Vanaf de fiets

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Een poging gedaan om al fietsend een foto te maken... Valt niet mee om daar wat moois uit te krijgen. Op dit moment doe ik niet meer dan dat ding voor me houden en blind klikken, hopende dat er een goede tussenzit.

1) (iets zoomen tijdens het maken van de foto om snelheid te insinueren )

30916

2)

30918

3)

30917

Ben benieuwd naar tips en tricks om dit te verbeteren!
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Tips heb ik niet voor je, maar die eerste foto..... die vindt ik fantastisch :
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
aires
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Die tweede vind ik weer gaaf :)
Denk dat fotograferen vanaf een fiets beter kan met zo'n extreemaction cameraatje. Of met een speciale rig zodat je de camera niet in je hand hoeft te houden, maar met afstandsbediening bedient.

Als het meer om de omgeving gaat dan om de actie, dan zou ik even afstappen als je een foto wilt maken.
EOS 33 | 5DII | 24 1.4/2.8 | 35 1.4 | 40 2.0/2.8 | 50 1.4/2.8 | 100 2.8 | 135 2.0 | 2x 48
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik vind persoonlijk foto 2 ook het mooiste/beste..
alleen even je stukje knie weghalen..
diepte ziet er wel weer in.. :)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Foto 2 en 3 zijn ook goed, maar ik vindt de eerste net iets fraaier. En ik denk dat het niet om de omgeving gaat maar juist om het effect van het fotograferen vanaf de fiets..... :)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Ik fietste vorige week 's avonds met een fantastisch 'golden hour' over de Posbank, met mooie schaduwpartijen en wolkenluchten en baalde toen dat ik mijn camera niet mee had, dus vanaf nu sleep ik dat ding ook maar gewoon mee en dan wordt je creatief en krijg je dit soort dingen.

Het gaat eigenlijk om de combi 'vanaf de fiets' + omgeving. Dat ie lekker weg kijkt, dat er interessant licht is, etc.

Volgend jaar heel Afrika met de fiets door, dus nu alvast 'voorspelen'.
It's not the quality of the pots that makes food taste good
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Geef mij foto 1 maar. Daar zit echt beweging in, wat de foto's iets extra's geeft.
Bij foto 2 en 3 is dat niet het geval en heb ik meer zoiets van: Waarom niet de moeite genomen om even stil te gaan staan voor een fatsoenlijke foto

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLONGeef mij foto 1 maar. Daar zit echt beweging in, wat de foto's iets extra's geeft.
Bij foto 2 en 3 is dat niet het geval en heb ik meer zoiets van: Waarom niet de moeite genomen om even stil te gaan staan voor een fatsoenlijke foto

gr
Peter
Ben het helemaal met Peter eens
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De eerste foto is de beste, vind ik. Ondanks de bewegingsonscherpte is ie toch scherp.
De tweede vind ik wat minder. Het stuur en je hand zou wat minder scherp mogen zijn.
De derde, ondanks de tegemoetkomende auto, vind ik beter dan de tweede. Net genoeg onscherpte op de voorgrond.
Ik heb een paar jaar geleden veel cruises gereden (met van die amerikaanse beach cruiser fietsen). Daar waren een aantal bikes voorzien van een beugeltje op het stuur, waarop de camera zat. De meeste hadden, na een paar kilometer moeilijk doen, de camera gewoon in de hand genomen. De grootte en gewicht van een spiegelreflex is hierbij een nadeel.
Ik heb ook veel skatetochten gereden, ook nightskates. Hierbij had ik een kleine compact camera wat ik als Lomo gebruikte. Point and shoot.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

foto 1 vindt ik absoluut de mooiste maar dit komt denk ik meer door het inzoomen tijdens het fotograferen dan door het fietsen tijdens het maken van de foto. Met welke sluitertijd diafragma doe je zoiets?
ik wil dit inzoomen tijdens een foto maken ook eens keer proberen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/60 second ===> 0.01667 second
Lens F-Number / F-Stop = 5/1 ===> ƒ/5
Exposure Program = aperture priority (3)
ISO Speed Ratings = 200

De EXIF-info zit in de foto
(tip: je kan voor bv FireFox een plugin downloaden waarmee je heel eenvoudig de EXIF-info van een foto kan zien)
It's not the quality of the pots that makes food taste good
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar