Paddestoelen (hoop dat het hier goed staat)

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wenche
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2012 08:43

Ook ik ben het bos in geweest... Ik weet dat ik nog heel wat moet leren, maar wilde toch even wat plaatjes laten zien. Jullie tips zijn welkom :)

Afbeelding
Zwam by wencheweijn, on Flickr

Afbeelding
Paddenstoel by wencheweijn, on Flickr

Afbeelding
Paddenstoelen by wencheweijn, on Flickr

Afbeelding
Rood (met witte stippen) by wencheweijn, on Flickr


(EXIF-info heb ik, maar op mijn eigen laptop, deze foto's zijn via fb geupload naar mijn flickr)
niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

persoonlijk heb ik er niet zo veel over te zeggen, moet ook nog veel leren en er zijn hier mensen die er veel meer verstand van hebben dan dat ik heb,
maar ik vind wel dat ze allemaal in een erg krap kader zitten. Hierdoor komen ze niet vol tot hun recht denk ik.
voor de rest laat ik het over een de vakkundigen ;)
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

Het licht zit in de meeste foto's wel goed. Maar ze zijn veel te druk en zitten te krap in kader.
Dus volgende keer proberen iets rustigere beelden met een ruimere compositie te maken :)
Gebruikers-avatar
Wenche
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2012 08:43

Moet er misschien even bij zeggen dat ze zonder "zicht" geschoten zijn... Ik heb op gevoel geschoten, aangezien de paddestoelen erg laag bij de grond waren en het er om heen nogal drassig was... (kan moeilijk mijn camera in de blubber leggen ;), volgende keer gaat er een vuilnoszak mee om op te liggen ;) )

De bovenste is zo krap omdat er links en rechts naast een muurtje/betonnen paaltje stonden
Gebruikers-avatar
Wenche
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2012 08:43

En idd, compositie kan beter ;)
Maar ben voor nu vooral bezig met belichting en scherpte...
Ik ben er van overtuigd dat als dat goed zit, dat de compo makkelijker aan te passen is dan andersom ;0
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Wenche schreefCOLONMoet er misschien even bij zeggen dat ze zonder "zicht" geschoten zijn... Ik heb op gevoel geschoten, aangezien de paddestoelen erg laag bij de grond waren en het er om heen nogal drassig was... (kan moeilijk mijn camera in de blubber leggen ;), volgende keer gaat er een vuilnoszak mee om op te liggen ;) )

Tja, dan moet je geen topresultaten verwachten natuurlijk :D
Het leven van een macrofotograaf speelt zich nu eenmaal vaak laag bij de grond af. Zorg dat je daarop voorzien bent als je op stap gaat. Beter geen foto nemen dan er zomaar op los schieten ;)

Grtz,
Kurt
Gebruikers-avatar
Wenche
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2012 08:43

Objectief schreefCOLON
Wenche schreefCOLONMoet er misschien even bij zeggen dat ze zonder "zicht" geschoten zijn... Ik heb op gevoel geschoten, aangezien de paddestoelen erg laag bij de grond waren en het er om heen nogal drassig was... (kan moeilijk mijn camera in de blubber leggen ;), volgende keer gaat er een vuilnoszak mee om op te liggen ;) )

Tja, dan moet je geen topresultaten verwachten natuurlijk :D
Het leven van een macrofotograaf speelt zich nu eenmaal vaak laag bij de grond af. Zorg dat je daarop voorzien bent als je op stap gaat. Beter geen foto nemen dan er zomaar op los schieten ;)

Grtz,
Kurt
Dat ik zelf smerig wordt boeit me niet... Maar ik hoef niet perse blubber in/op mijn camera ;) Vind ik een beetje zonde ;) Daar was ie me net iets te duur voor :p
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

idd wat krap, vooral bij nr 3 wat hard zonlicht (helpt meestal niet echt) maar bij foto1 wel weer mooie (herfst) kleuren.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Wenche schreefCOLONEn idd, compositie kan beter ;)
Maar ben voor nu vooral bezig met belichting en scherpte...
Ik ben er van overtuigd dat als dat goed zit, dat de compo makkelijker aan te passen is dan andersom ;0
Je zou eerst op je compositie moeten letten, als dat goed is kun je daarna je concentreren op de juiste belichting.

In deze situatie hoe jij moest schieten " zonder zicht" , zou ik geen foto hebben gemaakt. Altijd zorgen dat je goed zicht op je object hebt, anders mss een camera aanschaffen met zo'n klapschermpje.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar