mappen importeren in aperture 3

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wozel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2008 09:32
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Hallo,
Ik heb een vraagje waar ik niet lekker uitkom. Sinds Maandag overgestapt op de Mac :D . Nog wel flink zoeken naar alles maar dat mag de pret niet drukken.
Het punt is dat ik mijn mappen met foto's wil importeren in aperture. Maar hoe? :oops:

Ik heb 1 map genaamd foto's met daaronder de submappen van de jaartallen welke weer zijn onderverdeeld in maanden. Nu kan ik wel elke map afzonderlijk in aperture importeren maar is het ook mogelijk om in 1 keer de map "foto's" inclusief alle submappen in aperture te importeren?
Zou wel fijn want dat scheelt een hoop werk :P

Als iemand mij een uitleg kan geven hoor ik het graag.

Groeten.

Peter.
[size=85]7D ,wat glaswerk en een EOS-M[/size]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gefeliciteerd met je Mac! Deze kende je al?

Aperture 3: Importing images.
Gebruikers-avatar
wozel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2008 09:32
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Dank je wel Pieterr,

Hoe simpel kan het zijn... gewoon de hele map met submappen slepen naar de Library Inspector. Zo simpel had ik nog niet gedacht!

Super!

Groeten.
Peter.
[size=85]7D ,wat glaswerk en een EOS-M[/size]
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Gefeliciteerd met je Mac. :mrgreen:

Aperture heeft een van de beste RAW converters die er is. (Ik heb er vele geprobeerd) :D
Wil je alle foto's in een library gaan zetten? (Daar gaat aperture overigens wel een stuk trager door worden.)
Ik maak per shoot een aparte library aan, en bewaar deze in een directory (jaar) onderverdeeld in de maanden. Mijn omschrijving van de shoot (naam library) is zo duidelijk mogelijk.

Als je zo wilt werken een kleine tip. Start Aperture op met de ALT toets ingedrukt. Dan krijg je een pop up waar je kunt kiezen om een nieuwe library te maken of een bestaande te kiezen.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
wozel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2008 09:32
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Robijn,

Bedankt voor de info,
Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon door kan gaan hoe ik voorheen onder windows werkte, jaartal, maand, en eventueel evenement. Hoe de structuur er in de mac uitziet ben ik nog niet achter maar dat komt nog wel, ik vind het al heel wat dat ik nu in elk geval mijn foto's geïmporteerd krijg.
Opstarten met de ALT-Toets is in elk geval een goede tip.

Groeten.
Peter
[size=85]7D ,wat glaswerk en een EOS-M[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar