Iemand ervaring met 5DMKII en de Tamron 70-200mm F2.8

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Hi

Ik zit te denken om een Tamron 70-200mm F2.8 SP Di-LD te kopen. Ik doe muziek en dans/portret fotografie. Ik gebruik nu met name de Canon 24-70 2.8 maar wil een wat langere lens erbij voor niet te duur.

Groet

Ferry
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Ik bezit die combi maar dan de Canon 70-200 F2.8 IS USM en kan je wel vertellen dat dit objectief qua bereik ideaal is.
Voor de 5D II had ik een 60D en door de cropsensor was het objectief binnen eigenlijk onbruikbaar, de ruimte was altijd te klein om genoeg afstand te kunnen nemen voor een beetje beeldvulling.
Hoed de Tamron zich kwalitatief verhoudt tegen de Canon weet ik niet.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

xammy schreefCOLONIk bezit die combi maar dan de Canon 70-200 F2.8 IS USM en kan je wel vertellen dat dit objectief qua bereik ideaal is.
Voor de 5D II had ik een 60D en door de cropsensor was het objectief binnen eigenlijk onbruikbaar, de ruimte was altijd te klein om genoeg afstand te kunnen nemen voor een beetje beeldvulling.
Hoed de Tamron zich kwalitatief verhoudt tegen de Canon weet ik niet.
Ik heb de 70-200mm F2.8 IS II van Canon en vindt hem net iets beter dan de 'oude'.

Wat Tamron betreft : Ik zou het persoonlijk niet kopen.
Als ik mensen hun foto's vergelijk met de mijn,die met een Tamron lens getrokken zijn,dan zeg ik nee dank u.

Kwa scherpte en kleuren wordt ik er echt slecht van.

Ok,het eigen merk (Canon) kost wel wat euro's maar in mijn ogen stukken beter.
Je kan altijd is zoeken naar een Canon 70-200mm F2.8 IS lens 2dehands met eventueel nog garantie op?
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Zelf heb ik geen ervaring, maar als ik deze test op photozone.de lees, lijkt het me een prima objectief, voor op een 5D2
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/57 ... 70200f28ff.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik zou even wachten tot je de 70-200 f2.8 van Canon zelf kan kopen....deze hoeft natuurlijk niet nieuw te zijn, als je hem van iemand koopt die zuinig met zijn spullen om gaat kun je deze lens voor een leuke prijs op de kop tikken ipv jezelf te ergeren aan de softe tamron.

Ik kocht in het verleden ook wel eens lenzen waar geen Canon op stond....doe ik persoonlijk nooit meer, als je eenmaal de L kwaliteit kent neem je met minder geen genoegen meer ;)
- Canon spul -
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Hi,

Dank jullie voor jullie reacties!

De reden dat ik de canon ook nog niet wil is Canon zelf. op de Pro imaging beurs waren ze zo ongeïnteresseerd als je vragen had, dat ik zoiets heb van gun het ze niet en denk er zelf aan om straks over te stappen naar nikkon. Dus voor paar opkomende klussen heb ik 70-200 nodig, En als ik straks weer geld binnen is ga ik waarschijnlijk over en hou ik dit als back-up setje
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Dan zou ik hem gewoon huren wanneer je hem nodig hebt ;).
- Canon spul -
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Hmmm, de Canon 70-200/2.8L IS II is €2000,- en de Tamron 70-200/2.8 is nog geen €600,-. Ik hoop dat die vaan €2000,- beter is......

De consensus is dat de Tamron een mooie lens voor een mooie prijs is. De autofocus is niet de beste, maar voor de rest niets mis mee. Ik denk dat je er zeer tevreden mee zult zijn. Ik verwacht dat de oude non-is misschien iets beter is, maar het verschil zal niet zo heel groot zijn.

Als je het geld hebt, de Canon 70-200/2.8L IS II is de beste lens in dit bereik!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
wernerfotografie

55kfotografie schreefCOLONHi,

Dank jullie voor jullie reacties!

De reden dat ik de canon ook nog niet wil is Canon zelf. op de Pro imaging beurs waren ze zo ongeïnteresseerd als je vragen had, dat ik zoiets heb van gun het ze niet en denk er zelf aan om straks over te stappen naar nikkon. Dus voor paar opkomende klussen heb ik 70-200 nodig, En als ik straks weer geld binnen is ga ik waarschijnlijk over en hou ik dit als back-up setje
Ja hoor! Prima backup setje :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar