Wedstrijd AZ-Valencia 70-200mm f/4 voldoende?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Waarom negeer je de opmerking van Closeshooter en FotoJeroen. Zoals al eerder aangegeven, als je langs de lijn zit gaat het misschien lukken met 200mm maar vanaf de tribune zeker niet. Laat je camera toch lekker thuis en ga genieten van die wedstrijd.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Wie zegt dat ik die negeer? Het onderwerp heeft alleen een breder belang gekregen.

In feite is het onderwerp veranderd van "70-200mm f/4 voldoende" naar "wat mag je meenemen in een stadion"
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Gisteren dus geweest, leuke wedstrijd, toch nog wat foto's kunnen maken.

Ik had de Panasonic Lumix FZ28 bij me, net niet lichtsterk genoeg. Mocht je dus ooit in de gelegenheid zijn om serieus te mogen fotograferen, aan de rand van het veld kom je er met een nieuwere camera absoluut.

Waar de camera mij zwaar op teleurstelde was het AF, wat een draak. Zoooooooo traag, iedereen die denkt dat een 5D mk II traag is, mag nu meteen zijn mond gaan spoelen. Bovendien hield hij de gekozen lens stand niet vast als je de camera uitzet.

Dat de camera sterkt ruist bij 1600 iso, vind ik niet vreemd. Zeker bij camera's van die generatie, was fotograferen boven de 400 iso uit den boze, maar op het formaat waar je het op Internet plaatst voldoende.

Naar mate de avond vorderde, kon ik steeds beter overweg met de traagheid van de AF, ik heb wel wat gemist, maar ach, dat lag niet aan de camera.

1 einde wedstrijd, toen stond ik langs de kant van het veld.

28594

2 net niet

28593

3 ondanks de onscherpte, ben ik hier tevreden over, een professionele voetbal fotograaf zou deze denk ik verwijderd hebben, maar je ziet zoveel gebeuren op de foto, als je ziet hoe de Valencia spelers hun keeper afschermen tegen de AZ spelers, mooi om te zien.

28592

4 door de trage AF, zit je er vaak naast. Hier een net-niet foto, waarbij net niet hier een andere betekenis heeft dan bij 2, waar hij gewoon vlak naast gaat.

28591

conclusie, voor mij:

voor plaatjes in het plakboek thuis heb je aan een bridgecamera meer dan voldoende, maar dan wel een van de latere. Bijvoorbeeld de SX40 of de Nikon P510. Die laatste heeft een zoombereik van 1000mm. Ik ben op Marktplaats al weer aan het afstruinen voor een nieuwere Panasonic, want die Leica lenzen zijn toch wel goed en de AF van bijvoorbeeld een FZ48 of 150 is veel beter dan bij deze.

De mensen aan de poort kennen de regels van fotografie in het stadion, en als jij die ook kent dan kom je er met deze type camera's in. Dus als je hard roept dat hij niet mee dan 70mm aan kan, dan no problem.


Oh ja, de basisvraag "Wedstrijd AZ-Valencia 70-200mm f/4 voldoende?" Antwoord, ja, bij AZ zeker, meer dan voldoende licht. Met een 1D(s) Mk (van alles), 7D en andere camera's ben je gewoon lekker aan het fotograferen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Regelmenten bij AZ

Artikel 14
Professionele foto- of filmapparatuur mag niet worden meegenomen door toeschouwers. Persfotografen of fotograferende toeschouwers die foto’s maken ten behoeve van commerciële doeleinden of anderszins dienen vooraf toestemming te krijgen van de afdeling Pers en Communicatie van AZ. Het is verboden voor toeschouwers om videocamera’s het stadion mee in te nemen.

Nu lees ik ergens anders iets over accreditatie en een NSP- of AISP-kaart, iemand hier ervaring mee?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar