OSX VS Windows 7

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Mijn PC van 2 jaar oud kan ook nog erg goed mee komen met huidige maatstaven, wat wil je daar precies mee zeggen?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja, dat geldt voor mijn Power Mac van 7 jaar oud ook nog, zolang je niet over hoeft te gaan naar de nieuwste versies en je niet onachtzaam met je computer om gaat, houdt hij het heel lang vol.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
mattia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009 15:04

Dexter202 schreefCOLON
mattia schreefCOLONDe 1.5 jaar oude MacPro is nu nog steeds snel genoeg om modern en up to date te noemen, ondanks de leeftijd.
Meen je dit serieus? :shock:
Is wat ongelukkig geformuleerd: mijn 1.5 jaar oude mac pro is nog steeds een high-performance beest die gewoon absurd snel is :)

Dit geldt even goed voor een PC met dezelfde specs en heeft niks met 'Mac' per se te maken, hoor. Een a anderhalf jaar was 'vroeger' voor hardware het punt waar nieuwere techniek al voordelen liet zien. Dat is momenteel niet echt het meer geval voor 99% van gebruik, en gemiddeld foto's bewerken is nou niet enorm processor intensief, totdat je helemaal losgaat in photoshop op een stiched pano van netto 55 megapixels in 16 bits tiff met multipele masks en lagen in ieder geval ;)

Trouwens is er sinds ik 'm kocht ook geen update geweest van de hardware volgens mij, dus hij 'gewoon' nieuw ;)

Voor laptops begint de veroudering op 2-3 jaar duidelijk te spelen is mijn ervaring, zeker bij de windows bakken van de afgelopen jaren (zie ik bij vrienden, ouders, familieleden), waarbij ik bij mijn mac gebruikende vrienden minder 'problemen' zie.
5DII, 30D IR, 17-40L, 24-105L, 70-200L 2.8 IS, 100-400L, 15mmFE, 35L, 50/1.8mkI, 135L
Sigma 50/1.4, Pentax 50/1.7, Summicron R 50/2.0, C/Y Planar 50/14, C/Y Distagon 35/2.8, Elmarit R 28/2.8
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Wat wil je nou precies vertellen? of wil je gewoon delen met ons dat je een Mac Pro hebt?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Anoniem 4

Ach, ik begrijp deze discussie al lang niet meer. Het ging over vergelijking van OS en nu gaat het over veroudering van hardware.
Volgens mij veroudert een harddisk bij hetzelfde gebruik in een MAC PC net zo snel als in een Windows PC.
Waarschijnlijk gaat mij nu verteld worden dat ik het helemaal verkeerd zie.
Dan ben ik weer op de goede weg, namelijk die van de eeuwige discussie (Nikon-Canon, Mercedes-BMW, MAC-Windows, etc). Volhouden maar.
Misschien dat ooit begrepen zal worden dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is en dat het mensen eigen is die voorkeur te verheerlijken ten koste van andere keuzes.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Amen.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONMisschien dat ooit begrepen zal worden dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is en dat het mensen eigen is die voorkeur te verheerlijken ten koste van andere keuzes.
Dat besef is er al lang hoor :mrgreen:
Rocker schreefCOLON... omdat het veelal een persoonlijke voorkeur betreft en er voor beide kanten argumenten te vinden zijn :)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Illuminatus schreefCOLONMisschien dat ooit begrepen zal worden dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is en dat het mensen eigen is die voorkeur te verheerlijken ten koste van andere keuzes.
Kort en krachtig, meer valt er niet over te zeggen. :)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
mattia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009 15:04

bobvanduin schreefCOLONWat wil je nou precies vertellen? of wil je gewoon delen met ons dat je een Mac Pro hebt?
Simpelweg dat bij laptops ik heb gemerkt dat macs real-world use langer meegaan voor de gemiddelde gebruiker dan PCs. En dat desktops van Apple in ieder geval langdurig 'goed' blijven. In een discussie over computers vind ik het in principe wel handig om te vermelden wat je zelf gebruikt. Conclusies over de betekenis daarvan laat ik aan een ander over.
5DII, 30D IR, 17-40L, 24-105L, 70-200L 2.8 IS, 100-400L, 15mmFE, 35L, 50/1.8mkI, 135L
Sigma 50/1.4, Pentax 50/1.7, Summicron R 50/2.0, C/Y Planar 50/14, C/Y Distagon 35/2.8, Elmarit R 28/2.8
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

appels blijven ook langer goed dan peren...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je hebt wel toffe peren en geen toffe appels :lol:

Ik ben een zelfbouwer, dus OSx is sowieso niet aan de orde.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ach laten we het erop houden dat appels en peren, gewoon naast elkaar in de fruitmand kunnen, toch.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

boels069 schreefCOLONJe hebt wel toffe peren en geen toffe appels :lol:
:D :D :D
boels069 schreefCOLONIk ben een zelfbouwer, dus OSx is sowieso niet aan de orde.
Ik ken maar weinig mensen die hun eigen OS bouwen. Stoer :P
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@eos4all: OSx is niet legaal vrij verkrijgbaar en is nogal hardware afhankelijk; is dus niets voor hardwarecomponisten die zelf een PC in elkaar zetten.
Aan een "zelfbouw-OS" begin ik niet meer (te complex geworden), wel heel vroeger CP/M voor een Z80 processor herschreven.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

hap :)

ja, CP/M was leuk, ben ook met CP/M op een Z80 processor begonnen....
Anoniem 4

boels069 schreefCOLON... wel heel vroeger CP/M voor een Z80 processor herschreven.
Heb ik ook gedaan. Was freeware dus dat mocht. Heerlijke tijd.
Tekstverwerker en spreadsheet zelf maken. Snelle routines in machinetaal.
Later Visicalc. Databases in Dbase, ook met Clipper en Cliptools.
Heb deze herinneringen nog.

27930

eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Clipper, o gruwel :(

Maar in de dicussie OSx v.s. Windows zeg ik .... Android!!!! (even het vuur weer een beetje opstoken :) )
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

En nu weer allemaal ontopic graag! Discussies/flamewars over en weer zullen vanaf nu verwijderd worden...
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Begin me nou af te vragen wat Ewout (raycko oftewel TS) nou eigenlijk gaat kiezen/gekozen heeft?

Het is heel erg subjectief allemaal. De een heeft liever een windows, de ander een mac. Qua OS heeft elk zijn goede punten en elk zijn slechte punten. Er is geen duidelijke winnaar dus is het allemaal persoonlijke voorkeur. Ik kan bijvoorbeeld maar niet wennen aan zo een spiegelend scherm van de mac. Doe mij maar liever een mat scherm op een laptop. Kan er niet echt tegen dat ik mezelf weerspiegeld zie in het scherm. Maar goed, alweer, da's persoonlijk.

Als het voor in Ewout's truck is om mee te nemen zou ik wel opteren voor een laptop met SSD. Verder van dat is het gewoon kijken waar je het liefste mee werkt...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
druup
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2007 23:18
WoonplaatsCOLON gouda
CONTACTCOLON

Nou deze Apple fan heeft deze week zijn 27" iMac verkocht. Het zijn schitterende machines om te zien, voor een basic gebruiker erg fijne interface maar als voor intensief gebruik, veel met bestanden (verkenner/finder) werken dan is een PC vele malen sneller. Ook het internet browsen werkt met een PC veel sneller en makkelijker. Dus met pijn in mijn hart heb ik hem deze week de deur uitgedaan...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar