gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Radar: De bron van bovenstaand citaat (wel zo netjes om die te vermelden): ipadclub.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Alweer? Ik heb deze een tijdje terug ook al gratis geinstalleerd. Het is echt een top-app!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Bedankt voor de tip Pieter. Heb 'm net (nog steeds gratis :D ) gedownload.
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Is er hier iemand bekend met de app shotsort?

Ik was aan het lezen over Photosmith en was er erg geinteresseerd in totdat ik me eigenllijk bedacht dat ik meer geinteresseerd ben in het achteraf beheren van mijn bestaande foto's in plaats van het onderweg bewerken van mijn foto's, daar geb ik al goede apps voor namelijk. Zodoende ben ik gaan zoeken en kwam ik hierbij uit. Lijkt me heerlijk om hangend op de bank door mijn foto's te scrollen.... eeuu swipen en ze toe te voegen aan collecties enzo. Maar..... Ik lees niets over het volgende: vlagmarkering en keywords toe voegen.

Zonder deze 2 functies heeft het in mijn ogen geen nut. Aangezien het voor een app vrij duur is (€18) vind ik het te veel als experiment dus hopenlijk heeft een van jullie hier ervaring mee?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, na me er wat meer in verdiept heb blijkt dat ik er best wel naast zat. Shotsort is voor mij niet het juiste soort app. Wat het wel doet is: via WiFi contact maken met Lightroom en daar kun je dus streamend je foto´s bekijken en een ster of kleur markering geven. Bijna ideaal dus voor mij, want je hebt geen gezeur met het heen en weer kopieeren. Het nadeel daar aan is dus eigenlijk dat ik deze 2 markeringen nooit gebruik, bij mij is het of geen ster of 5 sterren, geen tussenwegen. en wat ik met kleurtjes moet doen is mij helemaal een raadsel. Ik wil dus enkel vlagmarkeringen gebruiken en ik wil keywords kunnen toevoegen.

Wat Photosmith 2 doet is: draadloos stuur je een map of catalogus over naar je iPad, daar kun je alle markeringen gebruiken en je metadata bewerken, inclusief het toewijzen van keywords. daarna synchoniseer je die weer met Lightroom. Ook kun je door middel van een camera connection kit foto´s van je camera op je iPad zetten en daar alvast van de juiste markeringen en keywords voorzien voordat je ze in Lr zet, erg handig voor op reis dus.
Het nadeel aan Photosmith 2 is dus dat je foto´s daadwerkelijk moet overzetten.

Eigenlijk wil ik dus de functies van Photosmith 2 gecombineerd met de streaming mogelijkheden van Shotsort. Ach, je kan niet alles hebben, ik ga Photosmith 2 maar eens downloaden en testen!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ben dan erg benieuwd naar jouw ervaringen daarmee, Bob! De combinatie van die twee zou inderdaad het meest ideale zijn, misschien groeit Shotsort daar nog naartoe ;)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

http://itunes.apple.com/app/diptic/id377989827" onclick="window.open(this.href);return false;

een app die nu gratis is. Met deze app kun je diverse foto´s in 1 stoppen met een randje, daarna kun je die met gemak publiceren. Vond het wel een leuk hebbe-ding, zeker nu hij voor nop is.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Had hem ook al gezien. Voor nop is het wel leuk om te proberen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Heb de nieuwe Ipad sinds enkele weken in m'n bezit. Raw-files zien op de retina-scherm is écht een lust voor het oog.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
allewijn
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2011 11:34

Heeft iemand ervaring met een iPad app welke een correcte HDR afbeelding kan maken welke ik importeer vanaf mijn 30d met de camera connection kit?
Dus 2ev, 0ev en +2ev belichtingen samenvoegen?
Ik wil graag zo veel mogelijk van mijn foto's op de iPad bewerken/bekijken de laatste tijd.
Heerlijk, niet meer achter de pc. Maar met apps als Adobe Photoshop express (en misschien Adobe Photoshop toch als het z'n 7,99 euro waard is?!) de raw files bewerken, bekijken, uploaden naar portfolio/Facebook/picassa/etc.

Zag "mobile HDR" maar geen recensies. Iemand ervaring?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Digital Camera's iPad/iPhone addition is now interactive! http://www.digitalcameraworld.com/2012/ ... ith-video/" onclick="window.open(this.href);return false;

All-new interactive Digital Camera iPad edition with video! |
http://www.digitalcameraworld.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Check out the new features and interactivity of our revamped iPad edition of Digital Camera magazine.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Leuke tip.

Om alvast teleurstellingen te voorkomen: de app is gratis, maar de nummers van het blad (in-app purchases) zijn dat niet. Daar wordt in de review commentaren veel over gemekkerd. We blijven tenslotte Hollanders. :wink:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik weet niet of dit al bekend is, maar ik ben een GROOOOOOT fan van Flipboard.

Flipboard is een app die door jou gekozen media laat zien in de vorm van een tijdschrift. Zo selecteer je een aantal anderwerpen en websites waarna flipboard die in makkelijk te lezen artikeltjes plaatst waar je heerlijk doorheen bladerd. Ue kan er zelfs je twitter en facebook mee lezen. Zo heb ik bijvoorbeeld het onderwerp photography toegevoegd en krijg van erg veel verschillende media hun meest gelezen artikelen te zien.

Even wennen maar een groote Aanrader dus!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Eens met bob, maar wordt ergens op de eerste pagina's al eens vermeld. Toevallig van de week dit topic eens goed doorgenomen i.v.m. gebruik iPad bij shoot en op zoek naar een goede bestandsbeheer-app.
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Je beklagen bij iTunes over een app die steeds crast en je €6,00 voor betaald hebt werkt, bedrag is niet afgeboekt!!
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Apple iPad Shipments to Reach 100 Million in 2013?
In 2012, Apple’s iPad continues to dominate tablet PC panel production. According to our Quarterly Large Area TFT Panel Shipment Report, panel makers including Samsung, LG Display, Sharp and Innolux will ship 70 million 9.7” iPad panels in 2012. Of those, 23 million will be iPad 2 XGA panels and 47 million will be new iPad QXGA panels, using both a-Si and oxide TFT technologies. While the new iPad was originally planned to replace the iPad 2, strong sales of the legacy model have continued, and panel makers have adjusted new iPad panel production downward while maintaining production of iPad 2 panels.

When Apple unveiled the iPad mini in October many criticized it’s $329 price as too expensive for a 7 segment tablet PC, given competition from other 7” tablet PCs, including Amazon Kindle Fire, Google Nexus, ASUS, and many private labels. However, there is always a strong base of customers who only want Apple products; recently, the iPad mini was voted one of the hottest consumer products of 2012 in Japan. The iPad mini immediately faced supply shortages for its 7.85” XGA display, supplied by AUO and LG Display. Originally, Apple planned to sell 6 million units in 2012; according to the Quarterly Small/Medium Shipment and Forecast Report, only 1.6 million panels shipped in Q3’12, but Apple is asking panel makers to ship more than 12 million in Q4’12 to fulfill the strong demand.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Kingston Wi-Drive: 32, 64 of 128GB wireless portable storage van Kingston.
http://www.kingston.com/datasheets/dtwid_us.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De bijbehorende app: Kingston Wi-Drive app
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

General file format support5:
• Audio: MP3, WAV
• Video6: m4V, mp4 (H.264 video codec)
• Image: jpg, tif
• Document: pdf

Pfff..........
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

allewijn schreefCOLONHeeft iemand ervaring met een iPad app welke een correcte HDR afbeelding kan maken welke ik importeer vanaf mijn 30d met de camera connection kit?
Dus 2ev, 0ev en +2ev belichtingen samenvoegen?
Ik wil graag zo veel mogelijk van mijn foto's op de iPad bewerken/bekijken de laatste tijd.
Heerlijk, niet meer achter de pc. Maar met apps als Adobe Photoshop express (en misschien Adobe Photoshop toch als het z'n 7,99 euro waard is?!) de raw files bewerken, bekijken, uploaden naar portfolio/Facebook/picassa/etc.

Zag "mobile HDR" maar geen recensies. Iemand ervaring?
een ego-pad of een ander tablet is leuk om foto's te bekijken, maar voor het bewerken verwacht ik toch dat iemand wat meer moeite doet dan wat standaard dingetjes bij elkaar klikken.
Wil je een standaard "out-the-box" trucje, koop dan aub geen 30D!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar