16-35 II / 2 verschillende prijzen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik ben mogelijk geinteresseerd in een Canon EF 16-35mm f2.8L II USM, nu zag ik op deze site dit objectief 2 x vermeld met een iets andere prijs. Productcode is ook anders.

Wat is het verschil, begrijp het ff niet?
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dat ze allebij niet op voorraad zijn...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Misschien dat de goedkope versie de bulk versie is. Dus met een witte doos. En was dus voorheen onderdeel van een Kitpakket (Bv 5DII + 16-35 II)
En de dure versie is met een gewone Canon verpakking.

Maar dat zie ik nergens terug in de omschrijving.

Edit Let wel dat de grote prijzen ex BTW zijn.
En je bijvoorbeeld bij Digitalstreet al goedkoper bent. En ook nog eens op voorraad.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

bobeldijk schreefCOLONEdit Let wel dat de grote prijzen ex BTW zijn.
En je bijvoorbeeld bij Digitalstreet al goedkoper bent. En ook nog eens op voorraad.
HaHa, die prijzen zie ik heel goed hoor en ik weet ook waar ik het wel en niet moet kopen ;-)
Alleen ik begreep dit ff niet. Maar denk dat dat kitverhaal er wel eens eentje zou kunnen zijn.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Denk dat ze meerdere leveranciers hebben voor dit objectief en van beide de prijzen online hebben staan. Dit komt wel vaker voor ;-)

Na mijn weten is er geen bulk versie van dit objectief. (Canon levert deze zover bij mij bekend niet in een kit)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Apple schreefCOLONDenk dat ze meerdere leveranciers hebben voor dit objectief en van beide de prijzen online hebben staan. Dit komt wel vaker voor ;-)

Na mijn weten is er geen bulk versie van dit objectief. (Canon levert deze zover bij mij bekend niet in een kit)

Ja, was ff bang dat ik wat gemist had en een verkeerde zou gaan (eventueel) bestellen. Zie dat jij er een hebt. Helemaal gelukkig mee?
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Ik zou eens kijken op de pricewatch van tweeakters.net
http://tweakers.net/pricewatch/155820/c ... i-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie dat de Media Markt nu goedkoopste is.

Er is altijd beter, maar ik ben (erg) tevreden over de 16-35II ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Apple schreefCOLONIk zou eens kijken op de pricewatch van tweeakters.net
http://tweakers.net/pricewatch/155820/c ... i-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie dat de Media Markt nu goedkoopste is.

Er is altijd beter, maar ik ben (erg) tevreden over de 16-35II ;-)

Helaas geld groeit nog niet op mijn rug, dus twijfel heel erg over de 16-35 of de 35mm F1.4
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
sonics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2011 19:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

marcedwin schreefCOLON
Helaas geld groeit nog niet op mijn rug, dus twijfel heel erg over de 16-35 of de 35mm F1.4

Dat zijn toch 2 totaal verschillende lenzen? Heb je de extreme groothoek dan niet écht nodig?
Canon 5D + grip met een Tokina 17mm RMC f/3.5, Tamron 28-75mm f/2.8, Zeiss ZE 35mm f/2, Canon 40mm STM, Canon 100mm f/2, Canon 200mm L II f/2.8 en een speedlite 430ex ii
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

sonics schreefCOLON
marcedwin schreefCOLON
Helaas geld groeit nog niet op mijn rug, dus twijfel heel erg over de 16-35 of de 35mm F1.4

Dat zijn toch 2 totaal verschillende lenzen? Heb je de extreme groothoek dan niet écht nodig?

Die extreme groothoek zal ik niet zo vaak nodig hebben. Maar wel fijn natuurlijk om die erbij te hebben.
Als ze in kwaliteit (platen) niet heel erg verschillen heb ik liever de 16-35.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik heb mijn budget voor objectieven destijds opgedeeld. ik wilde wel groothoek (op de 5D) maar ook een super lichtsterke lens die op crop als 50mm gebruikt kan worden en op full frame wat meer groothoek heeft. uiteindelijk ben ik tot de keuze gekomen om 2e hands een 35 f1.4 te kopen en daarbij een 17-40 aan te schaffen. Ik ben nogsteeds zeer tevrede met de keuze. er moet wel bijgezegd worden dat de 17-40 op full frame wat beperkingen heeft (t.a.v. lichtsterkte i.c.m. hoekscherpte) Voor mij geen probleem gezien ik binnen toch vaak met statief werk.

Ik hoop dat je wat met de toevoeging kunt.
Canon
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

marcedwin schreefCOLONHelaas geld groeit nog niet op mijn rug, dus twijfel heel erg over de 16-35 of de 35mm F1.4
Ik heb ze wel beide, maar dat wil nog niet zeggen dat het geld bij mij wel op de rug groeit ;)

Maar ik gebruik ze beide voor hele andere toepassingen. De 16-35 vooral in de natuur en de 35mm f1.4 vooral bij reportages. Uiteraard ook weleens andersom, maar niet in hoofdzaak.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

geert h schreefCOLON
marcedwin schreefCOLONHelaas geld groeit nog niet op mijn rug, dus twijfel heel erg over de 16-35 of de 35mm F1.4
Ik heb ze wel beide, maar dat wil nog niet zeggen dat het geld bij mij wel op de rug groeit ;)

Maar ik gebruik ze beide voor hele andere toepassingen. De 16-35 vooral in de natuur en de 35mm f1.4 vooral bij reportages. Uiteraard ook weleens andersom, maar niet in hoofdzaak.
Wat mijn probleem is, dat ik geen snel glas onder de 70MM heb. Maar ik zal geen natuur gaan fotograferen alhowel ik wel binnenkort 3,5 week door China ga reizen en dan is dat misschien wel weer fijn om zo'n 16-35 te hebben.

Ik ga aankomende week nog weleens door mijn foto's browsen, kijken welke mms ik het meeste gebruik en wat ik nu echt wenselijk acht. Maar denk dat als ik ga fotograferen of groothoek ik meestal binnen zal zitten of in slechte(re) licht omstandigheden. Ben bang dat ik dan met de 35MM niet altijd uitkom.

Maar ik heb nog steeds geen prime (alhoewel de plastic fantastic ;-) ) en zou er graag een hebben. Maar vraag me af of de resultaten die ik ermee schiet zoveel van elkaar zullen verschillen?

Eigenlijk wil ik ze allebei maar dat gaat voorlopig ff niet. Dus is de vraag met welke te starten. Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Persoonlijk ben ik met de 16-35 begonnen, voor de 35mm f1.4 heb ik marktplaats en dergelijke regelmatig in de gaten gehouden. Ik heb hem voor een hele nette tweedehandsprijs, want de nieuwprijs had ik er niet voor over.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Een snelle lens is wel heel gaaf hoor. Heb tot nu toe eigenlijk alleen nog maar 'normale' snelheid lenzen gehad en heb een 1,5 maand geleden een 50mm 1.4 gekocht. Ben daar erg tevreden mee, de mogelijkheden die het je geeft voor het isoleren van je onderwerp en voor fotografie bij minder licht zijn prachtig!

Wat de 16-35 betreft... er is ook nog een versie 1 op de 2e hands markt, die is ietsjes vriendelijker geprijsd. 'k weet niet wat voor andere lenzen je nog hebt maar de versie 1 heeft 77mm filteropname en de versie 2 82mm, voor je verzameling filters ook niet onbelangrijk...
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Panther1881 schreefCOLONEen snelle lens is wel heel gaaf hoor. Heb tot nu toe eigenlijk alleen nog maar 'normale' snelheid lenzen gehad en heb een 1,5 maand geleden een 50mm 1.4 gekocht. Ben daar erg tevreden mee, de mogelijkheden die het je geeft voor het isoleren van je onderwerp en voor fotografie bij minder licht zijn prachtig!

Wat de 16-35 betreft... er is ook nog een versie 1 op de 2e hands markt, die is ietsjes vriendelijker geprijsd. 'k weet niet wat voor andere lenzen je nog hebt maar de versie 1 heeft 77mm filteropname en de versie 2 82mm, voor je verzameling filters ook niet onbelangrijk...
Dank voor je tip maar denk niet dat die versie II er voor niks is. Meer geschikt voor de nieuwere apparaten. En met zo'n objectief doe je jaaaaren dus daar wil ik wel in investeren. Nu bezuinigen kan over 3 jaar wel eens een hoop geld kosten als de nieuwere generatie camera's op de markt komen.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De eerste versie heeft op een fullframe camera vol open nogal wat vignettering, wat goed te corrigeren is. De scherpte is prima.
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Is dit niks voor je dan?
klik hier
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

K!K schreefCOLONIs dit niks voor je dan?
klik hier
Ik koop 'm zakelijk en voor dat relatief kleine prijsverschil koop ik nieuw glas.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Wat een prijs durven ze te vragen zeg voor een occasion. Nog geen jaar terug mijn exemplaar voor een paar tientjes goedkoper gekocht (nieuw)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar