Nieuwe topper? (18+)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Bijna twee maanden gelden deze dame in mijn thuisstudio ontvangen. Na dat een andere shoot op het laatste moment niet doorging was zij bereid om op zaterdag ochtend in de auto te stappen. De shoot heb ik samen gedaan met Hans (Gans) en we waren verbaasd te horen dat ze de hele nacht had gewerkt. Qua enthousiasme, inzet en volgens mij ook op het gebied van de resultaten is daar weinig van terug te zien.

Ohja, vergeet nog bijna te vermelden dat dit pas de 3e keer was dat ze voor de camera stond en pas de 1e wat serieuzere shoot. Okay, genoeg info, hier komen de foto's.

1.

29651

2.

29652

3.

29653

4.

29654

5.

29655

6.

29656

7.

29657

8.

29658

Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

WAUW Erik, wat een mooie stijlvolle serie.
4 en 6 vind ik er echt uitspringen.
Bij 5 vind ik de afwijkende bewerking niet zo mooi, een beetje te korrelig en vlekkerig.
Jammer dat ik je geen "duim" kan geven maar goed in woorden kan het wel, dus bij deze, dikke duim voor jou en je model.
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Mijn duim komt er ook nog bij. Heel erg mooi.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Heel fraai. 4 vind ik de topper.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik ga voor een groot deel met Thabita mee.
Ook voor mij 4 en 6, erg mooi.

5 bevalt me op zich ook, maar een zuivere z/w omzetting lijkt me mooier.
Tot slot, gezien de inhoud van hele serie begrijp ik niet helemaal waarom op 1 niet of bh, of hemdje ipv allebei..?

Maar. Al met al, dikke complimenten voor het team en model in bijzonder!
Getuigt van inzet en hart voor de zaak.
Daar ontbreekt het tegenwoordig nogal eens aan helaas...

Hoop zelf binnenkort ook weer eens een model te treffen die deze inhoud (ook) aandurft...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Mooie serie, en inderdaad nummer 4 is schitterend.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Foto 4 en 5 vind ik eruit springen, maar de hele serie is mooi.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

ziet er goed uit Erik :)
ik zal ook eens wat van haar posten, 5 en 6 zijn voor mij de beste, de rest liegt er ook niet om !!!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

goeie reeks hoor, mijn voorkeur is nr 3 en 4. (Wel heul veul verschillende soorten bewerking losgelaten)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Allen bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen.

@ Thabita en hbarkhof; Duimpjes geven kan inderdaad niet, dus fijn dat jullie wel even de moeite hebben genomen om in "de pen" te klimmen.

@ Frank64; zwart/wit bij 5 zal het zeker ook goed doen. Met dit effect knallen de ogen er echter nog meer uit als je hem op A4 of poster formaat ziet. Dat kan ik helaas in mijn geschreven reactie natuurlijk niet echt verduidelijken. Wbt de kleding op 1 kan ik met je meegaan al weet ik niet of het met deze pose ook goed had gewerkt (alleen rode jurk), dan was het wellicht wat te plat geworden. De zichtbare bh ben ik zelf ook niet echt een fan van maar wilde vanwege de mooie lach en de variatie tov de andere foto's dit resultaat niet achterwegen laten.

@ PP; ja wat variëren in de bewerkingen blijf ik proberen. Probeer ook (nog) niet echt series neer te zetten wbt een samenhangend eindresultaat. Wil daar wel wat vaker naar toe zoals bijvoorbeeld het tweeluikje bij mijn andere post "Lisanne".
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Drup kwijl bij de ogen op nummertje 5!!!! Die is de topper van de reeks voor mij!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuke reeks van een sportief model.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

5 t/m 8 vind ik het mooist mooi gedaan .

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Je eerste reeks vind ik te donker ogen. Beetje de curve of belichting opdraaien om de dame meer eruit te laten springen. Nu mis ik het contrast tussen de donkerte en het model. Nummer 1 zou ik uit je serie laten. Ik vind het geen mooie compo en de kijk van het model ook net niet helemaal.

Nummer 6 heeft ook iets. 7 spreekt mij niet aan vanwege het ondersteboven gevoel. Dat vind ik niet lekker kijken.

5 en 8 zijn voor mij de toppers.
Ik hou wel van de bewerking van 5. Erg mooi! :D .
groetjes,
Rob
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Iedereen nog bedankt voor de complimentjes en feedback. Leuk om te zien dat de voorkeur van de meeste toch wel richting de reeks met de witte achtergrond gaat.
@Jerenes (Jeroen), inderdaad zijn die ogen gaaf. Bekijken op een beeldscherm doet eigenlijk nog niet eens echt recht aan deze kijkers.
@ Bouk, en dat voor een model dat niet aan sport doet, ongelofelijk gewoon he
@ Veldje (Rob). Foto 7 is misschien nog het overwegen waard om deze een kwartslag te draaien. Het donkere deel is vrij lastig. Op sommige prints heb ik ze niet helemaal mooi gekregen (niet via een Photolab) terwijl het op mijn beeldscherm een stuk lichter over komt. Ik werk vanuit thuisstudio en ruimte tot papier is eigenlijk net iets te beperkt om nog meer licht te gebruiken. Ik wil die techniek nog beter onder controle krijgen. Ik zit er zelf aan te denken om no. 8 nog groter af te laten drukken. Vind dat zelf ook een erg gaaf resultaat.

Nogmaals dank voor jullie opmerkingen.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Ik weet niet wat je aan nabewerking gebruikt maar in LR kan je met exposure en zwarting een heel eind komen.
Daarnaast over je verlichting, als je de inverse square law begrijpt is het helemaal niet nodig om veel ruimte te hebben tussen het model en achtergrond. Kwestie van je belichting dichterbij zetten met een lagere intensiteit. Het licht valt dan veel sneller af en je achtergrond blijft donker. (ik ken het probleem..ook een thuisstudio hier ;) )
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

prachtig, 4 5 en 6 vind ik het allermooiste
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar