Kraai.

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Een kraai uit het Flevopark, waar ik bijna dagelijks kom. Hij kent me en vertrouwt me en laat me heel dichtbij komen. Deze ochtend zat ik rond zonsopgang op een paadje toen hij vlak naast me landde. Te dichtbij om hem er helemaal op te krijgen. Soms is zelfs full frame niet groot genoeg! :)
Beide foto's zijn ongecropt, alleen bij de eerste foto de lege ruimte aan de linkerkant weggesneden voor een betere compositie.

5D + 300mm f/4 - @f/4 - 1/90s - ISO1250

1.
Afbeelding

2
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op levdr, in totaal 26 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Mooie portretten! Lekker scherp.

Misschien dat je bij de eerste ook nog iets van de onderkant had kunnen wegsnijden. Dan komt m.i. de kop beter uit.
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Vind ik niet, dan gaat de compositie wat wringen met meer ruimte links dan rechts. Overigens ben ik wel benieuwd naar een ongecropte versie van foto 1, dit vierkant vind ik niet echt werken.
Belichting is fijn, scherpte ook. Als je zo dichtbij kan komen, zou ik met mooi licht (zonsopgang/ondergang e.d.) is een kijkje nemen, dan moet je een gouden plaatje kunnen schieten.
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Bedankt voor de reakties.

@Koen: zoals ik al aangaf ik mijn OP zijn beide foto's gemaakt rond zonsopgang, mijn favoriete moment van de dag. Maar dat gouden licht probeer ik nou juist altijd te vermijden omdat ik er niet van houd. Smaken verschillen...
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooi scherp, maar zou bij foto 1 toch meer kijkruimte willen zien.

Btw. je watermerk, op die vreemde plaats, trekt ook teveel de aandacht als je naar de kraai kijkt. Leidt toch af, jammer.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Omdat de crop van de eerste foto door eenieder genoemd wordt: de kraai was heel dichtbij, keek als het ware terug naar mij (en niet naar voren) en had daarbij een wat statige houding. Deze crop deed het meeste recht aan die pose en dat moment. Ik vind hem dus uitstekend zo.
En vergeet niet dat regeltjes er zijn om gebroken te worden...
Akumal

Staan er prachtig scherp op hoor, nice.
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Dank je, Rob.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar