ze te verzwijgen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

meestal ga je op de dag zelf er naar toe, en ja het kan ook zijn dat je er snachts uit moet ivm omstandigheden. zelf heb ik dat nog niet gehad, wel ben ik een keer met de kerstdagen geweest. het is ook maar net waar de ouders voor kiezen. ze kunnen ook het kindje thuis opbaren en dat je dan daar heen mag en dan is het inderdaad wat later. de mogelijkheden zijn dus eindeloos maar ik merk wel dat men in het ziekenhuis zelf niet alles weten over onze werkwijze ondanks dat er toch regelmatig overleg is met deelnemende ziekenhuizen. maar je mag ten alle tijde een oproep weigeren, het is geen verplichting om heen te gaan en men zal dan op zoek gaan naar een andere fotograaf. omdat ik door de weeks werk heb ik dit bij hun aangegeven en dat ik alleen in de weekends bereikbaar ben, maar doordat ik de meeste shoots op zaterdag inplan komt het voor dat ik dus niet kan of ik probeer het door tebschiiven naar de avonturen. kortom je bent zelf vrij om te zeggen hoe en wat en je kan mede in overleg aangeven wanneer jij kan eventueel.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Amai Bert,

Daar raak je inderdaad nog een deel waar ik nog niet over had nagedacht: soms moet je nee zeggen door je werk of andere verplichtingen. Dat lijkt mij ook lastig maar onvermijdelijk. Dat je soms nee moet verkopen terwijl je weet dat...
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

ja klopt alleen moet je daar wel enigzins boven staan. je bent vrijwilliger van de stichting en tot niets verplicht.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De afgelopen weken hebben mijn vrouw en ik voor een moeilijke keuze gestaan. Ons eerste zoontje Lucas* is overleden, vlak na de geboorte, aan een afwijking aan de niertjes. Na onderzoek bleek dat wij beide drager zijn van deze ziekte. Een drager van de ziekte heeft hier geen last van, maar wanneer beide dragerschappen in een chromosoom komt, is het niet met leven verenigbaar.
Mijn vrouw was nu zwanger van ons tweede zoontje, die dezelfde ziekte had als Lucas*. Gisterenmorgen is de bevalling ingeleid. Ons mannetje Sven was 16 weken. Na de bevalling heb ik zelf een serie foto's gemaakt, die naar omstandigheden goed gelukt zijn. Ik wil ze nog wel een beetje bewerken om het "enge" er af te halen. Waarschijnlijk sepia of pentekening of zo.
Persoonlijk heb ik geen probleem met enkele foto's hier te plaatsen, maar ik weet niet of daar behoefte aan is. PM eventueel.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Steven, afschuwelijk om dit 2keer mee te maken..... ik wens je heel veel sterkte ermee en dapper dat je zelf de foto's heb gemaakt.

foto's hier delen..... tja niet iedereen kan er tegen dus ik zou het even overleggen als ik jou was
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

wow... ik kan daar even niets aan toevoegen...
Heel veel sterkte met dit verlies. Maak een mooie herinnering van de foto's.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jeetje Steven...heftig hoor, heel veel sterkte! Leef met jullie mee, weet hoe het voelt..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Wat een mooi initiatief om dit voor de nabestaanden te doen.
Jammer genoeg bestond dit nog niet toen wij onze oudste dochter verloren, ik zou er zeker gebruik van hebben gemaakt.

@Steven,
Heel veel sterkte met het verdriet om voor de 2de keer afscheid te moeten nemen van een kindje, maar zeker wens ik jullie ook heel veel kracht met het herinrichten van jullie toekomst.


Wat fijn dat je zelf de foto's hebt kunnen nemen.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank jullie wel. Ik ben blij dat er tegenwoordig wat minder taboe op ligt. Vroeger werd het stil gezwegen en stiekem begraven buiten het kerkhof.

Wat ik begrepen heb, is dat Make a Memory geen foto's maakt van 16 week oude feutussen. Volgens mij vanaf 24 weken, denk ik.
Wat ik wel weet is dat Dela te vroeg geboren babies bij in de polis van een ouder is inbegrepen. Heel fijn voor wanneer daar behoefte aan is.
Even technisch. Het was echt een macro sessie. Sven is nog geen 20cm lang en heeft een héél dun glimmend huidje. Bijna doorzichtig. Ik heb aan de tafel in de verloskamer bij tl-licht en een beetje natuurlijk licht de foto's gemaakt. Ik wou de ISO zo laag mogelijk houden en de DOF relatief lang, dus de sluitertijden waren lang. Zo'n 30 seconden bij ISO100. Om de sessie zo succesvol mogelijk te maken, heb ik ook een serie met kortere sluitertijden en hogere ISO gemaakt.
Eenmaal thuis op de computer heb ik geprobeerd om de rode adertjes, die vlak onder het huidje zit, wat weg te poetsen. Héél minimaal met daarna een zwartwit en sepia filter er over. Ik ben nog aan het knutselen met Photoshop Elements 8.0. Zodoende kan ik toch nog een beetje van ons manneke genieten.

Ik heb trouwens nog een technisch vraagje. Die heb ik hier gesteld: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... start=1960
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Anoniem 4

Met Photoshop Elements kan ik je niet helpen. Misschien dat er ook op dat punt iets verbeterd is in de inmiddels versie 11.
Reden om eens te upgraden.
Als je dat zou willen, kan ik je wellicht helpen een bewerking in Photoshop en/of Nik Software, waarmee je dan eventueel zelf verder kunt.
Laat maar weten via PB.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar