blackrapid rs 5, 7 of sport

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Samueldw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 13:44

Hallo mensen,

Ik ga binnenkort een strap bestellen en ik heb de blackrapid op het oog omdat deze door veel mensen als fijn wordt ervaren en de reviews vrij goed zijn. Nu zit ik alleen met de vraag voor welke versie ik moet gaan.

Het voordeel van de rs sport is dat hier al een bantje aan zit zodat hij blijft zitten. Het voordeel van de rs cargo dat je er je sd kaartjes en batterijen in kunt opbergen. De rs 7 lijkt mij een vrij standaard strap, misschien is dat ook een voordeel.
Misschien is er iemand met twee blackrapid straps die wat voor- en nadelen kan opnoemen?

Een andere vraag is of iemand ervaring heeft met arend handelsondernemening. De BR is hier vrij goedkoop.
Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Over de straps kan ik je niets vertellen.
Ik heb wel ervaringen met Arend handelsonderneming en die zijn zondermeer positief. Wel eens triggers gekocht. Keurige en snelle levering.
Hij (Arend) geeft ook workshops belichting en zo. Weleens gevolgd, was leerzaam en goed verzorgd.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Samueldw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 13:44

Oke, bedankt, daar heb ik ook wat aan. Dan weet ik dat ik het daar kan bestellen.
john downunder
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 12:05
WoonplaatsCOLON Schouwen-Duiveland

http://www.carryspeed.com/

Ik zou ook even op bovenstaande link naar de producten/filmpjes kijken.
Zie dan ook wel voordelen tov de BR.

Grtz.John
[size=67]Canon Eos 350d - Sigma 18-50 mm f2.8 - EF 75-300 f/4-5.6 III usm [/size]
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Hallo,

Ik heb een BlackRapid R-Strap RS-Sports 2 aangeschaft omdat ik steeds pijn in mijn nek kreeg doordat ik de hele dag met mijn camera om mijn nek liep.

Met de BR Strap is dat probleem in iedergeval opgelost het draagcomfort is goed en hij schijft niet doordat er nog een extra bandje aan zit. Het enige probleem vind ik als ik op statief wil werken dat ik hem steeds los moet schroeven.

Het is me ook een keer overkomen dat ik de camera bijna ben verloren omdat de schroef was losgedraaid, gelukkig kwam ik er op tijd achter.

Soms zit ik er ook mee als ik de stad in ga en ik heb mijn jas aan omdat het nog wat fris is. Dan draag ik hem onder mijn jas en dat is dan ook niet zo handig, omdat als je foto's wilt maken je jas moet openmaken.

Daarom kun je hem dan beter over je jas heen dragen.

Verder hangt hij achter je op je heup en heb je er geen last van. Pas wel op als het erg druk is in een minigte dan vindt ik het weer niet handig.

Dit zijn zo de dingen waar ik tegenaan ben gelopen bij het gebruik van de strap.

Verder bevalt hij me goed als ik niet met een statief ga of hoef te werken.

Suc6 met je aankoop Sikko
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Samueldw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 13:44

@john downunder
Dat is ook een mooi systeem maar het is nog niet zo veel gebruikt. Ik vertrouw dan toch eerder op blackrapid of sunsniper etc. Daarbij is de Pro duurder dan een BR sport.

@eos7duser
Kun je dat extra bandje voor onder je arm door bij de RS Sport ook niet gebruiken, zodat je een gewone strap krijgt?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar