Stof op sensor, ik krijg het niet schoon

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Gerard,

Bij chipclean doen ze ook, behalve het stofvrij maken van je sensor, het zo goed mogenlijk stofvrij maken van je body. Inclusief de lenzen reinigen. Dat was toch bij mij het geval. Ze nemen het heel grondig aan bij chipclean. Ze halen weliswaar je toestel niet uit elkaar, maar hebben wel de nodige tools en expertise om alles (alweer in de mate van het mogelijke) stofvrij te maken.
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
twistersam

Gerard,

Body is goed schoon te maken met een stofzuiger. Je moet er alleen op letten dat je de body niet schoonmaakt terwijl de stofzuiger naast je staat te blazen. Vooral stofzuigers met een regelbare zuigkracht zijn goed geschikt om de body uit te zuigen. Ik gebruik al jaren een stofzuiger voor de body, waarna ik sensor als laatste schoonmaak. Sinds ik schoonmaak met eerst even zuigen is de interval waarmee ik moet reiningen ook groter geworden dus vervuilen van een stofzuiger valt wel mee, mits juist gedaan.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLONIk wil dit topic graag toevoegen aan mijn sticky "verzameltopic sensor reinigen" Helaas is mij echter gebleken dat ik dit om een voor mij onverklaarbare reden niet meer kan wijzigen.
Ik heb hem voor je toegevoegd aan de startpost van het sticky
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Al 22 reacties en diverse adviezen en nog ben je geen stap verder :( :( .
Omdat jezelf zoals je zegt 'al hebt lopen pielen' zul je toch naar iemand toe moeten die dat wel goed kan schoonmaken. Chipclean(waarom zou dat bedrijf zo heten :wink: ?) in Malden (Nijmegen) is dan naar mijn idee het betere/beste adres. Je maakt een afspraak, brengt je camera er naar toe, gaat een paar uurtjes wandelen in de mooie omgeving daar, haalt je camera weer op en klaar ben je :) .

Of een 'fotozaak in de buurt ook een alternatief ' is onmogelijk om te vertellen. In welke buurt woon je ?
Kortom volledige informatie en adviezen ter harte nemen :wink:
Succes met het reinigen van je camera.

Jan
Canon materiaal
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Is dit soms iets voor je?

http://www.camera.nl/Overig/Workshops/Workshops/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ella36
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Misschien is het beter om even te stoppen met reageren want TS heeft zich sinds za apr 14, 2012 18:22 pm niet meer op het forum gemeld.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

karin115 schreefCOLONMisschien is het beter om even te stoppen met reageren want TS heeft zich sinds za apr 14, 2012 18:22 pm niet meer op het forum gemeld.
Geen verkeerd idee, zo kunnen we wel dagenlang bezig blijven.
Of is het een april grap?
Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLON
cornelus079 schreefCOLONIk wil dit topic graag toevoegen aan mijn sticky "verzameltopic sensor reinigen" Helaas is mij echter gebleken dat ik dit om een voor mij onverklaarbare reden niet meer kan wijzigen.
Ik heb hem voor je toegevoegd aan de startpost van het sticky

Bedankt dat je dit gedaan hebt, maar wat is eigenlijk de rede dat ik mijn sticky's niet meer kan/mag bijwerken???
Op die manier kunnen actuele onderwerpen niet meer worden toegevoegd.

Ben benieuwd naar de reactie.

Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Laat duidelijk zijn: Chipclean is goed. Echter, reinig ik gewoon zelf de sensor. Eerst droog, mocht er daarna nog stof/vuil op de sensor zitten, dan reinig ik hem nat met een swab.

Bovendien, gebruik ik mijn camera's dagelijks, maar als ik daarna reken, dan reinig ik helemaal niet veel. Hooguit twee keer per jaar, meer niet.

Zelf reinigen kan prima, maar je moet het gewoon met beleidt doen. Bovendien, kan een sensor nog wel wat hebben binnen normale proporties.

Ook denk ik, dat landschapfotografen hun sensor eerder reinigen dan portretfotografen, omdat landschapfotografen vaak het diafragma meer knijpen en dus stof meer zichtbaar kan worden, terwijl portretfotografen op locatie vaak meer met een open of bijna open diafragma fotograferen, waardoor stof op de beeldsensor gewoonweg niet te zien is.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
HaroldSpierenburg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2012 21:55
CONTACTCOLON

Met de stofzuiger het stof uit je camera zuigen...mmm... ik ga het een keer proberen. Ook bij is het een terugkerend ritueel en heb het idee met een kwastje je sensor reinigen meer betekent het verplaatsen van stof waarna het een aantal uren of dagen later het weer op je sensor vast plakt.
Gelukkig is het altijd wanneer het schoon is weer een tevreden gevoel :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar