[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Dank je 'eos7duser'. Deze vulkaan is de meest veilige om van dichtbij (in dit geval 1000 meter) te aanschouwen. Ook op 200 meter, schuin van bovenaf, is goed te doen. Dat voor de volgende keer in september .. De 5D3 heeft er in ieder geval flink wat (schadelijk en zeer scherp) stof gehapt, geen probleem ..

Ik heb ook geen klagen over de scherpte; meestal gebruik in spot-AF voor uiterste precisie. Dit werkt zelfs goed in low light, zeg met ISO 6400, F2.8 en 1/20. Daarna moet de gewone AF weer gebruikt worden.
Hier een voorbeeldje met 2x converter op een 300 2.8 (type II) Het is mij wel opgevallen dat de 'oude' lenzen vaak wat minder presteren op de nieuwe bodies. Dat viel vanaf de 1D4 al op.
Toen ik hoorde dat de 70-200 2.8 type II geoptimaliseerd was voor de AF van de 1D4 ging er een lichtje branden ..

Afbeelding
ISO 1000, F7.1, 1/50; tussen het filmen door, vandaar deze rare instellingen ..
Deze bever heeft wat territoriale problemen gehad, vandaar dat ik een close-up wilde maken van zijn verwondingen ..
Filmkwaliteit is overigens bizar.

Grts,

Bas
ron582
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2012 12:09

Bas, een geweldige foto...zo heb ik ze er nog niet uitgekeregen!! Heb je hier veel nabewerking aan gehad. Ik vindt hem geweldig.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Geweldige plaat en zo lekker scherp.

Ik weet niet of de bever er zo blij mee is dat ie op de foto komt maar hij kijkt in iedergeval niet zo vrolijk.

Maar nogmaals een pracht plaat.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Urbexphotography schreefCOLON
Aestiva schreefCOLONBetreft de zichtbaarheid van de AF punten, dit moet je instellen dat die altijd aanblijven.
Bijmij staat het AF punt in het menu als volgt :

AF punt weergave tijdens focus : Geselecteerd (Constant)
Vermits hier niks over wordt gezegd dat het juist of fout is ga ik er dus vanuit dat het dient te zijn!

Bedankt voor de geweldige hulp.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een test:
http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-5d-mark-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

boels069 schreefCOLONEen test:
http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-5d-mark-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
Knap hoe de mark II zich op vlak van IQ ( jpeg en raw ) niet opzij laat zetten door z'n nieuwe zus... 8)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
ron582
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2012 12:09

Ik heb zelf de nieuwe zus, kan niet zeggen dat haar beter vindt...qua iq dan, voor de rest is ze op alle vlaken veel beter.

Dit heb ik al veel eerder geschreven, hier heb ik geen test voor nodig.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

ron582 schreefCOLONBas, een geweldige foto...zo heb ik ze er nog niet uitgekeregen!! Heb je hier veel nabewerking aan gehad. Ik vindt hem geweldig.
Dank je, Ron! Deze bever volg ik al een tijdje en hij laat het ook allemaal toe. Dat geeft ook leuke fotokansen naast de gewoontes te leren kennen van dit bijzonder dier.
Op het RAW-bestand zijn de standaard settings losgelaten en daarna met een tifje verdergegaan voor het verfijnen en het verscherpen. Verder 'ETTR' belicht en 'curven' gebruikt ter correctie en verhogen van contrast in de middentonen. Daar komt de 5D3 dan weer maximaal tot zijn recht met heel veel contrast in 'flauwe' tinten, wat hiermee weer iets is versterkt. De lens doet natuurlijk ook lekker mee ..
eos7duser schreefCOLONGeweldige plaat en zo lekker scherp.

Ik weet niet of de bever er zo blij mee is dat ie op de foto komt maar hij kijkt in iedergeval niet zo vrolijk.

Maar nogmaals een pracht plaat.
Dank je! Zo kijkt een Bever nu eenmaal, heeft niets met de wonden of mijn aanwezigheid te maken. Ze zien overigens niet veel. Heb ze nu en dan tegen een boom aan zien zwemmen .. Hij maakt het overigens goed!

Bij het filmen zit er veel minder ruimte in de belichting en clipt het wit ook veel eerder. Iets om rekening mee te houden als er geschakeld wordt tussen fotograferen en filmen.
Filmen is even 1/3 tot 2/3 stopje terug.

Grts,

Bas
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

ron582 schreefCOLONIk heb zelf de nieuwe zus, kan niet zeggen dat haar beter vindt...qua iq dan, voor de rest is ze op alle vlaken veel beter.

Dit heb ik al veel eerder geschreven, hier heb ik geen test voor nodig.
Zou maar erg gesteld zijn, mocht ze op de rest slechter scoren, en dat los van de prijs. :roll:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Jeff Ascough on shooting weddings with the Canon EOS 5D Mark III:
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... ark_iii.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Amazing Underwater Video of Massive Sink Holes in Mexico Shot with Canon 5D Mark III
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... h-canon-5d" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Zelf heb ik al wel wat ervaring met de 5D's. Zo heb ik bijvoorbeeld 2x de sluiter moeten vervangen van de 5D MKII (ja ja ben een professional) en heb ik veel met de 1Ds gefotografeerd.

De 5D MKIII is op alle vlakken beter!

Kwa iso's is er op de hoge iso range wat verschil (niet superveel) maar de snelheid, afwerking body, dubbele geheugenkaartslot en hogere resolutie scherm vind ik wel fijn.

Je gaat er dus niet echt betere foto's mee maken (mits de AF niet op de 5D MKII een bottleneck is). De camera schiet wel veel makkelijker en fijner.

Ik zou het meer een upgrade noemen dan een nieuwe camera.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Zo hij is dan eindelijk binnen na bijna 3 maanden wachten mijn 5DMK3. Nu alleen nog mijn BG-E11 maar dat zal nog wel even duren. En nu eerst maar eens even door de manual bladeren.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
ron582
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2012 12:09

eos7duser schreefCOLONZo hij is dan eindelijk binnen na bijna 3 maanden wachten mijn 5DMK3. Nu alleen nog mijn BG-E11 maar dat zal nog wel even duren. En nu eerst maar eens even door de manual bladeren.
Veel plezier met je nieuwe camera, ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Gr. Ron
Anoniem 4

Nu alleen je Nickname nog (laten) aanpassen, want je begrijpt dat je onder die naam nu niet meer verder kunt, Afvallige. :lol:
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Illuminatus schreefCOLONNu alleen je Nickname nog (laten) aanpassen, want je begrijpt dat je onder die naam nu niet meer verder kunt, Afvallige. :lol:
Ik zou inderdaad mijn naam kunnen aanpassen maar ik blijf lekker onder eos7duser verder borduren. Het is tenslotte maar een naam.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Was even naar de kinderboerderij gereden en heb een paar foto's gemaakt.

Het is niet een speciale foto of zo, ik had hem ook met een andere camera kunnen maken maar ik wilde toch even kijken hoe de
kleuren waren en hoe de camera verder in gebruik was.

De foto is een mediun jpg onbewerkt zo uit de camera. Ik heb hem gemaakt met mijn 70-200 f/2.8 II IS USM.
AV 10, TV 1/200, ISO 1250.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... _id=30104h


Ik weet nog niet hoe ik hier een foto moet plaatsen dus doe ik het even zo.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik denk dat je nu niet meer drie maanden hoeft te wachten..bij KE in Amsterdam hadden ze er vandaag minstens 10 op voorraad.. :lol:
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Gisteren eindelijk de grip BG-E11 ontvangen.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hoe bevalt de grip en wat heb je er voor betaald?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar