Robin en Diana mini studio

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wernerfotografie

Hallo allemaal,

Tijdje geleden in mijn mini studio mijn schoonzusje en een goede vriend van me voor de lens gehad. Paar leuke platen geschoten, maar deze 2 wilde ik graag met jullie delen.

Brand maar loos, graag opbouwende kritiek!

Groeten Werner


Kan me voorstellen dat jullie deze te krap gekaderd vinden, maar daar ben ik dan zelf weer gek op. Dingetje op haar borst is een piercing btw ! Kan trouwens ook zijn dat hij iets blauwig /koud aanvoelt, maar dit heb ik bewust gedaan naar mijn smaak...

33314


33242

Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

wernerfotografie schreefCOLONHallo allemaal,

Tijdje geleden in mijn mini studio mijn schoonzusje en een goede vriend van me voor de lens gehad. Paar leuke platen geschoten, maar deze 2 wilde ik graag met jullie delen.
Brand maar loos, graag opbouwende kritiek!
Groeten Werner

Kan me voorstellen dat jullie deze te krap gekaderd vinden, maar daar ben ik dan zelf weer gek op. Dingetje op haar borst is een piercing btw ! Kan trouwens ook zijn dat hij iets blauwig /koud aanvoelt, maar dit heb ik bewust gedaan naar mijn smaak...]
Hoi Werner.
Kijkend naar je eigen toelichting vraag ik me toch een beetje af wat voor opbouwende kritiek je dan nog verwacht? Want het meeste waar iets over gezegd kan worden benoem je zelf al als eigen voorkeur?

Hoe dan ook, hieronder wat (als opbouwend!) bedoelde puntjes;
met name de goede vriend zit door het krappe kaderen toch we zowel erg nauw opgesloten, terwijl er bovenrelatief veel ruimte is. Had de foto toch liever wat breder gezien.

De kadering van je schoonzus is wat dat betreft beter. Prima blik ook!
Op het eerste gezicht een mooie foto.

En toch is de kadering, als je wat langer kijkt, hierin mijn ogen ook wat ongelukkig.
Precies in het midden en ongeveerop 1/3 van boven grplaats blijft haar neus teveel aandacht vragen. Terwijl de ogen die aandacht verdienen.

Ik zou hem boven nog wat meer croppen en aan de onderkant net boven de piercing.
Of zelfs in de breedte. Onder net het bh bandje meenemen en boven een stukje boven de wenkbrouwen. En haar dan ietje meer naar rechts in de foto zetten.
Dan krijg je een zeer indringend portretje.

Bewuste keus om je licht zo laag te zetten trouwens?
Gr. Frank
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
wernerfotografie

@frank: thnx voor je reactie. Ik benoem ze als mijn voorkeur om de mensen die kritiek geven op mijn foto te laten weten dat ik dat express doe, dat we straks niet in discussie gaan over gecalibreerde schermen omdat er een blauwzweem inzit ;)

Wbt kadering schoonzus. Kijkt hij volgens jou dan niet lekker omdat op de 1/3 van boven de ogen zouden moeten zitten, of kijk je raar tegen haar neus aan omdat deze wat "ongelukkig naar voren komt op de foto? Want hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik wel in je mening kan vinden.

Ik zal gaan stoeien met de crops die jij aangeeft alhoewel ik van het bh bandje, wenkbrauwen en iets meer naar rechts zetten niet helemaal begrijp.

Trouwens geen bewuste keus om zo laag te zetten. Zo kreeg ik op dat moment het naar mijn mening het mooiste licht. Wel geschoten met 2 softboxen hoor. Thnx voor je tips en ga hiermee aan de slag!
Winy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2011 15:40

Ja Werner, ik zag jouw naam weer dus ik moest toch even kijken. Wel, als er iemand over een neus begint dan zien wij alleen die neus nog maar. Ik vind het een pracht meid uh foto. Je laat nog goed zien hoe haar haar valt, wat de foto goed doet. Overigens zal het voorstel van Frank64 ook goed uitpakken. Die foto van je vriend zou inderdaad aan de bovenkant ietsje krapper kunnen. Daarnaast heb ik wat moeite met zijn linker hand (rechts). Die verdient wellicht wat meer ruimte. Verder maak je het wel erg moeilijk om kritiekpunten te vinden. Groeten.
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Prima foto's! Foto 1 spreekt me meer aan dan foto 2, mooie intense blik.
Kadering is imho niets mis mee, mooi bescheiden passe partout en signature.
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Hoi werner
Eventueel kan ik wel wat uitsnedes plaatsen als referentie hoor.

Wat het licht betreft;
Licht komt nu eenmaal meestal van boven. Daar zijn onze ogen/hersens aan gewend.
Belichting vanuit lage standpunten wordt vaak alleen bewust gebruikt voor het creeren van dramatisch licht (en schaduwen). Vandaar mijn vraag.
Z,ook het plaatsen van licht recht voor een model

Maar zoals je zelf al aangaf, af en toe eens lekker weers en eigenwijs zijn moet kunnen :wink:

Overigens, je schoonzus doet het prima als model, dat moge duidelijk zijn.
Mijn feedback gaat grotendeels over de beleving voor de kijker wat kadering betreft.
En daar zit in mijn ogen de grootste winst en niet op de inhoud, die smaakt meestal prima... :D
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Toning en crop okee wat mij betreft :) rest ook, beetje standaard, wel verzorgd!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wernerfotografie

PP schreefCOLONToning en crop okee wat mij betreft :) rest ook, beetje standaard, wel verzorgd!
Thnx met standaard en verzorgd kan ik prima leven :D !
Frank64 schreefCOLONHoi werner
Eventueel kan ik wel wat uitsnedes plaatsen als referentie hoor.

Graag !!
wernerfotografie

Winy schreefCOLONJa Werner, ik zag jouw naam weer dus ik moest toch even kijken. Wel, als er iemand over een neus begint dan zien wij alleen die neus nog maar. Ik vind het een pracht meid uh foto. Je laat nog goed zien hoe haar haar valt, wat de foto goed doet. Overigens zal het voorstel van Frank64 ook goed uitpakken. Die foto van je vriend zou inderdaad aan de bovenkant ietsje krapper kunnen. Daarnaast heb ik wat moeite met zijn linker hand (rechts). Die verdient wellicht wat meer ruimte. Verder maak je het wel erg moeilijk om kritiekpunten te vinden. Groeten.

Thnx voor je feedback Winy !
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik was nog wat schuldig.. :oops:
Ik moest het doen met de online versies natuurlijk.
Maar voor de beeldvorming wat eventueel crop-mogelijkheden betreft...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het zijn uiteraard maar suggesties.. :wink:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
wernerfotografie

Bedankt voor je suggesties. Als ik er zo naar kijk (moest er wel ff paar keer voor terug komen om op in te laten werken) vind ik foto 1 en 4 mooie crop. Nummer 2 en 3 vind ik wel heel erg krap. Ik vind ze net iets TE krap vooral nummer 2. Wel wil ik je bedanken voor deze suggesties, super dat je er op terug komt en zet mij weer tot nadenken !!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

2 en 3 zijn uit nood geboren bij gebrek aan origineel (als die al breder is..)
Eigenlijk zou 3 net als 2 in de breedte moeten om het beter te krijgen...
Maar het was bedoeld als (over)denkstof, dus doel bereikt.. ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie foto's! Ik vind hou ook wel van strakke kaderingen.
Ik vind de tweede foto inderdaad iets te veel ruimte boven hebben voor een strakke kadering.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

Nette foto's.

de krappe kadering spreekt mij ook meer aan. Van de bewerkingen van Frank zou ik zelf met #3 thuiskomen, waarschijnlijk na het behabandje weggepoetst hebbende.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar