liux-cameras ? Malafide?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Jawel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2011 14:28
CONTACTCOLON

Tijdens mijn speurtocht naar een CANON 70-200MM EF F2.8L IS USM (of zonder IS) kwam ik deze site tegen, de prijzen lijken to good to be true. Iemand ervaring? Ik hoor het graag. Mocht er iemand nog tips hebben waar te speuren naar deze pracht lens hoor ik het graag (ja, ik ben op zoek naar een koopje! ;-)

voor de Mark I : (http://www.liux-cameras.com/lenses/cano ... .8l-is-usm" onclick="window.open(this.href);return false;

voor de Mark II : http://www.liux-cameras.com/lenses/cano ... -mk-ii-usm" onclick="window.open(this.href);return false;

En zonder IS : http://www.liux-cameras.com/lenses/cano ... f2.8-l-usm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan dit waar zijn???
een camera is ook maar een doos met een gat er in!
yvonnepuntnl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2008 14:28
CONTACTCOLON

Is echt te mooi om waar te zijn; niet aan beginnen!

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1327041" onclick="window.open(this.href);return false;
Paardenfotograaf en journalist
Jawel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2011 14:28
CONTACTCOLON

Helaas, het lijkt er idd op dat hier niets van klopt! Wat jammer!
een camera is ook maar een doos met een gat er in!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Even gezocht op de website van Canon UK en geen Liux Cameras in London - wel opmerkelijk voor "UK's no.1 Authorised Photographic Retailer" ;-)

Basically: too good to be true (maar wel een mooie website....)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik zie geen VAT/BTW, dan kom je snel op lagere bedragen uit.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Dit is ook een winkel in londen maar volgens mij kan je daar wel met een gerust hart kopen
wel goedkoper dan hier , maar nog wel boven de prijs van de hierboven vermeldde website

http://www.cameraect.com/lenses/canon-1 ... -is-ii-usm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ceve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2009 23:33
WoonplaatsCOLON Brielle

Ze geven op de site een adres op (6-7 Hatton Garden).
Een met Google Street View gekeken, er zit op nummer 6 en op nummer 7 een juwelier gevestigd......
Telkens wanneer ik tevreden ben met het resultaat denk ik bij mezelf hoe zou het nog beter kunnen....
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

even wat gegoogled, op spaanse sites wordt zelfs gewaarschuwd dat deze site virussen installeert als je doorklikt. Verder kan je er niets over vinden, en dat is wel heel vaag. Ik zou de gok niet nemen...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Als je een beetje rondkijkt dan blijken de winkelprijzen in NL heel best mee te vallen.
Koop gewoon in NL als je enige zekerheid over garantie en levering wilt hebben.

Of elders in de EEG bij regulaire verkooppunten.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Met een prijs van ergens in de 900 pond voor een 70-200 2.8 mkII is het gewoon helemaal duidelijk dat dit een grote scam is, en moeten alle alarmbellen gaan rinkelen om er uberhaupt nog verder over na te denken of je hier iets kan bestellen.
Tenzij je graag je geld uitgeeft, maar dan zijn er nog wel betere doelen te verzinnen!

Een leuke aanbieding kan je ergens tegenkomen, maar dan is de marge op objectieven nog altijd niet dusdanig groot dat bedrijven ineens 40/50% van de prijs af kunnen halen. Dus zodra je dat soort verschillen tegenkomt is het gewoon klaar!
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

het is eigenlijk als het gezegde : als iets te mooi is om waar te zijn is het vaak niet waar
Star1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 00:45
WoonplaatsCOLON Omg. Gouda

Inderdaad te mooi om waar te zijn.
Wat mij altijd weer opvalt is de grootte van de prijsverschillen die men denkt te zien voor de meest gangbare bodies en lenzen.
In de praktijk zitten de grote 3 ( Konijn,KE en Foka) vlakbij elkaar. Marges zijn vaak minimaal, lager kan gewoon niet en soms wordt er uit concurrentieoverwegingen met verlies verkocht wanneer door koersverschillen ed. te duur is ingekocht
De bijverkoop in de vorm accesoires en tassen moeten dit vaak goed maken.
eos7d|15-85 3.5-5.6 IS|100mm 2.8 L IS Macro| 70-200 F2.8 L IS II |EXT 2.0x II |25 ef II tussenring |430 EXII |
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Ik zoek al een poosje naar een extender 2X en ineens popt deze site op nr.1 in Google. Volgens Engelse website is er iemand die in deze straat werkt maar de winkel nog nooit heeft gezien.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Wie belt de winkel die er wel zit? Zoals je weet hoef je geen fysieke winkel meer te hebben voor verkoop online.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar