M42 ring adapters

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hayo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 13:19
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik ben opzoek naar een omzet ringetje om en oude m42 schroefdraad lens op mijn 60D (nu in reparatie) of mijn 350D te zetten, maar er zijn er zijn op cameranu.nl zoveel verschillende in een uitgebreide prijs categorie (€20 tot ruim €80) dat ik het idee heb dat ik wat over het hoofd zie. Zijn de onderstaande ringen allemaal hetzelfde (op de prijs na) of is er een detail dat ik mis? en kom ik ver genoeg met de goedkoopste van net iets meer dan 2 tientjes of ben ik beter af met een duurdere bijvoorbeeld die van Capa van €49,95 die overigens wel iets van contactpuntjes lijkt te hebben?

Trevor €23,95
Kipon €29,90
Kiwi €34,95
Capa €49,95
Novoflex €84,00
Canon 60D|Canon EOS 350D|Tamron 17-50MM F/2.8|EF-S 18-55MM|EF-S 55-250MM IS|Canon Speedlite 430EX II|Konig Photo Tripod 30|Lowepro Slingshot 200 AW|Lowepro Nova 1 AW|Praktika MTL3 met Pentacon 50mm F/1.8
FLICKR
Anoniem 3

Lekker de goedkoopste gebruiken.
De auto-functies verlies je bij alle types.
Dus je moet handmatig scherpstellen en diafragmeren.
Ik ben heel gelukkig met mijn setje van foto-aalten.
Gebruikers-avatar
Hayo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 13:19
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

dank je voor je antwoord. van het verliezen van de auto-functies was ik me al bewust.
Ik heb btw ook gezien dat her hele dozen m42 lenzen op marktplaats ed gaan dus ik ga een creative zomer tegemoet :D
Canon 60D|Canon EOS 350D|Tamron 17-50MM F/2.8|EF-S 18-55MM|EF-S 55-250MM IS|Canon Speedlite 430EX II|Konig Photo Tripod 30|Lowepro Slingshot 200 AW|Lowepro Nova 1 AW|Praktika MTL3 met Pentacon 50mm F/1.8
FLICKR
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

De belangrijkste verschillen zijn:
-materiaal
-nauwkeurigheid
-of de schakelaar voor detektie voor aanwezigheid van de lens wel of niet wordt bedienen
Overigens kan een zgn AF-chip handig zijn bij het scherpstellen, en met een programmeerbare chip is de exif-info ook goed.
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar