2e Hands Objectief.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

Waar moet ik zoal op letten als ik de canon 24-70mm koop.
De lens is 5 jaar oud.
Gr.Peter.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

beschadigingen , scherpte , maak een foto van een krant en zoom op je camera eens lekker in, let ook op scherpstellen eerst dicht bij en dan veraf of andersom natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Lees je ook even in wat betreft reviews van websites. Zij kunnen vaak extra informatie geven over wat je kunt verwachten. Zo kun je kijken of het objectief voldoet aan test die al eens gedaan zijn. Niet elk exemplaar op de markt zal even scherp zijn ivm aanmaaktoleranties.

Bijv:
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/528-canon2470f28ff

http://www.photozone.de/canon-eos/184-c ... rt--review

http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx

Bekijk ook even wat voor camera (resolutie en formaat van de sensor) gebruikt is bij deze tests en wat voor effect dit voor jou zou hebben.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

Wat ik zo raar vindt is dat het prijsverschil tussen nieuw en gebruikt op marktplaats maar ongeveer 200 euro scheelt.
Dan kan je toch veel beter een nieuwe kopen,of niet?
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Test goed op scherpte bij f2.8 bij alle brandpunstafstanden! Ik heb dit objectief 2 maanden geleden nieuw gekocht en de eerste wezen omruilen....beide exemplaren waren nieuw uit de doos niet scherp op f2.8, beide bij verschillende brandpuntafstanden.

Ik heb die van mij bij Techrepair gebracht om hem te laten afstellen....nu is hij ragscherp!
Dit was gratis omdat hij garantie had....en omdat ik cps heb bracht ik al mijn spullen op maandagochtend en was alles op woensdag voor de middag weer klaar (2 body's en 4 lenzen laten controleren/afstellen/reinigen).

Het prijsverschil van ongeveer 200 euro tussen nieuw/gebruikt en de verhalen over softe exemplaren hebben mij een nieuwe doen kopen! Denk dus goed na voordat je je geld uitgeeft!
- Canon spul -
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

peter63 schreefCOLONWat ik zo raar vindt is dat het prijsverschil tussen nieuw en gebruikt op marktplaats maar ongeveer 200 euro scheelt.
Dan kan je toch veel beter een nieuwe kopen,of niet?
Dat lijkt mij ook voor een objectief van 5 jaar oud.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar