fotozaak Duitsland

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Na 3 maanden afwezigheid ben ik er weer. (Nee, niet vastgezeten of zo, gewoon vanwege werk en vrijwilligersactiviteiten weinig tijd gehad om me bezig te houden met fotografie... :( )

To the point: in de week van 1 tot 9 juni aanstaande ben ik een week in Oldenzaal. Omdat ik mijn fotostuff flink heb uitgebreid ben ik op zoek naar een fototas waar 2 camera's (400D met grip) en nog wat ander glaswerk en accessoires in passen. Ik denk aan een tas van Domke (F2) of NCG ( suggesties voor andere merken / typen zijn welkom :) )

Ik heb wat gegoogle'd en bij de (grotere) fotoboeren in Nederland kosten die tassen tussen die € 150,00 - € 180,00. Nu heb ik me laten vertellen dat dit in Duitsland aanzienlijk kan schelen.

Mijn vraag, wie kent er een ( of meerdere ) zaak (zaken) in Duitsland ( over de grens bij Oldenzaal) waar ik een gerede kans heb om een goede tas te vinden, of, als in Duitsland niet haalbaar is een goede zaak in, of in de directe omgeving van Oldenzaal. Een eventuele web adres van de betreffende zaken strekt tot de aanbeveling :)

In afwachting van een reactie, alvast hartelijk bedankt, Erik Mulder, Vlissingen
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Ook dit is een fijne ruime tas en is een stuk goedkoper. Mijn twee body 's met grip en 4 objectieven passen er in. Hou je zelfs in de voor en zijvakken nog zat ruimte over voor allerlei andere spulletjes zoals filters, reserve accu's en geheugenkaartjes en nog veel meer.
http://www.bol.com/nl/p/canon-1eg-profe ... 06117734/#
Gebruik 'm zelf al een paar jaar met veel plezier.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Misschien http://www.fotokoch.de" onclick="window.open(this.href);return false; in Dusseldorf. ?

---------------------
Henk
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

BertusL schreefCOLONOok dit is een fijne ruime tas en is een stuk goedkoper. Mijn twee body 's met grip en 4 objectieven passen er in. Hou je zelfs in de voor en zijvakken nog zat ruimte over voor allerlei andere spulletjes zoals filters, reserve accu's en geheugenkaartjes en nog veel meer.
http://www.bol.com/nl/p/canon-1eg-profe ... 06117734/#
Gebruik 'm zelf al een paar jaar met veel plezier.
Ja, dat is ook een optie die ik zeker in gedachten zal houden. Als ik het goed heb gelezen dan heeft deze tas een vak indeling die ik zelf kan aanpassen aan mijn wensen ? Dus dat betekent dan dat mijn 2x Canon 400D MET (standaard) objectief en grip er in kwijt kan want dat is juist de bedoeling, dat ik in ieder geval 2 camera's er in kwijt kan ( en nog 1 -2 extra objectieven) zodat ik niet "in het veld" steeds een objectief op een camera moet klikken.

De prijs is in ieder geval heel interessant...... :D
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

amazon.de heeft vaak aanbiedingen van private winkels die best goedkoop naar Nederland ook verzenden (vak ook beneden de kosten van TNT).

ik heb op die manier een Crumpler rugzak gekocht voor 100 EUR, waarbij in nederlandse winkels prijzen rond 130 EUR begonen.
hetzelfde met een statief - ook een flinke 20% minder dan Nederland.
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik heb nog wat aanvullende info, in de genoemde week gaan we een dagje naar Nordhorn !
Kent iemand een (ruim gesorteerde) fotozaak in die plaats ?
En zo ja, hoe heet tie / waar is die gevestigd ?

Alvast bedankt, Erik
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Erik Mulder schreefCOLON Ja, dat is ook een optie die ik zeker in gedachten zal houden. Als ik het goed heb gelezen dan heeft deze tas een vak indeling die ik zelf kan aanpassen aan mijn wensen ? Dus dat betekent dan dat mijn 2x Canon 400D MET (standaard) objectief en grip er in kwijt kan want dat is juist de bedoeling, dat ik in ieder geval 2 camera's er in kwijt kan ( en nog 1 -2 extra objectieven) zodat ik niet "in het veld" steeds een objectief op een camera moet klikken.

De prijs is in ieder geval heel interessant...... :D
Ja, de vakindeling kun je zelf helemaal bepalen; er zitten een flink aantal dividers bij. Zelf kan ik er 2 bodies (400D en 40D beiden met grip) en bovendien nog 4 objectieven, waaronder een 70-200 L F4.0 met gemak in kwijt. Een tweetal 400D 's beide met grip en aangekoppeld objectief, zoals jij er in kwijt wilt kan er makkelijk in en je hebt dan nog voldende ruimte voor een tweetal andere objectieven. 't Is echt een gigatas en het geld dik waard.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Ik woon vlak naast Oldenzaal, maar ken hier zo geen fotozaken vlak over de grens waar je die dingen echt goedkoop kunt scoren. Die paar keer dat ik iets vergeleken heb met duitsland, kon ik het voor bijna hetzelfde geld via internet in Nederland kopen, of Ebay...

Die paar zaken die ik ken zijn echt speciaal zaken, die hebben alleen speciale dingen op voorraad.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Boeddha
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2012 18:51

Hallo Erik,

Ik woon in Oldenzaal en heb de volgende winkels voor je:
Fotovideoboom.nl fotozaak met filialen in Oldenzaal en enkele omliggende gemeenten.
Foto Mundus in Nordhorn, geen interessante website.
Foto Erhard met filialen o.a. in Ahaus en Ibbenburen Dld, beiden op ongeveer 30-45 autominuten,
website: http://www.foto-erhardt.de/cms/100/filialen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je verder info of ervaringen willen weten stuur maar een PB.
In ieder geval veel (foto)plezier in Oldenzaal.

vr.grt,Charles.
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik ben nog steeds bezig me te oriënteren op een goede tas, de canon 1EG pro lijkt me wel wat maar zeker ook de Tamrac 5613 Ultra Pro 13 !
Deze tas die in ons land zo'n 200 euro kost kan ik Nordhorn ( war ik zeker begin juni een dag ben) voor 170,00 halen.

Zijn er forumleden die deze tas kennen of in gebruik hebben ? wat ik aan info ( en plaatjes op Internet heb gevonden kan ik daar zeker mijn beide 400D camera's met objectief en grip ???? in kwijt, nog een hoop andere stuff en zelfs een laptopje.

Al met al lijkt me dit ook een prima tas.

Afijn, reacties zijn welkom.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik heb (bijna) mijn definitieve keuze gemaakt.
Ik twijfel alleen nog tussen de Tamrac 5611 en de Tamrac 5613.
Wie heeft er ervaring met deze tassen.
Wat moet er in?
2 x 400D met grip en objectief m'n (mini) laptop en nog wat andere objectieven en stuff.
Met name de camera's MET GRIP en aangekoppelde objectieven is voor mij een voorwaarde.

Ik denk overigens wel dat ik ze bij foto Munus in Norfhorn ga halen want daar ben ik volgende week een dag.

Gr. Erik
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Het "aanschaffen" van een fototas in Duitsland is er niet meer van gekomen.
Ik had van te voren een paar zaken ( zowel in Nordhorn als in Oldenzaal) gemaild voor info en beschikbaarheid maar verder dan een ontvangstbevestiging van een van hen is er verder geen info ontvangen. :(

Maar goed, uiteindelijk heb ik contact opgenomen met een lokale computerzaak en die kunnen beide modellen leveren. Ik heb gevraagd of ze beide type's bij hun leverancier willen reserveren zodat ik, met mijn stuff, kan "passen" zodat ik een weloverwogen besluit kan nemen of het de 5611 of de 5613 wordt.

Iedereen die in dit topic heeft gereageerd, bedankt voor de reacties.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar