[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Op http://tweakers.net/pricewatch/305483/c ... k-iii.html" onclick="window.open(this.href);return false; zijn nog een paar adressen te vinden die hem op voorraad hebben.
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Helaas niet. Als je doorklikt naar de site, dan wordt een lange levertijd aangegeven (2-5 weken). Bij Appolo Almere ben ik naar binnen gelopen. Daar wachten ze ook nog op nieuwe partijen.
Anoniem 4

Ze maken alle camera's in de magazijnen open om dat stukje tape tegen lichtlekkage aan te brengen. 8) :shock:
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Hadden we deze link al gehad hier?
http://www.markrandall.com/brilliant-mi ... t-markets/" onclick="window.open(this.href);return false;

Via dit filmpje:
http://bright.nl/uitpakparty-canon-5d-mark-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Zijn er hier ook mensen die last hebben van een flikkerend scherm.

Zie onderstaande post.

Hi all, I posted this in another forum but didn't get a whole load of response so trying here as well.

Just picked up a 5D3. All very positive except one curious issue. When I switch into the custom funtions (e.g. from AV mode to C1, C2 C3) the screen comes on and flickers a very dark grey. Usually when you switch between the standard modes (e.g. AV to TV or M), then the screen remains completely off, but for some reason it doesn't do this when switching into the custom modes.

Anyone else noticed this? Anything I should be worried about. It doesn't impact performance at all so I'm not worried about it per se - just seems a strange oddity!

Cheers

Eventuele oplossing.

Thank you. I had this problem too on Firmware 1.1.2. Your solution solved my problem as well. It has to due with LCD brightness settings. And this seems to only happen in dimly lit environments. This is what I found:

Auto + max brightness
-Outdoors daylight: No problems

-Indoors/at night (low light): flickers on/off when switching between Custom modes and preset modes

Auto + med brightness: no problems at all.

Maar volgens mij is dit toch een bug en zal met een firmware update moeten worden opgelost.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@eos7duser:
Een linkje naar het topic helpt echt wel :wink: :
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... angemode=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Weer een ander probleempje met de MK III.

Zijn er nog meer mensen die hier ook last van hebben.

Nu dan met link: http://forums.dpreview.com/forums/readf ... d=41530328" onclick="window.open(this.href);return false;
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Die van mij doet het nog zonder enige storing en last van lichtlekken ..

Afbeelding
ISO 800, F5.6 op 300mm en 20 seconden. Volgende keer wat dichterbij ..

Grts,

Bas
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Bas Breetveld schreefCOLONDie van mij doet het nog zonder enige storing en last van lichtlekken ..

Afbeelding
ISO 800, F5.6 op 300mm en 20 seconden. Volgende keer wat dichterbij ..

Grts,

Bas

Prachtige foto Bas.

Was het daar niet gevaarlijk?
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Ik heb mijne 5D3 donderdag nog eens uit de kast gehaald voor een communie te fotograferen.
Eerlijk gezegd ben ik nu niet echt tevreden van de beelden.

Ondanks ik ook geflitst heb zijn de foto's vrij donker en niet naar mijn goesting scherp genoeg.
De avond ervoor hetzelfde verhaal.

Een concert gaan fotograferen met heeeeeeeel veel violet licht.
De scherpte is ver zoek :'(.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Urbexphotography schreefCOLONIk heb mijne 5D3 donderdag nog eens uit de kast gehaald voor een communie te fotograferen.
Eerlijk gezegd ben ik nu niet echt tevreden van de beelden.

Ondanks ik ook geflitst heb zijn de foto's vrij donker en niet naar mijn goesting scherp genoeg.
De avond ervoor hetzelfde verhaal.

Een concert gaan fotograferen met heeeeeeeel veel violet licht.
De scherpte is ver zoek :'(.

Kun je wat foto's met ons delen, ben wel benieuwd.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

bijv den deze :

http://showbizzsite.be/fotoboek/popup.a ... fid=892877

En die er op volgen :'(.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Urbexphotography schreefCOLONbijv den deze :

http://showbizzsite.be/fotoboek/popup.a ... fid=892877

En die er op volgen :'(.
Ja het is inderdaad heel vervelend dat het licht niet mee zat maar dat is iets om rekening mee te houden bij concerten.

Wat de scherpte betreft zie ik dat op sommige foto's de kleding soms scherper is dan het hoofd. Ik weet niet waar je normaal op scherpsteld?
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLONIk heb mijne 5D3 donderdag nog eens uit de kast gehaald voor een communie te fotograferen.
Eerlijk gezegd ben ik nu niet echt tevreden van de beelden.

Ondanks ik ook geflitst heb zijn de foto's vrij donker en niet naar mijn goesting scherp genoeg.
De avond ervoor hetzelfde verhaal.

Een concert gaan fotograferen met heeeeeeeel veel violet licht.
De scherpte is ver zoek :'(.
Ik zet mijn vraagteken bij uw opmerking, mede ook door eerdere topics over uw ongerief en ervaring met apparatuur.

Hoe goed kunt u fotograferen en weet u om te gaan met uw apparatuur?
Het kopen van de nieuwste camera.s van Canon of eerder aangekaart Nikon zijn geen garantie voor goede en scherpe foto's. Misschien heb ik het helemaal mis maar ik denk dat er op dit vlak meer winst te behalen valt. Anders blijft u problemen houden met welke camera ook.

Begrijp me goed, het is geen lullig bedoelde opmerking maar wel een opbouwende.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Ik moet nu wel zeggen dat ik het scherpstelpunt zo heb ingesteld als ik mijn toestel in portretstand draai dat hij automatisch het bovenste neemt.
Alleen heeft er hier al is een ander lid aangegeven dat de scherpstelpunten zwart zien bij dit toestel en het dus wel wat zoeken is er naar.

Waarschijnlijk zal daar mijn probleem ook een beetje liggen.

Bij de 5D2 gebruikte ik steeds keer op keer enkel het middenste scherpstelpunt.
Heb ik trouwens het eerste concert met dit toestel ook zo gedaan en ik vond toen dat ik meer scherpe foto's had.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

@Jandb: Flitsen daar heb ik 0,0 verstand van dat geef ik eerlijk toe!

Wat mijn fotografeerkunsten zijn zal ik altijd een amateur blijven en er nooit mijne kost me gaan verdienen dat geef ik ook toe.

Maar wat ik wel weet en duidelijk merkte was het verschil kwa scherpte met de 70-200mm F2.8 I en II.
Als ik dezelfde foto maak met mijne 24-70mm F2.8 op 70mm dan zie ik toch wel heel duidelijk dat ik met die lens in scherpte inboet tegenover de 70-200mm F2.8 IS II. Sommige zullen beweren van niet maar dat is hun zak.

Ook heb ik bij de eerste testen met de 5D3 gemerkt dat de AF er meer op zat bij een onderwerp dan met de 5D2 en dat de ISO van de 5D3 zeker dik ok is tot 12.800.

Maar zoals gezegd ik ben en zal altijd nen amateur blijven!!!!
Laatst gewijzigd door 1 op Rocker, in totaal 21 keer gewijzigd.
RedenCOLON Denk aan de Quote 500!
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Blij te lezen dat je mijn opmerking op waarde schat.

Wat betreft het zien van scherpte tussen verschillende lenzen en het gebruik van de Af in praktijk is in ieder geval een begin. Wat ik al schreef is dat er een hoop winst te behalen valt in het gebruik van de camera en lenzen in verschillende omstandigheden.
De scherpte neemt bijvoorbeeld af als je iso waarde omhoog gaat en dat is zeker merkbaar als je ook nog eens op een grote scherpte diepte werkt bijv f2,8.
Het is dan erg belangrijk dat je scherpstelt op het juiste punt bijv de ogen, en op grotere afstand het. Hoofd van je onderwerp. Daarnaast zijn je sluitertijden erg belangrijk aangezien deze aanzienlijk langer worden in lastige lichtsituaties. Zijn deze te lang heeft dit ook effect op de scherpte.
Heb je ook nog eens te maken met een bewegend onderwerp dan is het zaak om een anticiperende af modus in de stellen zoals ai focus.
Wat betreft de kleur van je concertfoto denk ik meer aan een witbalans probleem, dit heeft iedere digitale camera omdat deze niet goed raad weet met felle en gekleurde lichten zoals gebruikt op podia enz.

Ik hoop dat je wat aan mijn opmerkingen hebt.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

jandb schreefCOLONBlij te lezen dat je mijn opmerking op waarde schat.

Wat betreft het zien van scherpte tussen verschillende lenzen en het gebruik van de Af in praktijk is in ieder geval een begin. Wat ik al schreef is dat er een hoop winst te behalen valt in het gebruik van de camera en lenzen in verschillende omstandigheden.
De scherpte neemt bijvoorbeeld af als je iso waarde omhoog gaat en dat is zeker merkbaar als je ook nog eens op een grote scherpte diepte werkt bijv f2,8.
Het is dan erg belangrijk dat je scherpstelt op het juiste punt bijv de ogen, en op grotere afstand het. Hoofd van je onderwerp. Daarnaast zijn je sluitertijden erg belangrijk aangezien deze aanzienlijk langer worden in lastige lichtsituaties. Zijn deze te lang heeft dit ook effect op de scherpte.
Heb je ook nog eens te maken met een bewegend onderwerp dan is het zaak om een anticiperende af modus in de stellen zoals ai focus.
Wat betreft de kleur van je concertfoto denk ik meer aan een witbalans probleem, dit heeft iedere digitale camera omdat deze niet goed raad weet met felle en gekleurde lichten zoals gebruikt op podia enz.

Ik hoop dat je wat aan mijn opmerkingen hebt.
De minimum sluitertijd die ik hanteer bij concertfoto's is 1/125ste liefst 1/200ste,maar als het niet anders kan moet het duds 1/125ste op zijn minst zijn.
Dat er scherpte verloren gaat door de iso op te trekken dat weet ik ook al geruime tijd.
Wat ik alleziens weet is dat : Bij de 70-200mm F2.8 IS II de scherpte op een groot diafragma F2.8 meer aanwezig is dan bij versie I van de betreffende lens.

Wat betreft de WB heb ik als enig excuus het volgende welk er geen zal zijn maar toch... :

Ik heb avondschool digitale fotografie gaan doen 1 module en de lesgever zei toen dat het enige wat op auto bleef staan bij haar de WB was.
De rest stelde ze manueel in.

Alleziens neem ik volgende keer terug alleen het middenste scherpstelpunt om scherp te stellen.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ben supertevreden over de scherpte! Bij mijn laatste post op mijn site http://www.totaalfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zie je een prewedding die ik in Blijdorp (oceanium) heb geschoten op iso6400 en hoger en op f1.2 en 1.4. Dit zou met de 5D mk2 lang niet zo scherp zijn. Betreft de zichtbaarheid van de AF punten, dit moet je instellen dat die altijd aanblijven.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Aestiva schreefCOLONBetreft de zichtbaarheid van de AF punten, dit moet je instellen dat die altijd aanblijven.
Bijmij staat het AF punt in het menu als volgt :

AF punt weergave tijdens focus : Geselecteerd (Constant)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar