opnieuw vogeltjes :)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Vanochtend wederom op pad gegaan met de 100-400 op zoek naar vogeltjes.
Een mooi gebied gevonden waar ik zal eens geweest was, maar nu mét camera.
Dit was gelijk een kans om de nieuwe monopod uit te proberen, en enkele instellingen anders te zetten.
Zo heb ik het diagragma op 8 gehouden deze keer (nadat ik in reviews las dat deze lens bij deze waarde aanzienlijk beter presteert vwb scherpte).
De korte sluitertijden die ik daarbij moest hanteren (1/1000e of korter) heb ik op proberen te vangen door de ISO waarde omhoog te schroeven;
deze stond op 400/500. (kan ik mijn 430EXII er ook op zetten voor wat extra licht of is dat niet handig op zulke afstanden?)
Tijdens het bewerken merkte ik dat ik niet al te veel kon schuiven omdat het anders lelijk werd. Komt dit door die hogere iso?
Ik moet nog veel oefenen met deze lens, en misschien ook eens wat grotere en makkelijker te fotgraferen vogels opzoeken, maar
volgens mij gaat het steeds ietsje beter ;)

Iedere vorm van (opbouwende) kritiek en commentaar is weer welkom :D


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Groet,
Danny
Kiwi says hi!
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Danny,

Je composities is niets mis mee, maar er zit bij enkele foto's wel veel ruis in.
Zelf fotografeer ik ook met de 100-400 op een 7D maar vermijd zoveel mogelijk ISO boven de 200.
Neem of driepoot of 1-pootstatief mee en doe je ISO omlaag.

Gr. Jan
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Normaal lijkt me iso 400 toch geen probleem...

Vind het toch vreemd dat je daar zoveel ruis van krijgt, want dat is het eerste wat me opvalt in je foto's, het vele ruis.

Of is dit nabewerkt zo?

Of heb je veel gecropt?

Want vooral foto 3 en 4 hebben erg veel last ervan, die zijn alles behalve mooi scherp, sorry als het wat bot overkomt.

Qua compositie vind ik 3 en 5 erg mooi.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Foto 3 en 5 ook voor mij.

Maar tjee wat een ruis. Iso 400 en 1/1000s zou toch niet zoveel ruis op moeten leveren.
Ik gok dat je flink gecropt hebt.

Volgende keer proberen dichter naar je onderwerp toe te gaan of zoals je zegt iets grotere onderwerpen pakken om op te oefenen.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ook ik zie heel veel ruis jammer maar op iso400 moet t geen probleem zijn lijkt mij zo.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ik zie de ruis ook hoor, dus zeg gerust wat je ziet ;)
Alle foto's zijn inderdaad gecropt, allen zo rond de 100% (bijna een 1 op 1 weergave dus).
Ik wil mijn ISO wel omlaag halen, liefst laat ik die gewoon op 100 staan, maar met f8 ontkom ik er bijna niet aan,
omdat ik toch erg korte sluitertijden nodig heb.
Dichterbij komen zou een optie zijn, maar die techniek beheers ik nog steeds niet ;)
En de 400mm is bij kleine vogels helaas niet voldoende om van afstand te fotograferen.

Bedankt voor alle reacties :D

Groet,
Danny
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Damn, ik zou die lens best eens uit willen testen... :lol: Zit er zelf ook nog steeds aan te denken om deze aan te schaffen namelijk.
Maar ik denk dat je het jezelf veel te moeilijk maakt allemaal met persé f8, sluitertijd 1/1000 enz.
Probeer zelf eens te oefenen met verschillende instellingen. Plus ik denk dat je met vogels zeer geduldig moet zijn. Neem de tijd en blijf goed om je heen kijken. Ze komen soms dichterbij dan je denkt en je moet een flinke dosis mazzel hebben dat ze op een mooi plekje gaan zitten. Vaak hebben ze wel een vaste tak waar ze vaak op gaan zitten. :wink:
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie :D
Ik wil het mezelf nogal eens te moeilijk maken ja, dat klopt ;)
Volgende keer zal ik eens wat brood meenemen en ze proberen naar een takje te lokken.
Sluitertijd van 1/1000e heb ik in principe niet echt meer nodig met het monopod eronder, ik zal deze
eens omlaag halen en kijken waar ik uitkom.
Maar van wat ik in reviews heb gelezen is f8 beduidend scherper dan f4.5, vandaar die waarde.
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Superkiwi schreefCOLON Alle foto's zijn inderdaad gecropt, allen zo rond de 100% (bijna een 1 op 1 weergave dus).
Ik wil mijn ISO wel omlaag halen, liefst laat ik die gewoon op 100 staan, maar met f8 ontkom ik er bijna niet aan,
omdat ik toch erg korte sluitertijden nodig heb.

Dat verklaard een hoop, maar als je zo veel gaat croppen, zal je zelfs op iso 100 ruis gaan krijgen.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar